Forum > Färdiga produktioner

Asti - No more (klar)

<< < (2/10) > >>

MaxB:
Läckert friskt intro. Soft och speed på samma gång.
Här kommer din fäbless för syntbas till sin rätt!
I moin lyssning tappar basen tappar kraft lite efter 53 sekunder och 1m 41s på något ackord där.
Ligger basen lägre där så är det väl mina monitorer som inte regisrterar dessa bastoner så bra.
Du kan ju kolla om jag är ensam om det eller om du skulle lyfta upp basen en oktav där för att bibehålla styrkan i den.

Härliga svängar i låten och det lkånga partiet runt 3 minuter och framåt är läckert!
Fly away!

Snyggt avslut!

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 16.03.2017, 18:15:08 ---Dom 3 första Disharmoniska guratonerna sätter en fin start på låten.. sången fina fisken följer därpå. reffen skön mullrar till och skakar om.. sångslingor och guror är riktigt i harmoni.. :)
Skall jag nämna nåt ja det skall jag ju  :D så ere trummorna i slutet när du kör reffen med temat är liite för snälla ..Mera cracy trummis där banka banka..Det blir ingen höjning som låten förtjänar. Men det skall nog tas med nypa saltet" för jag har för mycket punkskalle i tänket ..Jag gillar låten skarptmos!! :D

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låt och sång!
Jag använder jazztrumme-kitet från Superior Drummer och hittade inga
mer passande till slutpartiet....kanske kan hitta bättre i rock-kitet... :unsure:
Du har säkert rätt vad gäller trummorna! Med eller utan punkskalle.  :D
Tack för din feedback Marsall!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 16.03.2017, 19:38:23 ---Superskön slinga. Kommer spontant att tänka på Atomic Swing från det glada nittiotalet och deras psykadeliska pop.
Låten tappade styrfart från 2 minuter och framåt när det långa "no more"-partiet kom. Hade gärna sett en återkomst till det instrumentala temat istället.
Mer slinga!!  :D

--- Slut citat ---
Roligt att slingan uppskattas!  :)
Atomic Swing gillade jag! Duktiga musiker med Niclas Frisk i spetsen.
Tyckte det borde hända något nytt efter verser och två refränger. Kände
att det kunde bli lite tjatigt med "slingan" på nytt...Någon form av stick/break
tror jag behövs där. Ska dock tänka över det du säger!
Tack för din feedback Stefan!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 17.03.2017, 00:07:13 ---Låter bra på det stora hela.
Det finns dock munljud som jag skulle ha jobbat bort. Refrängen blir lite stökig i relation till det andra tycker jag. Trummorna blir lite okul ställvis. Introslingan borde återkomma på slutet för att avrunda det på ett skönt sätt.

/G

--- Slut citat ---
Har inte själv reagerat på "munljud" i denna! Vore jättetacksam för lite tidsangivelser...
Jo, refrängen är jag inte nöjd med. Tycker också den är lite stökig/rörig, men har för
närvarande inget bra alternativ. Trummorna kunde säkert varit bättre på vissa ställen...
Man kanske ska plocka bort hela slutpartiet och bygga på med slingan och fler verser...?
Känns bara som att det blir lite enformigt. Tack för din feedback Göran!
/Asti

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 17.03.2017, 08:33:17 ---Denna låt tilltalar mitt finska vemod :wub:. Refrängen rycker mig ur den känslan dock... är inte helt säker på om jag gillar det eller inte :unsure:. Vi finnar gillar vårt vemod :mellow:
Skön låt men jag gillar verserna bäst. Får mig att tänka på "Ranskalaiset korot" (franska klackar) av Erik Lindström. En av de bästa finska melodierna genom tiderna enligt min åsikt.
//Space
P.S. Om ni av nån anledning undrar vad för låt jag talar om så kan ni kolla denna smått patetiska video från 1959:

--- Slut citat ---
Du har nog rätt vad gäller refrängen! Den är inte helt lyckad!
Skön låt i videon med fin läppsynk!  :rolleyes: Tror att det är nåt i
harmoniföljden som påminner om min låt, fast då i ett mycket lugnare tempo.
Tack för din feedback Krister!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion