Forum > Färdiga produktioner

Elvshand - All The Love (klar)

<< < (3/6) > >>

Gurano:
Det är kanske inte ett munljud men åtminstone ett knaster vid 32 :D
/G

MOMA:
Bra produktion och upplyftande ambitiöst – eftersom jag är allätare när det kommer till musik lyssnar jag gärna på lugn och soft  musik av det här slaget också. Bra melodi och bra körer. Skulle det göra sig att lyfta ett par db kring 5000 hz på mastern? För en aning mer luft?

petitesser!

Bra låt!

MOMA

MaxB:
Ny mix med eq-lyft runt 5 kHz i översta inlägget

--- Citat från: MOMA skrivet 19.03.2017, 10:32:08 ---Skulle det göra sig att lyfta ett par db kring 5000 hz på mastern? För en aning mer luft?

--- Slut citat ---

På mastern har jag tidigare en reverb och en limiter i serie. Eftersom det är en Cubaseversion från förra seklet finns ingen inbyggd eq på mastern (vilket finns på alla spår inklusive spåren för VSTinstruments) men antar att jag ska lägga en eq-plugg efter reverben - före limitern, så nu finns en verre med det i första inlägget. Jag tror på detta men har själv svårt att förstå och hitta själv. För kanske borde jag svepa med en eq däromkring och själv lyssna för att finna the sweet spot? Vet inte heller hur stort Q-värde jag bör ha. Gjorde eq-inställningen lite bredare här. Limitern behöver knappt alls göra något, bara lite, på några få ställen.

--- Citat från: Gurano skrivet 19.03.2017, 01:10:46 ---Det är kanske inte ett munljud men åtminstone ett knaster vid 32 :D

--- Slut citat ---

Har gått igenom spår efter spår utan att hitta annat som utmärker sig... Här är 30-33 sekunder visualiserat. Är det så enkelt som en möjlig kick?  :unsure:

MaxB:
Är tidigare tips från er hanterade nu? Gurano, tack för svar via PM. Jag får söka vidare, om jag orkar...
Något mer jag borde tänka på?

pxm:
Fint blåset i munspelet, stämningsfullt. Du sjunger
verkligen bra och kompet är fint uppbyggt och
mycket habilt.  :)

Mixen sitter som en smäck och ljudbilden imponerar.
Låten vill man höra mer av hela tiden.

Du har verkligen blivit en säker musiker och mixare,
det här låter helt radioklart.

Det skulle vara coolt om du bröt av med ett vilt
och galet Frank Zappa-solo på guran så helt
plötsligt bara. Nej då - jag bara skojjar !!!  :lol:

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion