Kontrollrummet

SPACE - DEJAVU

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Detta är en låt jag gjorde i början på 90-talet tillsammans med mahan. I brist på nya ideer beslöt jag mig för att göra en ny tappning av låten :rolleyes:

Kommentera gärna mixen och vad som helst. Är det för mycket grejs på en gång? ...och om nån vill kommentera virveln så är det fritt fram ;)


  LÅTNAMN:DEJAVU2017
  MUSIK: Space
  Övriga medverkande: Bara jag
  MEDIATYP:  mp3
  Låtlängd: 3:18
  Inspelningsår: 2017


[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/DEJAVU_2017.mp3[/mp3]

Bara midi, inte ett enda "riktigt" instrument B)




//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tycker inte det är för mycket "grejs" på en gång!  Lagom stort arr.
Däremot saknar jag bas! Kan du inte hitta en skön synthbas, som ger lite mer botten åt låten..?
Bra fart annars och snygga trummor, fast kanske lite för stark slutkrasch!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Pianot i introt 7-24 sek, 43-57 sek och lite fler ställen har i mina öron för hög volym i mixen men jag får väl dra ner volymen i lurarna istället.
Bra driv men fusk att starta om efter 98 sekunder, hitta på något annat där...
Asti nämnde att han saknar basljud. Jag tycker att du genomgående är för försiktigt med basregistret. Jag saknar ofta tryck i basen i dina mixar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tycker inte det är för mycket "grejs" på en gång!  Lagom stort arr.
Däremot saknar jag bas! Kan du inte hitta en skön synthbas, som ger lite mer botten åt låten..?
Bra fart annars och snygga trummor, fast kanske lite för stark slutkrasch!  :)
/Asti

Jag skall rota i instrumentlådan... kanske hittar jag en djupare bas där  :unsure:
Det blev visst dubbelkrash på slutet jo.
Life is too short to remove USB safely


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Pianot i introt 7-24 sek, 43-57 sek och lite fler ställen har i mina öron för hög volym i mixen men jag får väl dra ner volymen i lurarna istället.
Bra driv men fusk att starta om efter 98 sekunder, hitta på något annat där...
Asti nämnde att han saknar basljud. Jag tycker att du genomgående är för försiktigt med basregistret. Jag saknar ofta tryck i basen i dina mixar.

Pianot... hmmm. I själva verket finns där inget piano :P Nåt som skall föreställa en nylonsträngad gitarr nog... skall se över volymerna. Skall som sagt även se över basen. Jag har börjat fundera på om jag eventuellt måste skaffa nya monitorhögtalare.
Fusk... kanhända :lol: Tills jag hittar på nåt bättre får det i alla fall vara så.
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Mixen låten finfint i lurarna och det låter faktiskt lite live emellan ..En fet basgura eller synthbas som spelar lite snabba slingor med den nuvarande lugna melodislingan skulle va läckert att höra..
Virveln e fin men kaggen e bra också :D


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Är hopplöst förälskad i såna här medryckande percussions och slagverk, även om midi - så blir jätteglad av detta!!
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Inte min kopp te. Kanske är bongotrummorna lite för höga för min smak. Det behövs nog något som tynger låtens grund lite ... tycker i alla fall jag.

Lite Klaus Wunderlich i sitt stuk ... fast han körde dock hammond :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Medryckande, fartfyllt och svängigt, kanske lite mer bas som sagt.  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
******************************
OK.. Jag sa till mig själv, när jag återvände till KR, att jag skulle vara 100% ärlig... Visst, man kan smeka medhårs - så har många gjort (och gör) för mig), men man måste också berätta -SANNINGAR för personens egen utveckling, vad som är bra och dåligt... Hur ska man annars utvecklas...

Så här kommer det:

*****************************

JO.. Det är för mycket!! Riktigt skön låt, men vill du hitta nån som sjunger på den, så finns där inget utrymme.. Men grundmelodin är grym, så om du vill hitta en sångslinga, så dämpa ner den lite, och låt sångaren/sångerskan hitta melodin... Fyll ut låten därefter...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Bra grund! Och nog är den stark som instrumental alltid. Även undertecknad hade kunnat tänkas addera lite på basregistret, men det är en randanmärkning.
Det som är grejen är nog ändå percussion-biten - ett lyft för hela låten!

Om du kommer in med en version 2 är jag en given lyssnare!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tack för alla svar och ideer. Jag har en ny version med djupare bas och större baskagge men jag har inte lagt upp den ännu för jag försökte hitta på nåt så att låten inte bara upprepar sig själv å så körde jag fast liksom :unsure: ...får ta mig i kragen här

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tack för alla svar och ideer. Jag har en ny version med djupare bas och större baskagge men jag har inte lagt upp den ännu för jag försökte hitta på nåt så att låten inte bara upprepar sig själv å så körde jag fast liksom :unsure: ...får ta mig i kragen här

//Space
Ett tips kan ju varta att bara köra trumgrejor i 14 sekunder typ och sen starta om - det blir ett breake liksom.... I övrigt happy låt som jag inte saknar sång på - funkar superbt som instrumental låt. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se