Forum > Färdiga produktioner

1up-Day By Day

<< < (2/4) > >>

1up:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 28.09.2007, 00:40:27 ---Klart han passar in, han har ju groovet! Han goofar inte ur.

Lite yellokänsla; mitt emellan allvar, ömsinne och lätt parodiskt.

Fint känsligt solitärt solopiano.

--- Slut citat ---

Bugar och bockar!

1up:

--- Citat från: Emulator skrivet 28.09.2007, 00:47:24 ---oerhört skönt, malande monoton loop, med oerhört vackra break och stick. ja, vackra är nog faktiskt rätt ord. Jag giller inte riktigt speakern, låter lite för konstlat (men, å andra sidan, vad är konstlat? )men texten är ju för bövelen helt genial.

återigan visar du på geniet bakum. bra känsla för rytmik, harmonier och dessutom spelar du bra  och avslappnat. enormt skäna klanger från klockspel, men framförallt pianotonerna som är renat fantastiska. snygga små syntpaddar bakom ochså, kommer och går.

fantastiskt bra.!

--- Slut citat ---

Vad ska jag ta mig till med dina fina ord? :) *Myser* Betyder ju en hel del med utbyte såhär i forum faktiskt.

Nu ett riktigt bra tillfälle om något. Du får casha in! Karma +1 :D

equality:
Finns en skön elegans groovet, i ackordgången och soundet. Gillar inte det teaterapiga hos "Ernst-Hugo", onödigt tillgjort. Annars gillade jag E-H skarpt, särskilt i Riget. Jättesnyggt i övrigt! 

1up:

--- Citat från: equality skrivet 28.09.2007, 09:53:33 ---Finns en skön elegans groovet, i ackordgången och soundet. Gillar inte det teaterapiga hos "Ernst-Hugo", onödigt tillgjort. Annars gillade jag E-H skarpt, särskilt i Riget. Jättesnyggt i övrigt! 

--- Slut citat ---

Tack! Jag är jätteelegant själv, jue! :) Ska snart ta en pengadusch faktiskt. ;)

Det verkar som om allt jobb givit resultat i den här låten. Låten sprang ur en ackordföljd inspirerad av en Enya-låt. Fast det är nog rätt lurigt att höra i detta skede?

Pianoliret är över min standardnivå så överträffade mig själv där. :)

Jag gillar också Ernst-Hugo! Nämnandet av honom är alltså en efterkonstruktion för att hitta en känd person som låter lite lik, och är alltså inte en medveten parodi på hans röst. Om det nu var någon oklarhet däri.

Rattlesnake:
Musiken är klockrent gjord, så det finns ingenting att anmärka på arr eller mix. Gillar verkligen det flow som ett schysst elpianospel kan ge. 10cc-vibbar. Pads och trummor är mycket smakfulla.
Även jag har lite problem med speakerröstens äkthet. Alltså, ingen här hade gjort det bättre, då det är nästan omöjligt för en svensk att få ett tal på engelska att låta naturligt. Du borde ta med dig en portabel utrustning, åka till London och övertala någon äldre farbror att göra rösten! Allvarligt.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion