Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Crime & Punishment
MOMA:
--- Citat från: Marsall skrivet 07.03.2017, 18:19:35 ---Fin mix som vanligt ,O trummor o fetbas kommer ju snart ..Annars finfin sång som kanske skulle varit lite närmre lyssnaren för värmens skull tycke smaksak kanske?..Det blir mer värme med medspelarna som kommer sen o fläskar :D Cathig reffe också :)
--- Slut citat ---
Ja, stycket ska ju snart uppgraderas med trummor och bas, då blir det av naturliga skäl en överhalning av mixen i stort också – ska kika på alla nivåerna då.
Tack för uppmuntran och kommentar!
MOMA
MOMA:
--- Citat från: Plinka skrivet 09.03.2017, 21:38:09 ---Jag myser verkligen av harmonierna,arret och superkrispigt skönt gitarrljud. Gillar dynamiken där du varvar tempot så snyggt och de suuupersköna körerna! Det enda jag har att tipsa på om det nu skulle vara något, är att försöka få till sången lika dynamisk. Alltså du sjunger ju grymt bra, men tex strax efter mitten när arret är så där avskalat och lite pausat, så kunde du fått ner rösten om du förstår vad jag menar? Tex skulle du kunna prata mer eller nåt i den stilen... Stycket uppskattas härifrån!
--- Slut citat ---
Tack Plinka! Och absolut – en snäppet mer dynamiskt vokalist hade kunnat vässa alstret (ska snacka med honom så fort han kommer ur sångbåset, men han är jäkligt envis och snarstucken typ) jag tror "det bara blev så", eftersom storyn i texten blev viktigast när sången sattes. Poäng att ta med sig framöver!
Tack för bra och relevant feedback Plinka!
MOMA
MOMA:
--- Citat från: Toby skrivet 10.03.2017, 18:03:19 ---Härlig visuell början från domstolen! Sedan är det bara att luta sig tillbaka när storyn rullas upp. Gillar den Dostojevskiska titeln. :) Härlig dynamik genom låten. Perfekt instrumentering med riktigt fina körer. "And the unicorn cried" bara den frasen är så mycket proggrock det kan vara. Har nog lyssnat fem -sex gånger för att få riktigt grepp om låten och den blir bara bättre och bättre. Mycker förtjust i partiet runt 154 som är såå fint! Då det gäller mix så har jag inga direkta invändningar, det finns andra som är bättre på det. I mina öron är det mycket bra!/Toby
--- Slut citat ---
Varmt tack Toby!
Mycket glad att du gillar den! Och visst, det är den klassiska proggen som gäller här hemma just nu (och har väl gjort sedan ett antal decennier sedan egentligen:) Sedan har man väl olika tycke och smak vad gäller komplexitet och instrumentalism – min böjelse för harmonier och starka melodier har fått styra mycket, även om jag gärna drattar in i något energiskt soloexperiment både då och då:)
Tack för lyssning, och må väl!
MOMA
MOMA:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.03.2017, 03:11:39 ---Lyssnar om o om igen i lurar eftersom det är lite sent. Det mesta är sagt -jag tycker det är kul att följa med på en resa till förra sekelskiftets London och de luringar de hanterade då - bra fantasi som ramlar ner i en ypperlig progg som progg ska låta.
Håller med att din röst (leaden) blir lite hoptryckt som jag tror HFX var inne på kanske back nån centimeter, den mörka kören dubblar lite på basspåret som förnärvarande är lite anonymt och spersmakat - hoppas på mer spelad bas från myran. Hagis har ju ett bra underlag här tycker jag -.det är bara att bygga på.
Plus på resten arr -piano - körer - gura med en riktigt trevlig ton som kanske kan vätas liite till?
Ser fram emot fortsättningen :D
--- Slut citat ---
Kul att du gillade Eddie!
Ja, det är lite grejer som ska på, bas och trummor inte minst. Vad gäller "vätan" på mixen, så är det nervöst mycket som ligger över stereobilden, så just för den skull har jag hållt ett antal spår ganska torra. Men vi får kika igen när det är dags för slutlig master!
Tack för relevanta kommentarer Eddie!
MOMA
MOMA:
--- Citat från: Asti skrivet 16.03.2017, 11:16:32 ---Har lyssnat igen och imponeras av mix och produktion! Suveränt bra!
En sak som slog mig är att refrängen kanske skulle lyfta mer om den utfördes i halvtakt,
precis som större delen av övriga partier och endast uppbyggnaden till refrängen var
i "normaltakt" (rask marschtakt).... :unsure: Men då kanske det i stället blir för ensidigt....
Men refrängen kanske då kunde förstärkas av lite "maffiga" pianoackord!?
Lite tankar bara som du inte behöver fästa dig vid! :)
/Asti
[/quote
Tack för fina ord Asti! Och ännu lite roligare att du funderade på exakt samma sak som undertecknad. Det fanns en skiss med ref i halv takt. Men, när jag fnulade runt bland styckena, så kändes det som en bra kontrast och omväxling att rulla på marsch i refrängen för att sedan svepa ut i halv takt på mittstycke och avslutning. (men tanken fanns där absolut :)
Tack för lyssning och kommentar!
MOMA
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida