Forum > Färdiga produktioner
1up-Day By Day
1up:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.09.2007, 23:24:22 ---Basen och bastrumman mullrar lite väl starkt, på de lägsta frekvenserna. Jag får lite rysningar av det, inte på ett bra sätt. Kapa hellre det lägsta, och ge boost på de högra basfrekvenserna för att bibehålla trycket. Kanske. Smaksak. Kanske.
Förutom det, en riktigt trevlig lyssning. I min smak, definitivt.
Jag vet inte om det är parodi. I så fall lurade du mig i varje fall.
:)
--- Slut citat ---
Ingen parodi idag. :) Kul du gillar! Ja, det är tungt där i botten. Säkert tyngre än de flesta kommersiella alster. Så mina låtar har en tendens att bli, för när jag pillar i 1000-2000 khz-registret där mina låtar brukar vara lite svaga tycker jag det låter lite grusigt och skitigt. Dunno why.
1up:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.09.2007, 23:37:33 ---
--- Citat från: 1up skrivet 29.09.2007, 11:56:35 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.09.2007, 10:55:55 ---Musiken är klockrent gjord, så det finns ingenting att anmärka på arr eller mix. Gillar verkligen det flow som ett schysst elpianospel kan ge. 10cc-vibbar. Pads och trummor är mycket smakfulla.
Även jag har lite problem med speakerröstens äkthet. Alltså, ingen här hade gjort det bättre, då det är nästan omöjligt för en svensk att få ett tal på engelska att låta naturligt. Du borde ta med dig en portabel utrustning, åka till London och övertala någon äldre farbror att göra rösten! Allvarligt. :)
--- Slut citat ---
hehe Tack! Vad innebär 10cc-vibbar? :) Flowet? :) mmm, det föll ut riktigt nice faktiskt.
--- Slut citat ---
Jag tänker väl främst på deras I'm not in love. Flow, tja, liksom hur låten flyter på i en skön ström.
Ibland tror man att folk är tankeläsare... :P
--- Slut citat ---
Okey, det är en grupp! :D Först tänkte jag på MIDI CC, alltså, ja midi-kommandon. :P *ljudstörd*. Men sen gissade jag på en musikgrupp, men var inte säker.
Oki, da nice flow alltså. :) gott!
Wernborg:
Härligt piano. Lite med reverb på kantslaget tycker jag. Rösten är för tillgjord. Enya sa du. Kör lite falsett med St.Peterskyrksreverb kanske?
Skönt lounge-sväng på detta. Fram med cigarrerna och whiskeyn kompisar.
1up:
--- Citat från: Wernborg skrivet 30.09.2007, 00:51:42 ---Härligt piano. Lite med reverb på kantslaget tycker jag. Rösten är för tillgjord. Enya sa du. Kör lite falsett med St.Peterskyrksreverb kanske?
Skönt lounge-sväng på detta. Fram med cigarrerna och whiskeyn kompisar.
--- Slut citat ---
Man bugar och bockar! :)
Noterat om kantslaget där.
Falsett kanske funkar? Kan pröva ett torrtest imorgon direkt till låten och se hur det känns!
Lounge är soft. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida