Kontrollrummet

Shadow of the beast

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad brynolf

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 156
  • Ko
    • Visa profil
Yo! Pusslade precis klart en sån där "ocremix" av Shadow of the beast från Amiga-tiden. Siktade på att få till lite funk blandat med nåt slags fantasy horror-känsla. Kan det ha lyckats?

Youtube




Soundcloud
https://soundcloud.com/brynolf/shadow-of-the-beast-eerie-forests-brynolf-remix
« Senast ändrad: 16.04.2017, 18:36:21 by brynolf »


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ocremix och Shadow of the beast och fantasy horror känslor säger mig inte mycket men visst funkar det... jag menar sådär att bara lyssna på låten helt normat... liksom. Låten ger mig lite 80-tals syntmusikvibbar... ställvis lite Vangelis och ställvis lite "The eve of the war" ... and still they came. Bra ocremix... eller varenuvar  :lol:

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad brynolf

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 156
  • Ko
    • Visa profil
Ocremix och Shadow of the beast och fantasy horror känslor säger mig inte mycket men visst funkar det... jag menar sådär att bara lyssna på låten helt normat... liksom. Låten ger mig lite 80-tals syntmusikvibbar... ställvis lite Vangelis och ställvis lite "The eve of the war" ... and still they came. Bra ocremix... eller varenuvar  :lol:

//Space
Tack! Hähä, ja det betyder väl ungefär att det är en cover från ett Amiga-spel typ. 80-tal och Vangelis är större komplimanger än du kanske tror (även om jag inte medvetet siktade ditåt).


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
låter härligt
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Ingen horror känsla kanske  Mig gjorde det inget för riktigt skön o go  basfunkybeat är det ..Snyggt jobbat! B)


Utloggad brynolf

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 156
  • Ko
    • Visa profil
Tackar  :) Njä, kanske inte så horrigt att man lider av det direkt.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jo men det puttrar på riktigt trevligt och lite funky tycker jag absolut att det är!
Men någon skräckkänsla förmedlar det inte för mig i alla fall. Snarare 80-tals disco
eller musiken till en BWO-låt kanske... Men trevligt att lyssna på ändå!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Den där var en kul lyssning. Bra sväng och arr. Kan väl inte riktigt koppla ihop den med din idé där men välgjort ändå.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad brynolf

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 156
  • Ko
    • Visa profil
"Visionen" funkar kanske bara om man har spelets grafik i huvudet. Men skit samma, kul att ni gillart!  :D


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Grymt skönt sväng på detta.

Det här gillar vi här uppe i norr.

Bra mix och as skönt lirat.

5 trumpinnar i min bok.

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här är inget annat än världsbäst typ och speciellt impad blir jag av basspelet som jag antar är en synt? Jäkligt bra alltihop vad är tänkt med denna ska det bli sång eller så?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Henric

Låter bra och svängigt - gillar det utrikiska fljöt/ormtjusarfljöjten mkt! Funkliret på basen är gött - synt eller riktigt? Anledningen till att jag frågar är att jag håller på en del med att lära mej/utveckla mitt eget baslir just på slapbiten....

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad brynolf

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 156
  • Ko
    • Visa profil
Grymt skönt sväng på detta.

Det här gillar vi här uppe i norr.

Bra mix och as skönt lirat.

5 trumpinnar i min bok.

Mike
Tack och bock! Trumpinnar kan man aldrig få för många av.  :D

Citera
Det här är inget annat än världsbäst typ och speciellt impad blir jag av basspelet som jag antar är en synt? Jäkligt bra alltihop vad är tänkt med denna ska det bli sång eller så?
Världsbäst, det var värst  :huh: Basen är ett hopkok av loopar. Ett våldsamt klippande och pitchande blev det. Inget särskilt är tänkt mer än detta. Bara ytterligare en spel-cover. Tror inte sång skulle få plats i ljudbilden, det känns rätt mättat som det är tycker jag.

Citera
Låter bra och svängigt - gillar det utrikiska fljöt/ormtjusarfljöjten mkt! Funkliret på basen är gött - synt eller riktigt? Anledningen till att jag frågar är att jag håller på en del med att lära mej/utveckla mitt eget baslir just på slapbiten....

Mvh Henric
Tack, det var just det där "utrikiska" som jag tyckte var lite skräckigt, i kontrast med den lite hårdare resten. Basen är som sagt ett samplingssammelsurium.