Kontrollrummet

Asti - No more (klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Edit 2017-05-02: Flyttar denna till färdiga demon eftersom jag inte kan åtgärda musiken! Däremot
                          har jag gjort en enkel musikvideo, som visar utsikten från en buss på väg över the Keys i Florida.
Edit 2017-04-13: Detta får bli slutversionen eftersom datorn kraschat. Tack för era kommentarer!
                          Behåller kontot tills vidare och låter låtarna ligga kvar. Passande titel på sista låten!  :(
En ny låt med subbas och elpiano i grunden. Nu i lite större arr och
i lite snabbare och kanske jazzigare tempo.
Funkar det? Som vanligt välkomnas synpunkter på vad som helst!  :)

En liten musikvideo från The Keys Florida.



Titel: No more
Artist: Asti & cpg
Text: Asti
Musik: cpg
Längd: 3:37
År: 2017

No more
I've been to Paris, I've been to Rome
I miss them now but it's not my home
You're searching far tryin' to find
when all you need is some peace of mind

Life is full of ways to go
Some of those you need to know
You make your choice, you pay the price
and sometimes find a big surprise

Every time I find myself in a place
I know I don't belong no more
I lose my mind over nothing at all
and cry out no - no more

No denial - no more lies
I'm tired of waiting while time just flies
Raise your head for a better view
Embrace what's coming, try what's new

Every time I find myself in a place
I know I don't belong no more
I lose my mind over nothing at all
and cry out no - no more
« Senast ändrad: 02.05.2017, 11:40:27 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Dom 3 första Disharmoniska guratonerna sätter en fin start på låten.. sången fina fisken följer därpå. reffen skön mullrar till och skakar om.. sångslingor och guror är riktigt i harmoni.. :)
Skall jag nämna nåt ja det skall jag ju  :D så ere trummorna i slutet när du kör reffen med temat är liite för snälla ..Mera cracy trummis där banka banka..Det blir ingen höjning som låten förtjänar. Men det skall nog tas med nypa saltet" för jag har för mycket punkskalle i tänket ..Jag gillar låten skarptmos!! :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Superskön slinga. Kommer spontant att tänka på Atomic Swing från det glada nittiotalet och deras psykadeliska pop.

Låten tappade styrfart från 2 minuter och framåt när det långa "no more"-partiet kom. Hade gärna sett en återkomst till det instrumentala temat istället.

Mer slinga!!  :D


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter bra på det stora hela.
Det finns dock munljud som jag skulle ha jobbat bort. Refrängen blir lite stökig i relation till det andra tycker jag. Trummorna blir lite okul ställvis. Introslingan borde återkomma på slutet för att avrunda det på ett skönt sätt.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Denna låt tilltalar mitt finska vemod :wub:. Refrängen rycker mig ur den känslan dock... är inte helt säker på om jag gillar det eller inte :unsure:. Vi finnar gillar vårt vemod :mellow:
Skön låt men jag gillar verserna bäst. Får mig att tänka på "Ranskalaiset korot" (franska klackar) av Erik Lindström. En av de bästa finska melodierna genom tiderna enligt min åsikt.


//Space

P.S. Om ni av nån anledning undrar vad för låt jag talar om så kan ni kolla denna smått patetiska video från 1959:

Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Läckert friskt intro. Soft och speed på samma gång.
Här kommer din fäbless för syntbas till sin rätt!
I moin lyssning tappar basen tappar kraft lite efter 53 sekunder och 1m 41s på något ackord där.
Ligger basen lägre där så är det väl mina monitorer som inte regisrterar dessa bastoner så bra.
Du kan ju kolla om jag är ensam om det eller om du skulle lyfta upp basen en oktav där för att bibehålla styrkan i den.

Härliga svängar i låten och det lkånga partiet runt 3 minuter och framåt är läckert!
Fly away!

Snyggt avslut!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Dom 3 första Disharmoniska guratonerna sätter en fin start på låten.. sången fina fisken följer därpå. reffen skön mullrar till och skakar om.. sångslingor och guror är riktigt i harmoni.. :)
Skall jag nämna nåt ja det skall jag ju  :D så ere trummorna i slutet när du kör reffen med temat är liite för snälla ..Mera cracy trummis där banka banka..Det blir ingen höjning som låten förtjänar. Men det skall nog tas med nypa saltet" för jag har för mycket punkskalle i tänket ..Jag gillar låten skarptmos!! :D

Roligt att du gillar låt och sång!
Jag använder jazztrumme-kitet från Superior Drummer och hittade inga
mer passande till slutpartiet....kanske kan hitta bättre i rock-kitet... :unsure:
Du har säkert rätt vad gäller trummorna! Med eller utan punkskalle.  :D
Tack för din feedback Marsall!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Superskön slinga. Kommer spontant att tänka på Atomic Swing från det glada nittiotalet och deras psykadeliska pop.
Låten tappade styrfart från 2 minuter och framåt när det långa "no more"-partiet kom. Hade gärna sett en återkomst till det instrumentala temat istället.
Mer slinga!!  :D
Roligt att slingan uppskattas!  :)
Atomic Swing gillade jag! Duktiga musiker med Niclas Frisk i spetsen.
Tyckte det borde hända något nytt efter verser och två refränger. Kände
att det kunde bli lite tjatigt med "slingan" på nytt...Någon form av stick/break
tror jag behövs där. Ska dock tänka över det du säger!
Tack för din feedback Stefan!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter bra på det stora hela.
Det finns dock munljud som jag skulle ha jobbat bort. Refrängen blir lite stökig i relation till det andra tycker jag. Trummorna blir lite okul ställvis. Introslingan borde återkomma på slutet för att avrunda det på ett skönt sätt.

/G
Har inte själv reagerat på "munljud" i denna! Vore jättetacksam för lite tidsangivelser...
Jo, refrängen är jag inte nöjd med. Tycker också den är lite stökig/rörig, men har för
närvarande inget bra alternativ. Trummorna kunde säkert varit bättre på vissa ställen...
Man kanske ska plocka bort hela slutpartiet och bygga på med slingan och fler verser...?
Känns bara som att det blir lite enformigt. Tack för din feedback Göran!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Denna låt tilltalar mitt finska vemod :wub:. Refrängen rycker mig ur den känslan dock... är inte helt säker på om jag gillar det eller inte :unsure:. Vi finnar gillar vårt vemod :mellow:
Skön låt men jag gillar verserna bäst. Får mig att tänka på "Ranskalaiset korot" (franska klackar) av Erik Lindström. En av de bästa finska melodierna genom tiderna enligt min åsikt.
//Space
P.S. Om ni av nån anledning undrar vad för låt jag talar om så kan ni kolla denna smått patetiska video från 1959:

Du har nog rätt vad gäller refrängen! Den är inte helt lyckad!
Skön låt i videon med fin läppsynk!  :rolleyes: Tror att det är nåt i
harmoniföljden som påminner om min låt, fast då i ett mycket lugnare tempo.
Tack för din feedback Krister!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Läckert friskt intro. Soft och speed på samma gång.
Här kommer din fäbless för syntbas till sin rätt!
I moin lyssning tappar basen tappar kraft lite efter 53 sekunder och 1m 41s på något ackord där.
Ligger basen lägre där så är det väl mina monitorer som inte regisrterar dessa bastoner så bra.
Du kan ju kolla om jag är ensam om det eller om du skulle lyfta upp basen en oktav där för att bibehålla styrkan i den.
Härliga svängar i låten och det lkånga partiet runt 3 minuter och framåt är läckert!
Fly away!
Snyggt avslut!
Subbasen är svår att få jämnstark volym på! Djupa bastoner blir svagare än i de lite högre basfrekvenserna.
Jag har bounce:at midispåret till ett audiospår, så jag kan justera volymen någorlunda.
Roligt att du gillar slutpartiet! Tack för din feedback Max!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Har inte själv reagerat på "munljud" i denna! Vore jättetacksam för lite tidsangivelser...
Jo, refrängen är jag inte nöjd med. Tycker också den är lite stökig/rörig, men har för
närvarande inget bra alternativ. Trummorna kunde säkert varit bättre på vissa ställen...
Man kanske ska plocka bort hela slutpartiet och bygga på med slingan och fler verser...?
Känns bara som att det blir lite enformigt. Tack för din feedback Göran!
/Asti
Tja det måste kanske inte vara munljud men något är det som stör vid 23, 26-27, 84-85, 96.
Kanske är det klipp ... men jag hör det i all fall.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har inte själv reagerat på "munljud" i denna! Vore jättetacksam för lite tidsangivelser...
Jo, refrängen är jag inte nöjd med. Tycker också den är lite stökig/rörig, men har för
närvarande inget bra alternativ. Trummorna kunde säkert varit bättre på vissa ställen...
Man kanske ska plocka bort hela slutpartiet och bygga på med slingan och fler verser...?
Känns bara som att det blir lite enformigt. Tack för din feedback Göran!
/Asti
Tja det måste kanske inte vara munljud men något är det som stör vid 23, 26-27, 84-85, 96.
Kanske är det klipp ... men jag hör det i all fall.
/G
OK, tack för förtydligande! Ska kolla upp dessa ställen!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker den är skön som den är om man inte har stora krav (har inte läst några inlägg) men det slår mig att ditt arr ligger i samma frekvens som din sång vilket faktiskt gör det svårt att höra vad du sjunger om (om man inte har tillgång till texten vilket jag hade men gav själva blaffen i) så ett förslag från min sida är att du kanske ska urskilja sången från arret på nåt sätt. En variant kan ju vara att låta sången vara torr eller tvärtom eller att du faktiskt gör om arret till en oktav högre.
Annars är det ju en bra låt men som sagt jag hör inte vad som sjungs...... :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tycker den är skön som den är om man inte har stora krav (har inte läst några inlägg) men det slår mig att ditt arr ligger i samma frekvens som din sång vilket faktiskt gör det svårt att höra vad du sjunger om (om man inte har tillgång till texten vilket jag hade men gav själva blaffen i) så ett förslag från min sida är att du kanske ska urskilja sången från arret på nåt sätt. En variant kan ju vara att låta sången vara torr eller tvärtom eller att du faktiskt gör om arret till en oktav högre.
Annars är det ju en bra låt men som sagt jag hör inte vad som sjungs...... :)
Det är nog så att arret blivit lite för stort och "dränker" sången i refrängen! Får nog ta och göra om den....
Ska försöka hitta en refräng som går mer i versens anda!
Tack för din feedback Eddi!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Härlig låt med fint groove! Lite som Bo Kaspers på engelska och, förlåt mig, början på refrängen låter faktiskt ABBA. Låten är harmoniskt fint sammansatt och ett väldigt härligt, drömskt parti efter andra refrängen. Snyggt när du breddar sången i slutet och låter fler stämmor komma in. Kanske kunde trummorna elda på lite till där. Snyggt producerat som alltid. Gitarrmelodin sitter som en smäck och ger  låten karaktär. Snyggt jobb!/Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härlig låt med fint groove! Lite som Bo Kaspers på engelska och, förlåt mig, början på refrängen låter faktiskt ABBA. Låten är harmoniskt fint sammansatt och ett väldigt härligt, drömskt parti efter andra refrängen. Snyggt när du breddar sången i slutet och låter fler stämmor komma in. Kanske kunde trummorna elda på lite till där. Snyggt producerat som alltid. Gitarrmelodin sitter som en smäck och ger  låten karaktär. Snyggt jobb!/Toby
Det är ju toppen om man kan låta lite som Bo Kaspers och ABBA! Finns ingen som helst orsak till ursäkter, jag är mäkta smickrad!
Kul att du gillar slutpartiet! Jo, trummorna är kanske lite mesiga där...ska se vad jag kan göra åt det!
Harmoniföljden tillsammans med gitarrfiguren var det som dök upp först i huvet. Var först inne på en fortsättning i samma stil.
Refrängen blev mer en nödlösning och slutpartiet kom till i stället för ett stick i låten. Så det blev en lite blandad kompott till slut.  :)
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Bra  låt som välförtjänt många kommentarer.

Har egentligen inte så mycket att  tillägga, förutom två saker:

1. Låten har riktigt bra kvalle, och förtjänar att skruvas färdig!

2. Om jag skulle testa något i mixen så skulle det vara att "gröpa ur" i mellanregistret bland komp instrumenten för att lämna space till sången, sätta några envelopes för att styra volymerna över låtens olika skiften och slutligen testa med en ganska tuff kompressor på basen (en till?) för att få lite disciplin på den:)

Ja, det var väl allt från the MOMA jury!
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra  låt som välförtjänt många kommentarer.
Har egentligen inte så mycket att  tillägga, förutom två saker:
1. Låten har riktigt bra kvalle, och förtjänar att skruvas färdig!
2. Om jag skulle testa något i mixen så skulle det vara att "gröpa ur" i mellanregistret bland komp instrumenten för att lämna space till sången, sätta några envelopes för att styra volymerna över låtens olika skiften och slutligen testa med en ganska tuff kompressor på basen (en till?) för att få lite disciplin på den:)
Ja, det var väl allt från the MOMA jury!
Roligt att du hittar lite "kvalle" i låten!  :)
Du har säkert helt rätt i att det blir lite "grötigt" här och var. Tror att det är t.ex. 7-8 gitarrer och nästan lika många sångspår inblandade...
Så lite eq:ande skulle nog kunna klargöra ljudbilden och lämna plats till t.ex sången.
Att "sätta envelopes för att styra volymen" är obekant för mig. Har försökt justera volymen via gain i audio-filerna
och velocity i midifilerna i de olika avsnitten. Har även justerat volymen en del i den mixade audio-filen.
Sedan har jag märkt att när jag till slut skapar en mp3-fil utjämnar den volymskillnaderna till viss del....har inte hittat nåt sätt att undvika det.
Nu har jag inte använt kompressor på basen, utan försökt att justera volymen via gain i en "bounce:ad" midi- till audio-fil. Men det biter inte riktigt.....
Ska testa med en kompressor på basen (förutsatt att datorn går att laga)!
Tack för kommentar och bra tips MOMA!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Bra  låt som välförtjänt många kommentarer.
Har egentligen inte så mycket att  tillägga, förutom två saker:
1. Låten har riktigt bra kvalle, och förtjänar att skruvas färdig!
2. Om jag skulle testa något i mixen så skulle det vara att "gröpa ur" i mellanregistret bland komp instrumenten för att lämna space till sången, sätta några envelopes för att styra volymerna över låtens olika skiften och slutligen testa med en ganska tuff kompressor på basen (en till?) för att få lite disciplin på den:)
Ja, det var väl allt från the MOMA jury!
Roligt att du hittar lite "kvalle" i låten!  :)
Du har säkert helt rätt i att det blir lite "grötigt" här och var. Tror att det är t.ex. 7-8 gitarrer och nästan lika många sångspår inblandade...
Så lite eq:ande skulle nog kunna klargöra ljudbilden och lämna plats till t.ex sången.
Att "sätta envelopes för att styra volymen" är obekant för mig. Har försökt justera volymen via gain i audio-filerna
och velocity i midifilerna i de olika avsnitten. Har även justerat volymen en del i den mixade audio-filen.
Sedan har jag märkt att när jag till slut skapar en mp3-fil utjämnar den volymskillnaderna till viss del....har inte hittat nåt sätt att undvika det.
Nu har jag inte använt kompressor på basen, utan försökt att justera volymen via gain i en "bounce:ad" midi- till audio-fil. Men det biter inte riktigt.....
Ska testa med en kompressor på basen (förutsatt att datorn går att laga)!
Tack för kommentar och bra tips MOMA!
/Asti

Suck - trasig dator är öken, och oftast händer det man har "flow":(

Vilken daw rullar du med? Bara nyfiken med tanke på envelopes som är så sköna vågor att jobba med ibland om man vill säkra vissa detaljer i en annars tät belamrad låt:)

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Bra  låt som välförtjänt många kommentarer.
Har egentligen inte så mycket att  tillägga, förutom två saker:
1. Låten har riktigt bra kvalle, och förtjänar att skruvas färdig!
2. Om jag skulle testa något i mixen så skulle det vara att "gröpa ur" i mellanregistret bland komp instrumenten för att lämna space till sången, sätta några envelopes för att styra volymerna över låtens olika skiften och slutligen testa med en ganska tuff kompressor på basen (en till?) för att få lite disciplin på den:)
Ja, det var väl allt från the MOMA jury!
Roligt att du hittar lite "kvalle" i låten!  :)
Du har säkert helt rätt i att det blir lite "grötigt" här och var. Tror att det är t.ex. 7-8 gitarrer och nästan lika många sångspår inblandade...
Så lite eq:ande skulle nog kunna klargöra ljudbilden och lämna plats till t.ex sången.
Att "sätta envelopes för att styra volymen" är obekant för mig. Har försökt justera volymen via gain i audio-filerna
och velocity i midifilerna i de olika avsnitten. Har även justerat volymen en del i den mixade audio-filen.
Sedan har jag märkt att när jag till slut skapar en mp3-fil utjämnar den volymskillnaderna till viss del....har inte hittat nåt sätt att undvika det.
Nu har jag inte använt kompressor på basen, utan försökt att justera volymen via gain i en "bounce:ad" midi- till audio-fil. Men det biter inte riktigt.....
Ska testa med en kompressor på basen (förutsatt att datorn går att laga)!
Tack för kommentar och bra tips MOMA!
/Asti
Suck - trasig dator är öken, och oftast händer det man har "flow":(
Vilken daw rullar du med? Bara nyfiken med tanke på envelopes som är så sköna vågor att jobba med ibland om man vill säkra vissa detaljer i en annars tät belamrad låt:)
MOMA
Jag kör en gammal SX-version, som säkert har 10 år på nacken...  :wacko:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Kika i nederkant på spårets "reglage-yta":) :) Där hittar du ett litet plustecken, tryck där och med en enkelt litet klick på R sedan så får du en linje att lägga markeringar för volymen som du sedan "ritar" efterhand som låten rullar på. Enkelt och bra om man vill höja på just vissa delar av spåret, för att sedan sänka igen – för att annat ska få kliva fram. Kan av vissa upplevas som "trassligt pill" men lönar sig nästan alltid :D

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kika i nederkant på spårets "reglage-yta":) :) Där hittar du ett litet plustecken, tryck där och med en enkelt litet klick på R sedan så får du en linje att lägga markeringar för volymen som du sedan "ritar" efterhand som låten rullar på. Enkelt och bra om man vill höja på just vissa delar av spåret, för att sedan sänka igen – för att annat ska få kliva fram. Kan av vissa upplevas som "trassligt pill" men lönar sig nästan alltid :D

MOMA
OK! Har för mig att det fanns nåt liknande, som jag tror kallades "emphasize" där
man kunde förstärka....
Tack för tipset! Ska kolla upp detta om datorn vaknar till liv!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Lägg en limiter som städar upp mixen på masterbussen.
Spännande komposition och en skön ljudbild.  :)
Litet jobb kvar på den kanske... Avsnittet "No More"
tycker jag är alldeles för långt och händelselöst.
Att låten mynnar ut i det och slutar når inte fram -
det låter mer som ett mellanspel. Jag skulle ha spelat
om slutet.  :)

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lägg en limiter som städar upp mixen på masterbussen.
Spännande komposition och en skön ljudbild.  :)
Litet jobb kvar på den kanske... Avsnittet "No More"
tycker jag är alldeles för långt och händelselöst.
Att låten mynnar ut i det och slutar når inte fram -
det låter mer som ett mellanspel. Jag skulle ha spelat
om slutet.  :)

mvh

En limiter vore kanske inte fel nej! Använder sällan det.
Roligt att du gillar komposition och ljudbild!
No more - avsnittet var tänkt att stegras dynamiskt, men mp3-konverteringen jämnade ut detta Och då känns det kanske lite tjatigt när inte så mycket händer...?
Tack för din feedback Johan!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, det blev ju en lämplig avslutning med denna låt!  :wacko:
No more songs from Asti! Musikdatorn är inte lönt att reparera utan ska skrotas.
Blir suget för stort i framtiden kanske jag investerar i ny dator, men för tillfället känns det inte så.
Glad Påsk på er alla KR-medlemmar och lycka till med ert musicerande! Jag tittar säkert in här ibland!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Ja, det blev ju en lämplig avslutning med denna låt!  :wacko:
No more songs from Asti! Musikdatorn är inte lönt att reparera utan ska skrotas.
Blir suget för stort i framtiden kanske jag investerar i ny dator, men för tillfället känns det inte så.
Glad Påsk på er alla KR-medlemmar och lycka till med ert musicerande! Jag tittar säkert in här ibland!  :)
/Asti
Hoppas suget blir jättestoort inom en snar framtid  :)
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Om jag får gissa, så kommer KR kanske mest produktive kompositör inte kunna hålla fingrarna i styr:) En vettig dator kostar inte många tusenlappar och det finns inte mycket bättre sätt att spendera sin tid på, än att lira in nya låtar!

SÅ: Håll utkik efter lite extrapriser, eller en bra begagnad med något år på nacken Mr Asti – vi är många som håller tummarna för en snar come back!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, det blev ju en lämplig avslutning med denna låt!  :wacko:
No more songs from Asti! Musikdatorn är inte lönt att reparera utan ska skrotas.
Blir suget för stort i framtiden kanske jag investerar i ny dator, men för tillfället känns det inte så.
Glad Påsk på er alla KR-medlemmar och lycka till med ert musicerande! Jag tittar säkert in här ibland!  :)
/Asti
Hoppas suget blir jättestoort inom en snar framtid  :)
Jo, det blir det antagligen!  :)
Tack ska du ha Krister!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Om jag får gissa, så kommer KR kanske mest produktive kompositör inte kunna hålla fingrarna i styr:) En vettig dator kostar inte många tusenlappar och det finns inte mycket bättre sätt att spendera sin tid på, än att lira in nya låtar!
SÅ: Håll utkik efter lite extrapriser, eller en bra begagnad med något år på nacken Mr Asti – vi är många som håller tummarna för en snar come back!
MOMA
Har fått konstaterat nu från expertisen att det inte är någon mening att reparera datorn.
Ska jag satsa på en ny hemstudio vill jag ha bra och intressanta prylar att jobba med och
då stannar det inte vid några tusenlappar, så det blir nog inte aktuellt! Skulle jag mot förmodan 
hitta en bra, begagnad och färdigkonfigurerad musikdator till ett hyfsat pris kanske jag slår till.  :)
Men eftersom jag dessutom har fått hörselproblem gör jag nog klokast i att lägga ner inspelandet.
Musicerandet får väl stanna vid att plinka på min akustiska tror jag. Men det är rätt kul det med!  :)
Har i alla fall lyckats rädda de senaste projekten från datorn. Kanske kan komma till användning nån gång...
Tack för värmande ord!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Om jag får gissa, så kommer KR kanske mest produktive kompositör inte kunna hålla fingrarna i styr:) En vettig dator kostar inte många tusenlappar och det finns inte mycket bättre sätt att spendera sin tid på, än att lira in nya låtar!
SÅ: Håll utkik efter lite extrapriser, eller en bra begagnad med något år på nacken Mr Asti – vi är många som håller tummarna för en snar come back!
MOMA
Har fått konstaterat nu från expertisen att det inte är någon mening att reparera datorn.
Ska jag satsa på en ny hemstudio vill jag ha bra och intressanta prylar att jobba med och
då stannar det inte vid några tusenlappar, så det blir nog inte aktuellt! Skulle jag mot förmodan 
hitta en bra, begagnad och färdigkonfigurerad musikdator till ett hyfsat pris kanske jag slår till.  :)
Men eftersom jag dessutom har fått hörselproblem gör jag nog klokast i att lägga ner inspelandet.
Musicerandet får väl stanna vid att plinka på min akustiska tror jag. Men det är rätt kul det med!  :)
Har i alla fall lyckats rädda de senaste projekten från datorn. Kanske kan komma till användning nån gång...
Tack för värmande ord!
/Asti
Klart du ska ha en dator! Riktigt sorgligt om du på allvar har tänkt att lägga ner inspelandet. Tänk inte tanken!  :( Sälj bilen, belåna hustrun (huset menar jag), panta burkar, spela utanför bolaget. Ja fixa en dator helt enkelt. Tänk att hörselproblemen är psykosomatiska istället.  :D Jag tycker nog att du hör extremt bra.
Mvh
Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har så svårt att se en värld utan nya vackra Asti-låtar.
I tider som dessa är det vad som behövs ju...

Hoppas att du hittar en framkomlig väg!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Köp en ny dator Asti!!.  pengar är ingenting jämfört med kärlek till musiken ..Den renar o helar hela människan  B) :) ..


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Håller med marsall! Att göra musik är att stryka själen medhårs ... kan bara vara bra! Vilken dator som helst med bra internminne funkar.

Fasen... Du behövs!
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Om jag får gissa, så kommer KR kanske mest produktive kompositör inte kunna hålla fingrarna i styr:) En vettig dator kostar inte många tusenlappar och det finns inte mycket bättre sätt att spendera sin tid på, än att lira in nya låtar!
SÅ: Håll utkik efter lite extrapriser, eller en bra begagnad med något år på nacken Mr Asti – vi är många som håller tummarna för en snar come back!
MOMA
Har fått konstaterat nu från expertisen att det inte är någon mening att reparera datorn.
Ska jag satsa på en ny hemstudio vill jag ha bra och intressanta prylar att jobba med och
då stannar det inte vid några tusenlappar, så det blir nog inte aktuellt! Skulle jag mot förmodan 
hitta en bra, begagnad och färdigkonfigurerad musikdator till ett hyfsat pris kanske jag slår till.  :)
Men eftersom jag dessutom har fått hörselproblem gör jag nog klokast i att lägga ner inspelandet.
Musicerandet får väl stanna vid att plinka på min akustiska tror jag. Men det är rätt kul det med!  :)
Har i alla fall lyckats rädda de senaste projekten från datorn. Kanske kan komma till användning nån gång...
Tack för värmande ord!
/Asti
Klart du ska ha en dator! Riktigt sorgligt om du på allvar har tänkt att lägga ner inspelandet. Tänk inte tanken!  :( Sälj bilen, belåna hustrun (huset menar jag), panta burkar, spela utanför bolaget. Ja fixa en dator helt enkelt. Tänk att hörselproblemen är psykosomatiska istället.  :D Jag tycker nog att du hör extremt bra.
Mvh
Toby
Bilen behövs och hustrun är redan belånad upp över öronen!  :D
Öronproblemen är tyvärr verkliga hur jag än vrider och vänder på det....
När jag kom hem efter semestern har lockkänslan och hörseln tyvärr försämrats.
Vet inte om det ev har med flygningen att göra...
Tack för omtanken Torbjörn!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten