Forum > Färdiga produktioner

Eddi & Isa - This is it - ännu nyare version

<< < (6/8) > >>

biomoib:
Mycket bra! Jag tycker du har en bra låt och en fantastiskt begåvad sångerska med en ursnygg röst.

Eddi:

--- Citat från: palm skrivet 23.07.2017, 22:38:51 ---Vilket ävla intro....så snyggt....och sången...Hon är på G din dotter!

Men sen skulle jag nog vilja ändra en del...

1. Ljuden på synten känns för gammal för soundet jag tror du söker....mer någon i still med ubersonic sound - tror jag det kallas. Ljuden i introt är perffa - IMHO
2. Det känns också som bastrumman varieras (i sound/ljud) - leta upp den rätte fete men ändå åt det elektroniska hållet...
3. Virvelkulsprutan som någon skrev....är rätt men på något sätt ändå fel. Tanken är bra men fel sound...kanske kanten istället....

Jag tycker du skall ge denna en vända till - känns som jag förstår vart du vill men det saknas det där lilla sista. OCH JAG vet inte hur du kommer dit - för jag är själv gubbe :-) Men när jag hör det kan jag säga till....

Fantastisk bra sångljud - snygg stämma, skulle kunna vara en 1 db lägre.
De första 45 sek känns allting rätt en förväntan byggs upp....
Bastrumman kommer in rätt men låter helt fel - låter som ett stadiumset som Guns and Roses använde i Köpenhamn.... Skitbra men helt fel till låten.

Kör hårt!

--- Slut citat ---
Jag blir väldigt glad över dina tankar om låten framförallt för att du verkar gilla låten som sådan. Jag kanske till och med håller med dig om synten och baskaggen men jag, och verkar det som, framförallt Isa ville ha det lite mer retro så det blev en blandning där som jag inte tycker är fel. Typ analog musik jämfört med digital - det vanliga trumsetet passar liksom in tyckte jag. Om du lyssnar på jättemoderna låtar så hör du att det vanliga trumsetet har återinförts i hög grad, kidsen är tröttnat på ploppandet tror jag. Ja Isa ligger lite högt men återigen det är med flit utifrån den grund vi utgick i från. Stort tack för lyss och tyck Palm :D

--- Citat från: biomoib skrivet 25.07.2017, 16:07:47 ---Mycket bra! Jag tycker du har en bra låt och en fantastiskt begåvad sångerska med en ursnygg röst.

--- Slut citat ---
Jag kan bara hålla med stort tack för lyss o tyck biomoib :D

spacetrucker:
..vi kan tjafsa fram och tillbaka huruvida baskaggen eller virveln är för hög eller för låg men viktigast är ju att sångerskan är nöjd (och det tycker jag hon har all anledning att vara) och att hon känner sig uppmuntrad till att fortsätta sjunga. Hon har talang ju. Det att vi diskuterar kantslag är småpotatis jämfört med hennes fina röst.

Och för övrigt så tycker jag nog att baskaggen har för hög volym  :lol:

//Space

Eddi:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 26.07.2017, 08:39:14 ---..vi kan tjafsa fram och tillbaka huruvida baskaggen eller virveln är för hög eller för låg men viktigast är ju att sångerskan är nöjd (och det tycker jag hon har all anledning att vara) och att hon känner sig uppmuntrad till att fortsätta sjunga. Hon har talang ju. Det att vi diskuterar kantslag är småpotatis jämfört med hennes fina röst.

Och för övrigt så tycker jag nog att baskaggen har för hög volym  :lol:

//Space

--- Slut citat ---
:lol: En del önskemål är ju lite svåra att tillfredställa.

MaxB:
Nu känns den här bra! Tänkte inte ens på att det är du som är låtskapare, musiker och tekniker.
Det lät som något jag tror man hör i nutid i radio.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion