Jag inser att det här är förmodligen inte vad ni andra sysslar med till vardags, men eftersom jag gör det så varsågod! Det vore spännande om någon vågar tycka till på ett så pass ovanligt stycke!

Det handlar om ett litet stycke kyrklig bruksmusik som kallas för "responsorium". Det är en tonsatt bibeltext, i det här fallet från 2:a Korintierbrevet 5:17-21 som är uppdelad på en recitationsdel och en svarsdel, "call & response" helt enkelt.

Ofta är det prästen som sjunger recitationen och församlingen som svarar men här är det jag som sjunger recitationen och kören "Corazon" som svarar (fast svaret kommer lite ologiskt före recitationen, så brukar det vara). Jag har arrat det hela för trestämmig kör och solist och kompar själv på piano.
Inspelningen är gjort i "skarpt läge" - dvs gudstjänst, i S:t Eskilskyrkan i Eskilstuna, med en standardmobil i videoläge. Inte den bästa inspelningsutrustningen...
Sen har jag EQ:at och komprimerat för större tydlighet, vilket tyvärr gör att diverse prassel och annat oljud också hörs bättre.
« Senast ändrad: 06.03.2017, 23:42:47 by morgonte »
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare