Forum > Färdiga produktioner
Blown Valve
HasseFX:
Tack återigen för kommentarer :wub:
--- Citat från: Plinka skrivet 09.03.2017, 21:44:42 ---Ja underbart är kort, visst :) Jättesnyggt stycke, kanske liiite mer krisp i mixen, och kanske håller mad Gurano om trummorna, men den har god potensial och läcker övergång till outrot -kreativt!
--- Slut citat ---
Relevant kommentar! Jag har jobbat med krispet den senaste tiden - något jag varit väldigt "konservativ" med tidigare. Denna gjorde jag efter ett längre pass med annat material och då är det lätt att man rundar av en del...
--- Citat från: Bribedant skrivet 10.03.2017, 01:17:49 ---Ibland får rattarna gärna stå på 11 en liten stund. Asballt detta. Ge oss mer!
--- Slut citat ---
Ja det är befriande, så länge de inte fastnar där! :D Mer kommer, med rattarna på allt från 1/2 till närmare 12 B)
--- Citat från: Toby skrivet 10.03.2017, 17:50:55 ---Detta är kanon! Den Steve Howe inspirerade gitarren gör några riktigt stygga räkor! Trummorna tycker jag är kanon men aningen för muddiga. Nu måste du bara lägga på sju minuter till av musikaliska godsaker!/Toby
--- Slut citat ---
Tack :) Jag har varit än muddigare tidigare, men trummorna är en viktig del av att finna neo-krispet!
Eddi:
Har just lyssnat på Momas progg och här kommer en till - i jämföresle lät denna lite mer pang på rödbetan och har intensivare ljud den saknar ju sång så jag antar att det är ett byggande i vardande låtlängden talar ju för det också. Med det sagt så vill jag säga att jag upplever det hela som en uppfinningsrik och klart trevig komposition om än för kort men det där har vi ju pratat om redan :D
HasseFX:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.03.2017, 03:17:45 ---Har just lyssnat på Momas progg och här kommer en till - i jämföresle lät denna lite mer pang på rödbetan och har intensivare ljud den saknar ju sång så jag antar att det är ett byggande i vardande låtlängden talar ju för det också. Med det sagt så vill jag säga att jag upplever det hela som en uppfinningsrik och klart trevig komposition om än för kort men det där har vi ju pratat om redan :D
--- Slut citat ---
Tack Eddi! :) Det är mycket energi som ska ut! :rolleyes: Generellt så är mina preferenser är att "göra progg" av det hårdare slaget, med framför allt Rush som alla tiders inspiration, liksom t ex Flower Kings, IQ , Porcupine Tree och annan "neo-prog". MOMA följer ett lite annat spår i sitt fantastiska projekt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida