Forum > Demolåtar
WholeSpirit - Spaceboat
Toby:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.03.2017, 08:11:56 ---Fascinerande låt. Vet inte riktigt vad jag skall säga... får nånsorts flashback till början av 80-talet... lyssnade då mycket på t ex Gino Vannelli. Här finns ett tydligt släktskap till hans låtar... tycker alltså jag.
Men jo, bra låt som håller för många lyssningar :)
//Space
--- Slut citat ---
Vanneli har ju gjort mycket bra så jag tar det som en fin komplimang! :) Kul att du gillar och även jag hoppas att låten håller för fler lyssningar! tack!/Toby
Toby:
--- Citat från: MOMA skrivet 06.03.2017, 09:40:42 ---Befriande! Ett stycke musik som bara fritt spelar ut i de ackordföljder kommer – mycket skön avancerad kombination av harmonier och sångmelodi. Och sången är ett litet mästerstycke i sig, bra frasering av en ganska tricky text. Men det sitter perfekt. Varenda detalj i den här låten hör dit, gör sitt till helheten på ett mycket kompetent sätt.
Om, man skulle fundera på något, så kanske jag saknade en hi-hat på sångstycket, men det är antagligen meningen och då ska det ju vara så:)
Mycket roligt att höra den här kvaliteten på KR!! Lyssnar strax igen :D
MOMA
--- Slut citat ---
En sådan härlig recension! :) Tackar och bugar! Man får lust att göras en låt till! :lol: Jag har sänt ut folk att leta efter hi-haten. /Toby
MaxB:
Ja, roligt med så fräsch musik på KR.
Gillar spaceboat skarpt.
Toby:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.03.2017, 19:42:43 ---Ja, roligt med så fräsch musik på KR.
Gillar spaceboat skarpt.
--- Slut citat ---
Stort tack för din feedback, Max! Roligt att du gillar!/Toby
Eddi:
Ja vad säger man - kul att få följa med på åkturen - det låter som något taget från ett teatraliskt sammanhang och känns också som om det vore något ledmotiv i något så jag saknar bilder på svävande rymdbåtar och solstrålar och lite av varje så man får ihop det hela.
Bra sjunget. spelat, arrat och mixat tyckte hihaten var en aning hög innan sången men petitess i sammanhanget. Får inte upp några referenser i huvudet inte ens Zappa men bra gurat i slutet ändå.
Gör fler sådana här skriv ihop ett synopsis och få nån teatergrupp intresserad av att göra en utopisk föreställning - ja så känner jag :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida