Forum > Demolåtar

WholeSpirit - Spaceboat

<< < (5/5)

Asti:
Ja, nu hör jag basen bättre! Vet inte om du har sänkt sången något, men den
känns "lagom" i mixen nu.... Håller nog med Eddi om hihaten/cymbalen i början av låten!
Det är som sagt en finurlig låt med många sköna harmonivändningar! Bra!
/Asti

Toby:

--- Citat från: Eddi skrivet 16.03.2017, 01:45:55 ---Ja vad säger man - kul att få följa med på åkturen - det låter som något taget från ett teatraliskt sammanhang och känns också som om det vore något ledmotiv i något så jag saknar bilder på svävande rymdbåtar och solstrålar och lite av varje så man får ihop det hela.
Bra sjunget. spelat, arrat och mixat tyckte hihaten var en aning hög innan sången men petitess i sammanhanget. Får inte upp några referenser i huvudet inte ens Zappa men bra gurat i slutet ändå.

Gör fler sådana här skriv ihop ett synopsis och få nån teatergrupp intresserad av att göra en utopisk föreställning - ja så känner jag :D

--- Slut citat ---

Du verkar inte alls sakna bilder på svävande rymdbåtar mm. De finns redan inuti ditt huvud!  :D Håller med dig om hi-haten efter jag lyssnat igen. Ska sänkas aningen. Om du använder ordet utopisk i betydelsen verklighetsfrämmande eller orealistisk är frågan!  :)
Tackar för dina fina ord och att du tog dig tid att lyssna!
Toby

Toby:

--- Citat från: Asti skrivet 16.03.2017, 11:04:31 ---Ja, nu hör jag basen bättre! Vet inte om du har sänkt sången något, men den
känns "lagom" i mixen nu.... Håller nog med Eddi om hihaten/cymbalen i början av låten!
Det är som sagt en finurlig låt med många sköna harmonivändningar! Bra!
/Asti

--- Slut citat ---

Jag har bara höjt sången i choruset en aning. Inte sänkt någonstans. Basen ändrade jag redan i den förra versionen men den lyssnade du kanske inte på. Stängt hi-haten också och ändrat några cymbaler. Tack för värdefull input!/Toby

MOMA:
Är på den igen:) Bra har blivit ännu lite bättre! Gillade när du stängde hi-haten. Det blev snäppet tightare och mer distinkt ljudbild. Vilket i sin tur ger lite mer utrymme åt övriga element i låten.

Mycket trevlig låt att återvända till!

MOMA

Toby:

--- Citat från: MOMA skrivet 26.03.2017, 09:12:54 ---Är på den igen:) Bra har blivit ännu lite bättre! Gillade när du stängde hi-haten. Det blev snäppet tightare och mer distinkt ljudbild. Vilket i sin tur ger lite mer utrymme åt övriga element i låten.

Mycket trevlig låt att återvända till!

MOMA

--- Slut citat ---
Stort tack MOMA för att du uppskattade ändringarna och för återkommande feedback!
Ha det gott!
Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion