Forum > Demolåtar
Asti - Never let the spirit go away (ny version)
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 23.02.2017, 16:21:33 ---Skriver under på vad många redan sagt. En sån här skiva lyssnar man gärna på, vilsamt och bra med härliga harmonier och härliga instrumentala insatser bakom sången, som är eminent. Till och med ett subtilt ekosvar på leadsången är en njutning att höra, då det kommer fram ibland.
Skriver också under på att sången då jag lyssnar i hög volym i lurar kan upplevas för stark i förhållande till övrigt.
--- Slut citat ---
Tack för fina ord Max! Subtila ekosvar är inget jag medvetet planerar! :)
Jo, det kan nog vara så att sången är lite för stark i mixen på vissa ställen!
Ska titta på det!
/Asti
Wernborg:
Härlig låt. Gillar moll.
Mycket bra melodier. Enda invändningen jag har är trummorna som lät lite trötta, eller som att samma loop och fills användes flera gånger. Särskilt slutet lät lite autokompaktigt.
Skönt!
Asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 23.02.2017, 19:16:25 ---Härlig låt. Gillar moll.
Mycket bra melodier. Enda invändningen jag har är trummorna som lät lite trötta, eller som att samma loop och fills användes flera gånger. Särskilt slutet lät lite autokompaktigt.
Skönt!
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låt och melodier! Själv är jag ju en utpräglad moll-människa.
Frun kallar mig Dysterkvist. :rolleyes:
Håller nog med om att trummorna blev lite "trötta" och slentrianmässiga.
Jag plockar patterns och fills från Superior Drummer och försöker kombinera
dom på bästa sätt. I det här fallet hittade jag inte så många bra fills, så det
blev kanske lite för många som återkom... Jag brukar även editera en del i
dessa patterns, så jag kan ju försöka fixa lite egna fills, även om det är rätt
svårt att få till så det låter naturligt.
Tack för din feedback Stefan!
/Asti
Fuzzbub:
Här har ni en till "mollmänniska" och detta är faller även mig i smaken, rejält! Jag tycker att du fått till det mesta och jag hör den här låten i ett sammanhang med de lite rockigare tongångarna du hade för ett halvår-år(?) sedan i ett album som jag skulle skaffa direkt! :) Nej jag släpper det inte! ;)
Gillar speciellt såg/theremin-ljudet som passar perfekt till molliga alster. Bra jobbat Asti! /Fuzz
Asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 24.02.2017, 19:30:07 ---Här har ni en till "mollmänniska" och detta är faller även mig i smaken, rejält! Jag tycker att du fått till det mesta och jag hör den här låten i ett sammanhang med de lite rockigare tongångarna du hade för ett halvår-år(?) sedan i ett album som jag skulle skaffa direkt! :) Nej jag släpper det inte! ;)
Gillar speciellt såg/theremin-ljudet som passar perfekt till molliga alster. Bra jobbat Asti! /Fuzz
--- Slut citat ---
Roligt att det faller dig i smaken! Alla har vi nog en liten mollmänniska i oss nånstans.... :)
Jag gillade att göra de lite mer rockiga låtarna (ett drygt år sedan), men nu vågar jag inte
p.g.a. hörselproblemen. Är rädd att det börjar bli lite för mycket igen, men jag använder
numera hörlurar enbart när jag spelar in sång och akustisk gitarr. Annars alltid monitorer.
Jag börjar tro att mixningen faktiskt blir bättre med monitorer...
Så därför prövar jag mig fram med lite mjukare tongångar. För tillfället blir det därför
mycket elpiano, subbas och hiphop/RnB-trummor, som tillsammans ger en rätt skonsam ljudbild.
Theremin är ett spännande "instrument", som jag använt mig av en del.
Tack för din feedback Fuzzen!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida