Forum > Färdiga produktioner

Elvshand - All The Love (klar)

<< < (5/6) > >>

MaxB:

--- Citat från: MOMA skrivet 29.03.2017, 08:44:31 ---Tillbaka igen - och det är klart vässat ett snäpp till! Personligen är jag för mix nr 2. Den har den lilla luft och udd som behövs för att få aning mer närvaro.
Kul med mixning och alla de miljoner alternativ som uppstår:)

--- Slut citat ---

Den får det bli! mix nr 2 är den som gäller nu.

--- Citat från: spacetrucker skrivet 29.03.2017, 09:41:03 ---Har lyssnat på denna tidigare men inte riktigt fått grepp om den. Jag tror det beror på Oooh-kören som jag tycker har för stor roll i låten. Låten i och för sig är bra
Hammonden är fin ^_^

--- Slut citat ---

Jag gillar, Oohh, så mycket!  :lol:
Älskar att blanda in Mr Hammond!

--- Citat från: Bribedant skrivet 01.04.2017, 22:17:42 ---Impad att du kan sätta en sån här slö&släpig låt utan att det går att peka ut något slarvfel eller prinskorvsfingerfulhet. Låter skitbra helt enkelt. Du har blivit fena på snygga arr och proddar. Senaste ljudkortet gör nog sitt också. Dynamiskt, träigt, flåsigt och organiskt. Tänk om det hade varit ett riktigt trumset också. Ragga upp en riktig trummis!

--- Slut citat ---

Tack för fina ord. Kul att det fungerar då det ändå är så pass få och enkla inspelningar. Gillar också soundet i rum, mikrofon och ljudkort.
Trummis är redan på plats. Han håller sig i (trum)skinnet och levererar trummor med ett lugn och en stabilitet.

--- Citat från: Eddi skrivet 02.04.2017, 03:37:10 ---Jag tror att det är perrowitch som lirar trummor men det framgår inte riktigt i presentationen om det är så?

--- Slut citat ---

Visst är det Perowitch som lirar trummor. Tänk att jag missat det i första inlägget, svagt av mig. Nu finns han med i första inlägget! Tack för påminnelsen!

MaxB:
Det blir inga fler ändringar i den här, nu. Mitt medvetande har släppt objektet, styr in i framtiden med nya projekt och idéer. Tack för all vägledning och för tips som fått mig att tänka till.

Henric:
Stämmningsfullt, smörigt ja - dansband - nej - Elvis ja! Använder du de-esser på sången?

Henric

MaxB:

--- Citat från: Henric skrivet 23.04.2017, 09:19:57 ---Stämmningsfullt, smörigt ja - dansband - nej - Elvis ja! Använder du de-esser på sången?
Henric

--- Slut citat ---

Tack!  :rolleyes:
Deesser, nej. Borde jag lära mig hantera det?
Är vissa frekvenser i sången vass eller sssticker ssss iväg för mycket?

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.04.2017, 19:26:20 ---
--- Citat från: Henric skrivet 23.04.2017, 09:19:57 ---Stämmningsfullt, smörigt ja - dansband - nej - Elvis ja! Använder du de-esser på sången?
Henric

--- Slut citat ---

Tack!  :rolleyes:
Deesser, nej. Borde jag lära mig hantera det?
Är vissa frekvenser i sången vass eller sssticker ssss iväg för mycket?

--- Slut citat ---

Ta det som regel utan undantag alltid de-esser på sången och gärna först i effektkedjan! Fick lite Elvis vibbar på denna ommer jag ihåg!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion