Forum > Färdiga produktioner
MOMA – Crime & Punishment
Toby:
Härlig visuell början från domstolen! Sedan är det bara att luta sig tillbaka när storyn rullas upp. Gillar den Dostojevskiska titeln. :) Härlig dynamik genom låten. Perfekt instrumentering med riktigt fina körer. "And the unicorn cried" bara den frasen är så mycket proggrock det kan vara. Har nog lyssnat fem -sex gånger för att få riktigt grepp om låten och den blir bara bättre och bättre. Mycker förtjust i partiet runt 154 som är såå fint! Då det gäller mix så har jag inga direkta invändningar, det finns andra som är bättre på det. I mina öron är det mycket bra!/Toby
MOMA:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.03.2017, 17:45:52 ---Vilka fina insatser från alla musiker och sångaren.
--- Slut citat ---
Mange tack Max! Det värmer med lit uppåt-coaching, inte minst för vokalisten som får mycket spö av komponisten under inspelningstimmarna. (lätt schizofren stämning i studion stundtals)
Ha det gott Max!
MOMA
Eddi:
Lyssnar om o om igen i lurar eftersom det är lite sent. Det mesta är sagt -jag tycker det är kul att följa med på en resa till förra sekelskiftets London och de luringar de hanterade då - bra fantasi som ramlar ner i en ypperlig progg som progg ska låta.
Håller med att din röst (leaden) blir lite hoptryckt som jag tror HFX var inne på kanske back nån centimeter, den mörka kören dubblar lite på basspåret som förnärvarande är lite anonymt och spersmakat - hoppas på mer spelad bas från myran. Hagis har ju ett bra underlag här tycker jag -.det är bara att bygga på.
Plus på resten arr -piano - körer - gura med en riktigt trevlig ton som kanske kan vätas liite till?
Ser fram emot fortsättningen :D
MOMA:
--- Citat från: HasseFX skrivet 06.03.2017, 17:55:59 ---
--- Citat från: MOMA skrivet 05.03.2017, 22:46:06 ---Sanning å säga, så är det här första gången jag fullt ut gett mig på att producera i Reaper - ett program som jag anser sopar banan med alla andra jag varit i närheten av. Det är extremt komplext i starten, men sedan man "byggt sin egen daw" och prioriterat alla funktioner efter eget huvud, rullar det nästan organiskt, eller ska jag säga musikaliskt.Allt är möjligt och det kan göras intuitivt i varje klipp, varje tagning, med pluggar som du fritt lägger i spåren efter eget huvud, just där det råkar behövas.osv osv.
Dock är det som sagt första låten, och det tar ett tag att vässa mixerna fullt ut. Men det kommer:)
MOMA
--- Slut citat ---
Jag gillar "studioarbetet" i lila hög grad som skrivande och spelande och har erfarenhet av att jobba i ganska stora sammanhang. Det är intressant att se hur DAW-miljöerna utvecklas! Själv kör jag Logic sedan ca 10 år, efter sejourer i Notator, (Digital) Performer och Cubase (i egen projektstudio) och med ProTools och "gamla" Logic (i större/ambitiösare sammanhang).
Det är hög klass på det du producerar, så det blir spännande att höra hur du utvecklar Reaper-miljön vidare!
--- Slut citat ---
Det lite roliga i samband med att jag började arbeta med Reaper (på bribed ants inrådan) var att man inte bara kan skräddarsy i det närmaste samtliga funktioner, utan också kan få det att se ut som man vill. Min edition ser nu ut som Protools 10 – eftersom jag jobbat en del i studios där Protools varit självskrivet, så är det ett gränssnitt som jag känner mig hemma i, liksom den grafiska enkelheten när man navigerar. Utöver det kommer naturligtvis alla special-modellerade funktioner kring tracks, stretch, envelopes, items och mycket annat som är ett otroligt lyft. Men det hör inte till den här tråden:)
Tack för kommentarer och kul att bolla produktions-tankar!
MOMA
Asti:
Har lyssnat igen och imponeras av mix och produktion! Suveränt bra!
En sak som slog mig är att refrängen kanske skulle lyfta mer om den utfördes i halvtakt,
precis som större delen av övriga partier och endast uppbyggnaden till refrängen var
i "normaltakt" (rask marschtakt).... :unsure: Men då kanske det i stället blir för ensidigt....
Men refrängen kanske då kunde förstärkas av lite "maffiga" pianoackord!?
Lite tankar bara som du inte behöver fästa dig vid! :)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida