Forum > Demolåtar

Asti - Never let the spirit go away (ny version)

<< < (5/6) > >>

Toby:
Fint Beatlesdoftande intro! Tycker att sången sitter aningen starkt. Ner någon db. Ibland i verserna tycker jag att du inte pitchar ordentligt. Men det är samtidigt charmigt!  :) Låter 12 strängat? Är det det? Din spirit är definitivt inte borta! :) Snygg popdänga!/Toby

Asti:

--- Citat från: Toby skrivet 25.02.2017, 19:33:17 ---Fint Beatlesdoftande intro! Tycker att sången sitter aningen starkt. Ner någon db. Ibland i verserna tycker jag att du inte pitchar ordentligt. Men det är samtidigt charmigt!  :) Låter 12 strängat? Är det det? Din spirit är definitivt inte borta! :) Snygg popdänga!/Toby

--- Slut citat ---
OK, det är fler som nämnt att sången är lite för stark! Ska sänka den generellt en aning.
Om du orkar är jag tacksam för lite närmre besked ang off-pitch partier....
Nej, det är inte 12-strängat, det är två separata spår med en oktavs skillnad!
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti

Toby:

--- Citat från: Asti skrivet 26.02.2017, 10:49:22 ---
--- Citat från: Toby skrivet 25.02.2017, 19:33:17 ---Fint Beatlesdoftande intro! Tycker att sången sitter aningen starkt. Ner någon db. Ibland i verserna tycker jag att du inte pitchar ordentligt. Men det är samtidigt charmigt!  :) Låter 12 strängat? Är det det? Din spirit är definitivt inte borta! :) Snygg popdänga!/Toby

--- Slut citat ---
OK, det är fler som nämnt att sången är lite för stark! Ska sänka den generellt en aning.
/Asti

--- Slut citat ---
Nu ligger sången fint! Det jag tänkte på var ordet "matter" på 64 och "choose" därefter. Sedan var det ett "never" på någon av de sista refrängerna. Men det är bara petitesser. Glöm det om du vill. :)/Toby

Asti:

--- Citat från: Toby skrivet 26.02.2017, 16:27:31 ---
--- Citat från: Asti skrivet 26.02.2017, 10:49:22 ---

--- Slut citat ---
/Asti

--- Slut citat ---
Nu ligger sången fint! Det jag tänkte på var ordet "matter" på 64 och "choose" därefter. Sedan var det ett "never" på någon av de sista refrängerna. Men det är bara petitesser. Glöm det om du vill. :)/Toby

--- Slut citat ---
Tack för utförlig info! Jag ska kolla!
/Asti

Roffe H:
Tack för alla dina låtar Asti, du är mer än flitig i låtskrivandet...kanske lätt hänt när man är pensionär. Hoppas bara att jag kan komma igång själv igen.... :)
Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion