Forum > Demolåtar

SPACE - DEJAVU

(1/3) > >>

spacetrucker:
Detta är en låt jag gjorde i början på 90-talet tillsammans med mahan. I brist på nya ideer beslöt jag mig för att göra en ny tappning av låten :rolleyes:

Kommentera gärna mixen och vad som helst. Är det för mycket grejs på en gång? ...och om nån vill kommentera virveln så är det fritt fram ;)

LÅTNAMN:DEJAVU2017
  MUSIK: Space
  Övriga medverkande: Bara jag
  MEDIATYP:  mp3
  Låtlängd: 3:18
  Inspelningsår: 2017

[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/DEJAVU_2017.mp3[/mp3]

Bara midi, inte ett enda "riktigt" instrument B)

//Space

Asti:
Tycker inte det är för mycket "grejs" på en gång!  Lagom stort arr.
Däremot saknar jag bas! Kan du inte hitta en skön synthbas, som ger lite mer botten åt låten..?
Bra fart annars och snygga trummor, fast kanske lite för stark slutkrasch!  :)
/Asti

MaxB:
Pianot i introt 7-24 sek, 43-57 sek och lite fler ställen har i mina öron för hög volym i mixen men jag får väl dra ner volymen i lurarna istället.
Bra driv men fusk att starta om efter 98 sekunder, hitta på något annat där...
Asti nämnde att han saknar basljud. Jag tycker att du genomgående är för försiktigt med basregistret. Jag saknar ofta tryck i basen i dina mixar.

spacetrucker:

--- Citat från: Asti skrivet 23.02.2017, 10:52:43 ---Tycker inte det är för mycket "grejs" på en gång!  Lagom stort arr.
Däremot saknar jag bas! Kan du inte hitta en skön synthbas, som ger lite mer botten åt låten..?
Bra fart annars och snygga trummor, fast kanske lite för stark slutkrasch!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Jag skall rota i instrumentlådan... kanske hittar jag en djupare bas där  :unsure:
Det blev visst dubbelkrash på slutet jo.

spacetrucker:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.02.2017, 16:27:22 ---Pianot i introt 7-24 sek, 43-57 sek och lite fler ställen har i mina öron för hög volym i mixen men jag får väl dra ner volymen i lurarna istället.
Bra driv men fusk att starta om efter 98 sekunder, hitta på något annat där...
Asti nämnde att han saknar basljud. Jag tycker att du genomgående är för försiktigt med basregistret. Jag saknar ofta tryck i basen i dina mixar.

--- Slut citat ---

Pianot... hmmm. I själva verket finns där inget piano :P Nåt som skall föreställa en nylonsträngad gitarr nog... skall se över volymerna. Skall som sagt även se över basen. Jag har börjat fundera på om jag eventuellt måste skaffa nya monitorhögtalare.
Fusk... kanhända :lol: Tills jag hittar på nåt bättre får det i alla fall vara så.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion