Forum > Färdiga produktioner

Asti - No more (klar)

(1/10) > >>

Asti:
Edit 2017-05-02: Flyttar denna till färdiga demon eftersom jag inte kan åtgärda musiken! Däremot
                          har jag gjort en enkel musikvideo, som visar utsikten från en buss på väg över the Keys i Florida.
Edit 2017-04-13: Detta får bli slutversionen eftersom datorn kraschat. Tack för era kommentarer!
                          Behåller kontot tills vidare och låter låtarna ligga kvar. Passande titel på sista låten!  :(
En ny låt med subbas och elpiano i grunden. Nu i lite större arr och
i lite snabbare och kanske jazzigare tempo.
Funkar det? Som vanligt välkomnas synpunkter på vad som helst!  :)

En liten musikvideo från The Keys Florida.

Titel: No more
Artist: Asti & cpg
Text: Asti
Musik: cpg
Längd: 3:37
År: 2017

No more
I've been to Paris, I've been to Rome
I miss them now but it's not my home
You're searching far tryin' to find
when all you need is some peace of mind

Life is full of ways to go
Some of those you need to know
You make your choice, you pay the price
and sometimes find a big surprise

Every time I find myself in a place
I know I don't belong no more
I lose my mind over nothing at all
and cry out no - no more

No denial - no more lies
I'm tired of waiting while time just flies
Raise your head for a better view
Embrace what's coming, try what's new

Every time I find myself in a place
I know I don't belong no more
I lose my mind over nothing at all
and cry out no - no more

Marsall:
Dom 3 första Disharmoniska guratonerna sätter en fin start på låten.. sången fina fisken följer därpå. reffen skön mullrar till och skakar om.. sångslingor och guror är riktigt i harmoni.. :)
Skall jag nämna nåt ja det skall jag ju  :D så ere trummorna i slutet när du kör reffen med temat är liite för snälla ..Mera cracy trummis där banka banka..Det blir ingen höjning som låten förtjänar. Men det skall nog tas med nypa saltet" för jag har för mycket punkskalle i tänket ..Jag gillar låten skarptmos!! :D

Wernborg:
Superskön slinga. Kommer spontant att tänka på Atomic Swing från det glada nittiotalet och deras psykadeliska pop.

Låten tappade styrfart från 2 minuter och framåt när det långa "no more"-partiet kom. Hade gärna sett en återkomst till det instrumentala temat istället.

Mer slinga!!  :D

Gurano:
Låter bra på det stora hela.
Det finns dock munljud som jag skulle ha jobbat bort. Refrängen blir lite stökig i relation till det andra tycker jag. Trummorna blir lite okul ställvis. Introslingan borde återkomma på slutet för att avrunda det på ett skönt sätt.

/G

spacetrucker:
Denna låt tilltalar mitt finska vemod :wub:. Refrängen rycker mig ur den känslan dock... är inte helt säker på om jag gillar det eller inte :unsure:. Vi finnar gillar vårt vemod :mellow:
Skön låt men jag gillar verserna bäst. Får mig att tänka på "Ranskalaiset korot" (franska klackar) av Erik Lindström. En av de bästa finska melodierna genom tiderna enligt min åsikt.

//Space

P.S. Om ni av nån anledning undrar vad för låt jag talar om så kan ni kolla denna smått patetiska video från 1959:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion