Forum > Demolåtar
SPACE & CALLE - BLUES LATE AT NIGHT
pxm:
Ett mycket habilt komp och stadig sång.
Ljudbilden är suverän och mixen sitter.
Låyen är stark och texten en bra melodi.
Gitarrerna är så bra att det behövs inget
solo för att det skall bli intressant. :)
En mycket skön och bra blues !!! :)
Jag gillar den.
Bra och skön lyssning, tack för att ni
delar den här!!!!
mvh
spacetrucker:
Tack för svar :)
* Sången.... om jag skulle lägga lite dist på den så blir den kanske elak :rolleyes:
* Det där med tyngdlös bas och baskagge är ett problem jag känner igen och kämpar med... vet inte om det beror på mina monitirer eller vad :unsure:
* Gitarrsolo ja.... nån som känner sig hågad? :D
...jobbar vidare med denna
//Space
MaxB:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 28.03.2017, 08:43:34 ---Tack för svar :)
* Sången.... om jag skulle lägga lite dist på den så blir den kanske elak :rolleyes:
* Det där med tyngdlös bas och baskagge är ett problem jag känner igen och kämpar med... vet inte om det beror på mina monitirer eller vad :unsure:
* Gitarrsolo ja.... nån som känner sig hågad? :D...jobbar vidare med denna
--- Slut citat ---
Bra mix tänker jag som lyssnar i simplare lurar. Jag upplever att basregistret är städat och okej...
Snälla röster, vilken skillnad det kan vara om det är lite tryck i pipan. Vet inte om smutsplugg kan leverera det, värt att prova!
Upplever också att gitarrerna är snälla. Skulle nog fungera med en ruffig gitarr som smutsar ner och ökar driv. Och solopartiet finns ju där och väntar på att fyllas. Jag är ingen sologitarrist egentligen, inte tror jag det finns tid heller, i alla fall inte närtid.
Mysigt med lite snäll rock!
spacetrucker:
Nurå? :unsure:
Ny verre 4.4.2017
Nu med sologura.
Sången tas säkert om ännu.
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/BLUES_LATE_AT_NIGHT_4-4-2017.mp3[/mp3]
//Space
Marruschkka:
Åh vad bra det blev :P
Skön slimmad rock som värmer upp mig en rätt kylslagen vår.
Keep on the good rocking!
Härligt :rolleyes: :D
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida