Kontrollrummet

Asti - Slipping away

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tänkte det var hög tid att lägga upp en ny låt (så jag inte halkar efter Gurano i statistiken  :rolleyes:)
Texten är väldigt djup - inte ens jag själv begriper vad den handlar om.... :unsure:
Möjligen kan den handla om att vägverket slipper anlägga en väg nånstans....eller kanske en matlagningskurs...
Men ni som orkar lyssna får gärna kommentera vad som helst! Ni kanske t.o.m. hittar ett
dunkelt budskap i texten.  :)

Titel: Slipping away
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Tid: 3:50
År: 2017
« Senast ändrad: 26.02.2017, 16:31:14 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En ny låt! - du närmar dig mig :D ... jaja du tvingar mig att göra en till - återkommer snart med en till då  ;)  B)
Skön låt a la Asti, med en anstrykning av lite Beatles här å där - tycker kanske att synthstråkarna är lite för höga. Tycker om subben.

/G 
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
En ny låt! - du närmar dig mig :D ... jaja du tvingar mig att göra en till - återkommer snart med en till då  ;)  B)
Skön låt a la Asti, med en anstrykning av lite Beatles här å där - tycker kanske att synthstråkarna är lite för höga. Tycker om subben.

/G 
Ingen ny låt än från dig idag!? Men dagen är ju lång..  :)
Roligt att du tycker låten är skön och har lite Beatles-anstrykning!
Är osäker på om du avser cello-stötarna till vänster eller cellon till höger..?
Kanske båda är för starka? Ja, subben (soundet alltså) gillar jag själv stenhårt! 
Tack för din feedback Göran! Väntar med spänning på din nästa låt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
"The way I fry my bacon gives meaning to it all"  :lol:

Skön låt... nästan lite hypnotisk på nåt sätt, gillar det monotona... men den röda tråden.... hmmm :unsure:

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
"The way I fry my bacon gives meaning to it all"  :lol:

Skön låt... nästan lite hypnotisk på nåt sätt, gillar det monotona... men den röda tråden.... hmmm :unsure:

//Space
Man kan väl säga att jag driver lite med nutidens besatthet av matlagning, som om det vore en livsfilosofi.
Roligt att du tycker låten är skön! Visste inte om harmoniföljden i versen skulle funka.
Nej, du har rätt! Det finns ingen röd tråd i texten. Bara fraser som funkar till melodin. :D
Tack för din feedback Krister!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Fick såna Lennon vibbar av den här. Lite annan eq och nåt slapback reverb på sången och voilà, Lennon.
Snygg låt igen och fantastisk prodd.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Grym låt med inslag av "I´m the walrus" på Prozak.  :D Allt låter kanon! Det enda jag tänkte på var att cellon i höger var lite väl långt panorerad. Smaksak. Snyggt jobb!/Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fick såna Lennon vibbar av den här. Lite annan eq och nåt slapback reverb på sången och voilà, Lennon.
Snygg låt igen och fantastisk prodd.
Förvånar mig att du hittar Lennon i denna! Fast då borde det väl också vara akustiskt piano och elbas...?
Kul att du gillar låt och prod! Tack för din feedback Sten(?)!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Grym låt med inslag av "I´m the walrus" på Prozak.  :D Allt låter kanon! Det enda jag tänkte på var att cellon i höger var lite väl långt panorerad. Smaksak. Snyggt jobb!/Toby
I am the walrus på Prozak!  :lol: Kan det låta flummigare än Beatles-låten?  :unsure: :)
OK, kanske har dragit ut cellon lite väl långt. Roligt att du tycker det låter bra!
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Utan tvekan är det svårt för oss andra att hänga med i din och Guranos musikaliska kreativitet och produktivitet!

Gillar de fina stråkarna i arret, det är behagligt och sången är som alltid fantastiskt snygg. Men är det matlagning det handlar om kanske cellon skulle paneras istället?   :unsure:
Toppsnygg mix annars!
Plinkar på en låt...


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Utan tvekan är det svårt för oss andra att hänga med i din och Guranos musikaliska kreativitet och produktivitet!

Gillar de fina stråkarna i arret, det är behagligt och sången är som alltid fantastiskt snygg. Men är det matlagning det handlar om kanske cellon skulle paneras istället?   :unsure:
Toppsnygg mix annars!
:D Panerad cello är kanske lika gott som panorerad rödspätta i tremolosås!
Jag är pensionär, så det enda som hindrar mig från att göra låtar är hörselproblem!  :)
Roligt att du gillar stråkar och sång! Jag är själv svag för såna här korta cello-anslag.
Skönt att mixen verkar OK! Tack för din feedback Carina!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jättefin låt Asti, älskar dunkla budskap och lösryckta fraser som passar in i  melodin...riktigt fräsigt (med tanke på matlagning då). Sången är som vanligt knaprigt go...och visst får jag Beatles vibbar.  :)
Roffe H (H- som hål i trumhinnan, har fortfarande problem med min hörsel).  :angry:
Du slirar verkligen iväg på ett härligt vis....  :rolleyes:
« Senast ändrad: 06.03.2017, 22:27:12 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättefin låt Asti, älskar dunkla budskap och lösryckta fraser som passar in i  melodin...riktigt fräsigt (med tanke på matlagning då). Sången är som vanligt knaprigt go...och visst får jag Beatles vibbar.  :)
Roffe H (H- som hål i trumhinnan, har fortfarande problem med min hörsel).  :angry:
Du slirar verkligen iväg på ett härligt vis....  :rolleyes:
Jo, det kan bli för mycket ibland med alltför pretentiösa texter och pekpinnar.
Här var det väl inte så mycket tankar bakom, men orden kändes bra i munnen! :rolleyes:
Kul med Beatles-vibbar och att du gillar sången! Fast jag vill inte ha baconen för hårt stekta!  :)
Tråkigt att inte trumhinnan läker, så att du får ordning på hörseln igen! Men det kanske tar lite tid...?
Krya på dig så att vi får lite nya Roughe-låtar, gärna blues för min del!
Tack för din feedback Roughe!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Fråga: Varför fokuswerar du inte på - av alla dina magiska alster - på 10-12 låtar och ger ut dom på skiva? Med skiva menar jag Spotify/iTunes.. Du har magiskt material och det förtjänar att spridas...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fråga: Varför fokuswerar du inte på - av alla dina magiska alster - på 10-12 låtar och ger ut dom på skiva? Med skiva menar jag Spotify/iTunes.. Du har magiskt material och det förtjänar att spridas...
Även om det mot förmodan skulle finnas ett intresse för mina låtar tror jag
musiken skulle försvinna i det oerhörda utbud som finns på Spotify.
Det är väl inte omöjligt att jag gör det ändå, men för mig räcker det med feedbacken här på KR.
Tack för din kommentar och uppskattning av mina låtar hogge!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Snyggt proddat med beatlesvibbar (vilket jag tänkte på innan jag läste att andra också hört dom). Jag tänker att det handlar om någon som ser en närstående drabbas av någon allvarlig sjukdom. Den bitvis svårtydda texten skulle kunna antyda någon sorts demens, men det kan röra sig om vilken allvarlig sjukdom som helst. Någon som glider ifrån berättarjaget. Den sjunkande kromatiken bygger på den undanglidande känslan. Riktigt bra!
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt proddat med beatlesvibbar (vilket jag tänkte på innan jag läste att andra också hört dom). Jag tänker att det handlar om någon som ser en närstående drabbas av någon allvarlig sjukdom. Den bitvis svårtydda texten skulle kunna antyda någon sorts demens, men det kan röra sig om vilken allvarlig sjukdom som helst. Någon som glider ifrån berättarjaget. Den sjunkande kromatiken bygger på den undanglidande känslan. Riktigt bra!
Trodde väl inte detta skulle ge Beatles-vibbar med RnB-trummor och syntbas.... :unsure:
Roligt att du gillar produktionen och tycker låten är bra!
Om texten antyder demens så gäller det nog mer mig än meningen i densamma!  :)
Måste erkänna att jag inte hade någon direkt avsikt med texten den här gången,
utan den består mest av passande, lättsjungna fraser. Åtminstone det mesta i verserna.
Jag gillar din tolkning och anammar gärna den, i alla fall vad gäller refrängen!
Tack för din feedback Stefan!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Allt har väl redan sagts om denna lilla pärla. Men, man ska aldrig underskatta att bara lägga fraser som lirar in i melodin. Dels blir melodin så mycket bättre än om man tvingar in ord som knappt får plats, men sen får man dessutom en uppsjö med mer eller mindre fantasifulla tolkningar från publiken – vilket är ännu lite roligare :wacko:

Mycket bra alster (igen) och det är en stadig skrivarhand bakom spakarna!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Snyggt proddat med beatlesvibbar (vilket jag tänkte på innan jag läste att andra också hört dom). Jag tänker att det handlar om någon som ser en närstående drabbas av någon allvarlig sjukdom. Den bitvis svårtydda texten skulle kunna antyda någon sorts demens, men det kan röra sig om vilken allvarlig sjukdom som helst. Någon som glider ifrån berättarjaget. Den sjunkande kromatiken bygger på den undanglidande känslan. Riktigt bra!
Trodde väl inte detta skulle ge Beatles-vibbar med RnB-trummor och syntbas.... :unsure:
Roligt att du gillar produktionen och tycker låten är bra!
Om texten antyder demens så gäller det nog mer mig än meningen i densamma!  :)
Måste erkänna att jag inte hade någon direkt avsikt med texten den här gången,
utan den består mest av passande, lättsjungna fraser. Åtminstone det mesta i verserna.
Jag gillar din tolkning och anammar gärna den, i alla fall vad gäller refrängen!
Tack för din feedback Stefan!
/Asti

Det är spännande med texter. Vi är gjorda så att vi vill ha sammanhang och mening, och ger oss inte förrän vi hittar något, även om det inte är den mening som var tänkt, om det var tänkt nåt över huvud taget... Bra att du inte helt dissar min tolkning! :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Allt har väl redan sagts om denna lilla pärla. Men, man ska aldrig underskatta att bara lägga fraser som lirar in i melodin. Dels blir melodin så mycket bättre än om man tvingar in ord som knappt får plats, men sen får man dessutom en uppsjö med mer eller mindre fantasifulla tolkningar från publiken – vilket är ännu lite roligare :wacko:
Mycket bra alster (igen) och det är en stadig skrivarhand bakom spakarna!
MOMA
Jodå, det säkert kan funka med lagom luddiga fraser i en text, men här tog jag väl ut svängarna
lite väl mycket med "The way I fry my bacon gives a meaning to it all"!  :rolleyes:
Men det går kanske att hitta symbolik i det också.  :D
Roligt att du tycket låten är bra! Tack för det och för din kommentar MOMA!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Härmed levereras en uppmuntrande men i övrigt menlös kommentar!  ^_^

Du fortsätter att leverera riktigt välgjorda och dito ljudande stycken med din väldigt personliga karaktär! Visst kan man nagelfara mixar och produktion, men kvaliteten ligger konsekvent i spannet för "utgviningsbart", så sådant känns mest småaktigt!

Alltid ett nöje att lyssna på, så tack för musiken :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker att det är viktigt att ge konformitet till alla dessa som drabbats av Parkinssons deceese det är ju trots allt inte är deras eget fel utan en slags utveckling av naturens projektion på vissa individer som inte är självvalt utan som sagt drabbar 4 av hundra i åldern 70-100 vilket är ett relativt stort utslag - att du med din sång kan motverka detta känns som en fin insats mot dessa regulatoriska regler som behäftar vårt samhälle. Alla måste vi göra vad vi kan för att motarbeta denna sjukdom - du drar ditt strå till stacken - låt oss andra även medverka i att reducalisera denna sickness in its pride, låt oss höja vår röst i alla sammanhang för att bearbeta denna samhälleliga pina och inte minst den familjära konsekvens som detta medför. Du har med din sång visat att regalitoriska kommandon knappast kan ge en familjs trygghet en boost - och det är det vi värnar om gammal som ung.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härmed levereras en uppmuntrande men i övrigt menlös kommentar!  ^_^

Du fortsätter att leverera riktigt välgjorda och dito ljudande stycken med din väldigt personliga karaktär! Visst kan man nagelfara mixar och produktion, men kvaliteten ligger konsekvent i spannet för "utgviningsbart", så sådant känns mest småaktigt!

Alltid ett nöje att lyssna på, så tack för musiken :)
Väldigt roligt att du tycker det låter välgjort och välljudande!
Jo, det finns säkert mycket att göra med mix och produktion!  :)
Själv kommer jag nog inte mycket längre, utan då får jag ta till hjälp.
"Utgivningsbart" är ett betyg jag är mer än nöjd med!
Tack för din feedback Hasse!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
What a fikon kan jag ha glömt o gjort lyss  :o
En disharmonisk godbit från start till mål ..finfin sång o slingor o text
Skall jag komma med nåt så äre verssången i min lyss liite för stark..Dom lekande sköna gurorna på versen går liiiter förlorat Men det är ju ånyo tycke smak jag vet att jag svär när jag nämner deet men du har sköna guror i bakgrunden o jag e ju guranörd också..Och reffenörd när låten är slut skulle det ha fortsatt pang med en virvel o trummorna går upp på lite smack o bang på riden o reffen kör miiinst 2 vändor till :o  :D Men den är bra som den är med  B) Sa jag att reffen va cathig
« Senast ändrad: 12.03.2017, 19:39:11 by Marsall »


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag tycker att det är viktigt att ge konformitet till alla dessa som drabbats av Parkinssons deceese det är ju trots allt inte är deras eget fel utan en slags utveckling av naturens projektion på vissa individer som inte är självvalt utan som sagt drabbar 4 av hundra i åldern 70-100 vilket är ett relativt stort utslag - att du med din sång kan motverka detta känns som en fin insats mot dessa regulatoriska regler som behäftar vårt samhälle. Alla måste vi göra vad vi kan för att motarbeta denna sjukdom - du drar ditt strå till stacken - låt oss andra även medverka i att reducalisera denna sickness in its pride, låt oss höja vår röst i alla sammanhang för att bearbeta denna samhälleliga pina och inte minst den familjära konsekvens som detta medför. Du har med din sång visat att regalitoriska kommandon knappast kan ge en familjs trygghet en boost - och det är det vi värnar om gammal som ung.
Min avsikt med texten har ju inte varit att beskriva Parkinsons sjukdom, men om någon vill tolka det så har jag inga invändningar.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnat en gång, inte läst andras kommentarer.
Klanderfritt avseende allt men väl mycket upprepning.
Och vilka grymma kopplingar avseende rim  :P
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
What a fikon kan jag ha glömt o gjort lyss  :o
En disharmonisk godbit från start till mål ..finfin sång o slingor o text
Skall jag komma med nåt så äre verssången i min lyss liite för stark..Dom lekande sköna gurorna på versen går liiiter förlorat Men det är ju ånyo tycke smak jag vet att jag svär när jag nämner deet men du har sköna guror i bakgrunden o jag e ju guranörd också..Och reffenörd när låten är slut skulle det ha fortsatt pang med en virvel o trummorna går upp på lite smack o bang på riden o reffen kör miiinst 2 vändor till :o  :D Men den är bra som den är med  B) Sa jag att reffen va cathig
Jag förlåter dig för att ha glömt att lyssna!  :D
OK, ska kolla sångvolymen i verserna!
Vet sen tidigare att du gärna vill ha upprepning av refrängen i slutet.....får se!
Roligt att du gillar sång, slingor och text! Tack för din feedback Marsall!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten