Forum > Färdiga produktioner

Blown Valve

<< < (3/4) > >>

Marsall:
O där var den slut :( Började så bra ..precis när det tog slut ..så tänkte jag där stannar det upp o sången kommer in o ett skönt bas o gura gnugg kompar ..men det var iaf längre än Magnus Ugglas låt.. 4 ..nåt :o :)  Bra lirat!

HasseFX:
Tack igen för fina kommentarer :)  :wub:

--- Citat från: Asti skrivet 06.03.2017, 20:12:34 ---Det låter spännande! Fast lite för kort....
Vi får väl se det som en teaser tills ditt stora projekt blir klart!  :)
Ett sånt här stycke brukar ligga som ett "Introduction"-spår i början!
/Asti

--- Slut citat ---

Det ger onekligen en styckvis fingervisning om soundet vad jag jobbat med, men just detta låtfragment får nog inte plats - jag har dock kvar att skriva ungefär hälften av materialet så man vet aldrig  :P

--- Citat från: hagis skrivet 07.03.2017, 09:39:19 ---Väldigt häftigt. Låter Rickenbacker bas ala Chris Squire. Spännande att få höra mer.
/Hagis

--- Slut citat ---

:)  Chris och Geddy är förebilder med sitt Rickenbacker-sound, men jag söker lite mer botten samtidigt. Jag jobbar fortfarande med att hitta mitt ideal. Jag är nyfiken även på Greg Lake och hans Alembic-sound. Det jag spelar på är en MusicMan Stingray 5-kopia.

--- Citat från: MOMA skrivet 07.03.2017, 11:26:34 ---Klockers!!!

Om det här är ett smakprov av de som kan komma, så är det årets teaser! Och backa inte på trummorna, där finns mycket av attityden och energin!!

Kul som attan!

MOMA

--- Slut citat ---

Ouch - då har jag mycket att leva upp till... :unsure: :)  Jag gillar som sagt denna typ av ösa-på-trummande, men det måste förstås till mycket dynamik och jag jobbar hela tiden med att lära mig att arra trummorna bättre - lite mer Neil Peart. Eller... inte...   :D

--- Citat från: Marsall skrivet 07.03.2017, 18:24:44 ---O där var den slut :( Började så bra ..precis när det tog slut ..så tänkte jag där stannar det upp o sången kommer in o ett skönt bas o gura gnugg kompar ..men det var iaf längre än Magnus Ugglas låt.. 4 ..nåt :o :)  Bra lirat!

--- Slut citat ---

Sorry...  :unsure:   Mer kommer  :)

Plinka:
Ja underbart är kort, visst :) Jättesnyggt stycke, kanske liiite mer krisp i mixen, och kanske håller mad Gurano om trummorna, men den har god potensial och läcker övergång till outrot -kreativt!

Bribedant:
Ibland får rattarna gärna stå på 11 en liten stund. Asballt detta. Ge oss mer!

Toby:
Detta är kanon! Den Steve Howe inspirerade gitarren gör några riktigt stygga räkor! Trummorna tycker jag är kanon men aningen för muddiga. Nu måste du bara lägga på sju minuter till av musikaliska godsaker!/Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion