Forum > Färdiga produktioner
Shadow of the beast
brynolf:
Yo! Pusslade precis klart en sån där "ocremix" av Shadow of the beast från Amiga-tiden. Siktade på att få till lite funk blandat med nåt slags fantasy horror-känsla. Kan det ha lyckats?
Youtube
Soundcloud
https://soundcloud.com/brynolf/shadow-of-the-beast-eerie-forests-brynolf-remix
spacetrucker:
Ocremix och Shadow of the beast och fantasy horror känslor säger mig inte mycket men visst funkar det... jag menar sådär att bara lyssna på låten helt normat... liksom. Låten ger mig lite 80-tals syntmusikvibbar... ställvis lite Vangelis och ställvis lite "The eve of the war" ... and still they came. Bra ocremix... eller varenuvar :lol:
//Space
brynolf:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 16.04.2017, 17:04:44 ---Ocremix och Shadow of the beast och fantasy horror känslor säger mig inte mycket men visst funkar det... jag menar sådär att bara lyssna på låten helt normat... liksom. Låten ger mig lite 80-tals syntmusikvibbar... ställvis lite Vangelis och ställvis lite "The eve of the war" ... and still they came. Bra ocremix... eller varenuvar :lol:
//Space
--- Slut citat ---
Tack! Hähä, ja det betyder väl ungefär att det är en cover från ett Amiga-spel typ. 80-tal och Vangelis är större komplimanger än du kanske tror (även om jag inte medvetet siktade ditåt).
MaxB:
låter härligt
Marsall:
Ingen horror känsla kanske Mig gjorde det inget för riktigt skön o go basfunkybeat är det ..Snyggt jobbat! B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida