Forum > Färdiga produktioner
Asti - No more (klar)
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 17.03.2017, 11:14:11 ---Läckert friskt intro. Soft och speed på samma gång.
Här kommer din fäbless för syntbas till sin rätt!
I moin lyssning tappar basen tappar kraft lite efter 53 sekunder och 1m 41s på något ackord där.
Ligger basen lägre där så är det väl mina monitorer som inte regisrterar dessa bastoner så bra.
Du kan ju kolla om jag är ensam om det eller om du skulle lyfta upp basen en oktav där för att bibehålla styrkan i den.
Härliga svängar i låten och det lkånga partiet runt 3 minuter och framåt är läckert!
Fly away!
Snyggt avslut!
--- Slut citat ---
Subbasen är svår att få jämnstark volym på! Djupa bastoner blir svagare än i de lite högre basfrekvenserna.
Jag har bounce:at midispåret till ett audiospår, så jag kan justera volymen någorlunda.
Roligt att du gillar slutpartiet! Tack för din feedback Max!
/Asti
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 17.03.2017, 13:33:48 ---Har inte själv reagerat på "munljud" i denna! Vore jättetacksam för lite tidsangivelser...
Jo, refrängen är jag inte nöjd med. Tycker också den är lite stökig/rörig, men har för
närvarande inget bra alternativ. Trummorna kunde säkert varit bättre på vissa ställen...
Man kanske ska plocka bort hela slutpartiet och bygga på med slingan och fler verser...?
Känns bara som att det blir lite enformigt. Tack för din feedback Göran!
/Asti
--- Slut citat ---
Tja det måste kanske inte vara munljud men något är det som stör vid 23, 26-27, 84-85, 96.
Kanske är det klipp ... men jag hör det i all fall.
/G
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 17.03.2017, 13:53:16 ---
--- Citat från: Asti skrivet 17.03.2017, 13:33:48 ---Har inte själv reagerat på "munljud" i denna! Vore jättetacksam för lite tidsangivelser...
Jo, refrängen är jag inte nöjd med. Tycker också den är lite stökig/rörig, men har för
närvarande inget bra alternativ. Trummorna kunde säkert varit bättre på vissa ställen...
Man kanske ska plocka bort hela slutpartiet och bygga på med slingan och fler verser...?
Känns bara som att det blir lite enformigt. Tack för din feedback Göran!
/Asti
--- Slut citat ---
Tja det måste kanske inte vara munljud men något är det som stör vid 23, 26-27, 84-85, 96.
Kanske är det klipp ... men jag hör det i all fall.
/G
--- Slut citat ---
OK, tack för förtydligande! Ska kolla upp dessa ställen!
/Asti
Eddi:
Jag tycker den är skön som den är om man inte har stora krav (har inte läst några inlägg) men det slår mig att ditt arr ligger i samma frekvens som din sång vilket faktiskt gör det svårt att höra vad du sjunger om (om man inte har tillgång till texten vilket jag hade men gav själva blaffen i) så ett förslag från min sida är att du kanske ska urskilja sången från arret på nåt sätt. En variant kan ju vara att låta sången vara torr eller tvärtom eller att du faktiskt gör om arret till en oktav högre.
Annars är det ju en bra låt men som sagt jag hör inte vad som sjungs...... :)
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.03.2017, 03:22:17 ---Jag tycker den är skön som den är om man inte har stora krav (har inte läst några inlägg) men det slår mig att ditt arr ligger i samma frekvens som din sång vilket faktiskt gör det svårt att höra vad du sjunger om (om man inte har tillgång till texten vilket jag hade men gav själva blaffen i) så ett förslag från min sida är att du kanske ska urskilja sången från arret på nåt sätt. En variant kan ju vara att låta sången vara torr eller tvärtom eller att du faktiskt gör om arret till en oktav högre.
Annars är det ju en bra låt men som sagt jag hör inte vad som sjungs...... :)
--- Slut citat ---
Det är nog så att arret blivit lite för stort och "dränker" sången i refrängen! Får nog ta och göra om den....
Ska försöka hitta en refräng som går mer i versens anda!
Tack för din feedback Eddi!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida