Forum > Demolåtar
Gurano & Plinka - Dreamscape
Gurano:
--- Citat från: HasseFX skrivet 11.03.2017, 20:46:21 ---En idé kan vara att tidvis lägga rösten i "lager" - ibland längre ner i bakgrunden med mycket reverb, mer som klangmatta, ibland mer up front (kanske samtidigt också)! Skulle öka den suggestiva effekten tror jag :)
--- Slut citat ---
Gillar idén med lite sång som klangmatta - kan testa! men ska först kolla med Plinka. :)
/G
Eddi:
Jodå 15-minuters låtar kan vara bra fast senast jag lyssnade på en sådan var det 70-tal och Led Zeppelin. Det jag framförallt tycker är bra är att du inte lirar dina gitarrsolon utan är mer moderat i denna sen tycker jag att du har bra syntgrejor med lite speciella fasningar jäkligt cool. Plinkas röst är helt perfekt till det här det blir liksom nya grejor hela tiden i låten vilket gör det mer spännande än om det skulle köras samma grej om och om igen - nu har jag bara lyssnat på den senaste versionen men den är bra.
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 12.03.2017, 03:12:16 ---Jodå 15-minuters låtar kan vara bra fast senast jag lyssnade på en sådan var det 70-tal och Led Zeppelin. Det jag framförallt tycker är bra är att du inte lirar dina gitarrsolon utan är mer moderat i denna sen tycker jag att du har bra syntgrejor med lite speciella fasningar jäkligt cool. Plinkas röst är helt perfekt till det här det blir liksom nya grejor hela tiden i låten vilket gör det mer spännande än om det skulle köras samma grej om och om igen - nu har jag bara lyssnat på den senaste versionen men den är bra.
--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar :D
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida