Kontrollrummet

1up-Day By Day

1up · 19 · 12906

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ja, rösten, ja. Fick fixa ett ordentligt underbett och pula med uttalet för att få till den där rösten! :D Underkäkan låångt fram och sen lite Ernst Hugo-spott och schlödder på det så blev det gött. Jag låter ju inte så i vanliga fall. Men idén är att ge låten en specifik karaktär, om det nu funkar?

Texten, ja, den beskriver faktiska händelser.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Detta gungar ju på skönt, luftigt och i lätt flytande form. Vet int om den läschpande schångaren paschar in här. Testa med att ta bort all diskant på sången, så att den inte sticker ut, kanske schmälter den bättre in i helheten då, nu luktar det parodi om det hela. KUnde ju låta lite mer amerikanskt åxå.  Fast va vet jag kanske det är meningen att parodisera, då sitter ju sången fint  :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Klart han passar in, han har ju groovet! Han goofar inte ur.

Lite yellokänsla; mitt emellan allvar, ömsinne och lätt parodiskt.

Fint känsligt solitärt solopiano.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
oerhört skönt, malande monoton loop, med oerhört vackra break och stick. ja, vackra är nog faktiskt rätt ord. Jag giller inte riktigt speakern, låter lite för konstlat (men, å andra sidan, vad är konstlat? )men texten är ju för bövelen helt genial.

återigan visar du på geniet bakum. bra känsla för rytmik, harmonier och dessutom spelar du bra  och avslappnat. enormt skäna klanger från klockspel, men framförallt pianotonerna som är renat fantastiska. snygga små syntpaddar bakom ochså, kommer och går.


fantastiskt bra.!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Detta gungar ju på skönt, luftigt och i lätt flytande form. Vet int om den läschpande schångaren paschar in här. Testa med att ta bort all diskant på sången, så att den inte sticker ut, kanske schmälter den bättre in i helheten då, nu luktar det parodi om det hela. KUnde ju låta lite mer amerikanskt åxå.  Fast va vet jag kanske det är meningen att parodisera, då sitter ju sången fint  :D

h.  johan

Man tackar!

Ja, åsikterna var givna att gå isär kring den udda sångfågeln! Det är väl tjusningen på något sätt, att söka det fina även i det imperfekta? Det intuitivt tilltalande och omedelbart normala är dock av genetiska skäl en härskande ordning som man ständigt ligger i kamp med.

Amerikanskt? :) Ja varför inte. Brukar ligga åt det brittiska hållet, men amerikanskt borde man öva upp!

Skulle nog säga en seriös satsning på ett annorlunda sätt. Ej medveten parodi med andra ord. :)
« Senast ändrad: 28.09.2007, 01:51:58 by 1up »


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Klart han passar in, han har ju groovet! Han goofar inte ur.

Lite yellokänsla; mitt emellan allvar, ömsinne och lätt parodiskt.

Fint känsligt solitärt solopiano.

Bugar och bockar!


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
oerhört skönt, malande monoton loop, med oerhört vackra break och stick. ja, vackra är nog faktiskt rätt ord. Jag giller inte riktigt speakern, låter lite för konstlat (men, å andra sidan, vad är konstlat? )men texten är ju för bövelen helt genial.

återigan visar du på geniet bakum. bra känsla för rytmik, harmonier och dessutom spelar du bra  och avslappnat. enormt skäna klanger från klockspel, men framförallt pianotonerna som är renat fantastiska. snygga små syntpaddar bakom ochså, kommer och går.


fantastiskt bra.!

Vad ska jag ta mig till med dina fina ord? :) *Myser* Betyder ju en hel del med utbyte såhär i forum faktiskt.

Nu ett riktigt bra tillfälle om något. Du får casha in! Karma +1 :D
« Senast ändrad: 28.09.2007, 02:11:31 by 1up »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Finns en skön elegans groovet, i ackordgången och soundet. Gillar inte det teaterapiga hos "Ernst-Hugo", onödigt tillgjort. Annars gillade jag E-H skarpt, särskilt i Riget. Jättesnyggt i övrigt! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Finns en skön elegans groovet, i ackordgången och soundet. Gillar inte det teaterapiga hos "Ernst-Hugo", onödigt tillgjort. Annars gillade jag E-H skarpt, särskilt i Riget. Jättesnyggt i övrigt! 

Tack! Jag är jätteelegant själv, jue! :) Ska snart ta en pengadusch faktiskt. ;)

Det verkar som om allt jobb givit resultat i den här låten. Låten sprang ur en ackordföljd inspirerad av en Enya-låt. Fast det är nog rätt lurigt att höra i detta skede?

Pianoliret är över min standardnivå så överträffade mig själv där. :)

Jag gillar också Ernst-Hugo! Nämnandet av honom är alltså en efterkonstruktion för att hitta en känd person som låter lite lik, och är alltså inte en medveten parodi på hans röst. Om det nu var någon oklarhet däri.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Musiken är klockrent gjord, så det finns ingenting att anmärka på arr eller mix. Gillar verkligen det flow som ett schysst elpianospel kan ge. 10cc-vibbar. Pads och trummor är mycket smakfulla.
Även jag har lite problem med speakerröstens äkthet. Alltså, ingen här hade gjort det bättre, då det är nästan omöjligt för en svensk att få ett tal på engelska att låta naturligt. Du borde ta med dig en portabel utrustning, åka till London och övertala någon äldre farbror att göra rösten! Allvarligt.  :)
DON'T PANIC


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Musiken är klockrent gjord, så det finns ingenting att anmärka på arr eller mix. Gillar verkligen det flow som ett schysst elpianospel kan ge. 10cc-vibbar. Pads och trummor är mycket smakfulla.
Även jag har lite problem med speakerröstens äkthet. Alltså, ingen här hade gjort det bättre, då det är nästan omöjligt för en svensk att få ett tal på engelska att låta naturligt. Du borde ta med dig en portabel utrustning, åka till London och övertala någon äldre farbror att göra rösten! Allvarligt.  :)

Klockrent!! kolla på nåt utländks forum om du kan få någon att säga orden !!!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Musiken är klockrent gjord, så det finns ingenting att anmärka på arr eller mix. Gillar verkligen det flow som ett schysst elpianospel kan ge. 10cc-vibbar. Pads och trummor är mycket smakfulla.
Även jag har lite problem med speakerröstens äkthet. Alltså, ingen här hade gjort det bättre, då det är nästan omöjligt för en svensk att få ett tal på engelska att låta naturligt. Du borde ta med dig en portabel utrustning, åka till London och övertala någon äldre farbror att göra rösten! Allvarligt.  :)

hehe Tack! Vad innebär 10cc-vibbar? :) Flowet? :) mmm, det föll ut riktigt nice faktiskt.

Kul du gillar helheten. Har pulat massa med den här under lång tid. Började med den såg jag igår till min förvåning redan år 2004!

Mkt spännande förslag! Har kontakter på ett internationellt forum, där den äldsta britten jag känner är 33 år, kan ju fråga honom. :) SKadar inte.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Musiken är klockrent gjord, så det finns ingenting att anmärka på arr eller mix. Gillar verkligen det flow som ett schysst elpianospel kan ge. 10cc-vibbar. Pads och trummor är mycket smakfulla.
Även jag har lite problem med speakerröstens äkthet. Alltså, ingen här hade gjort det bättre, då det är nästan omöjligt för en svensk att få ett tal på engelska att låta naturligt. Du borde ta med dig en portabel utrustning, åka till London och övertala någon äldre farbror att göra rösten! Allvarligt.  :)

Klockrent!! kolla på nåt utländks forum om du kan få någon att säga orden !!!

ja. :)


Utloggad tsmalmbe

Basen och bastrumman mullrar lite väl starkt, på de lägsta frekvenserna. Jag får lite rysningar av det, inte på ett bra sätt. Kapa hellre det lägsta, och ge boost på de högra basfrekvenserna för att bibehålla trycket. Kanske. Smaksak. Kanske.

Förutom det, en riktigt trevlig lyssning. I min smak, definitivt.

Jag vet inte om det är parodi. I så fall lurade du mig i varje fall.

:)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Musiken är klockrent gjord, så det finns ingenting att anmärka på arr eller mix. Gillar verkligen det flow som ett schysst elpianospel kan ge. 10cc-vibbar. Pads och trummor är mycket smakfulla.
Även jag har lite problem med speakerröstens äkthet. Alltså, ingen här hade gjort det bättre, då det är nästan omöjligt för en svensk att få ett tal på engelska att låta naturligt. Du borde ta med dig en portabel utrustning, åka till London och övertala någon äldre farbror att göra rösten! Allvarligt.  :)

hehe Tack! Vad innebär 10cc-vibbar? :) Flowet? :) mmm, det föll ut riktigt nice faktiskt.



Jag tänker väl främst på deras I'm not in love. Flow, tja, liksom hur låten flyter på i en skön ström.
Ibland tror man att folk är tankeläsare... :P
DON'T PANIC


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Basen och bastrumman mullrar lite väl starkt, på de lägsta frekvenserna. Jag får lite rysningar av det, inte på ett bra sätt. Kapa hellre det lägsta, och ge boost på de högra basfrekvenserna för att bibehålla trycket. Kanske. Smaksak. Kanske.

Förutom det, en riktigt trevlig lyssning. I min smak, definitivt.

Jag vet inte om det är parodi. I så fall lurade du mig i varje fall.

:)


Ingen parodi idag. :) Kul du gillar! Ja, det är tungt där i botten. Säkert tyngre än de flesta kommersiella alster. Så mina låtar har en tendens att bli, för när jag pillar i 1000-2000 khz-registret där mina låtar brukar vara lite svaga tycker jag det låter lite grusigt och skitigt. Dunno why.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Musiken är klockrent gjord, så det finns ingenting att anmärka på arr eller mix. Gillar verkligen det flow som ett schysst elpianospel kan ge. 10cc-vibbar. Pads och trummor är mycket smakfulla.
Även jag har lite problem med speakerröstens äkthet. Alltså, ingen här hade gjort det bättre, då det är nästan omöjligt för en svensk att få ett tal på engelska att låta naturligt. Du borde ta med dig en portabel utrustning, åka till London och övertala någon äldre farbror att göra rösten! Allvarligt.  :)

hehe Tack! Vad innebär 10cc-vibbar? :) Flowet? :) mmm, det föll ut riktigt nice faktiskt.



Jag tänker väl främst på deras I'm not in love. Flow, tja, liksom hur låten flyter på i en skön ström.
Ibland tror man att folk är tankeläsare... :P

Okey, det är en grupp! :D Först tänkte jag på MIDI CC, alltså, ja midi-kommandon. :P *ljudstörd*. Men sen gissade jag på en musikgrupp, men var inte säker.

Oki, da nice flow alltså. :) gott!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Härligt piano. Lite med reverb på kantslaget tycker jag. Rösten är för tillgjord. Enya sa du. Kör lite falsett med St.Peterskyrksreverb kanske?

Skönt lounge-sväng på detta. Fram med cigarrerna och whiskeyn kompisar.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Härligt piano. Lite med reverb på kantslaget tycker jag. Rösten är för tillgjord. Enya sa du. Kör lite falsett med St.Peterskyrksreverb kanske?

Skönt lounge-sväng på detta. Fram med cigarrerna och whiskeyn kompisar.

Man bugar och bockar! :)

Noterat om kantslaget där.

Falsett kanske funkar? Kan pröva ett torrtest imorgon direkt till låten och se hur det känns!

Lounge är soft. :)