Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Dreamscape

<< < (5/7) > >>

Gurano:

--- Citat från: hogge skrivet 08.03.2017, 00:39:48 ---Det kan ju förvisso bara vara jag, men du Gurano är oerhört kreativ och skicklig, men som alla gitarrister så lämnar du väldigt lite utrymme för sångslingan. Det blir vädigt mycket musikalisk musik..
Kanske ska du tänka - "kompa lite mer, sola lite mindre" och låta sången komma fram...
ELLER..
Så vill du jobba med denna typen av produktioner, och det är också helt OK... Jäkligt proffsigt och så, men särskilt "catchigt" och lättlyssnat blir det ju liksom aldrig...

--- Slut citat ---
Nja jag är nog rätt nöjd med mitt sätt att göra musik - det ena utesluter inte det andra - ibland gör jag sånt här och ibland lite "enklare/lättköpt" (i mina öron är detta dock lättsmält :D). Med KRs tips blir min/vår musik bättre inom den genre vi själva jobbar s.a.s.

Om man med lättlyssnat menar radioklart i bemärkelsen sådant som spelas på de svenska radiokanalerna idag så tycker jag nog att det mesta lättsmälta som spelas är intetsägande, väldigt tråkigt och tyvärr stöpt i samma uppbyggnads- och ljud/mixningsmall. - Boring i mina öron.

Tack ändå för att du tycker det är OK :D

/G

Gurano:
Nu har Plinka lekt vidare med denna och sjungit in en del ny sång - dels i början, dels i mitten och dels på slutet :D
Den bytte lite karaktär efter det  B)

Om ni orkar lyssna så tar vi gärna emot era tankar!
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/2017_6_Dreamscape1A.mp3[/mp3] 

Marsall:
Såå skall en slipsten dras ..nu jäkul anamma så satt den finemangus o gottmosus med nya sången blev det pricken över ...Säger bara 3 ord ! Jävlar vad den blev bra nu. Det blev visst  5 ord jajja sorry!  :D

Plinka:

--- Citat från: Marsall skrivet 09.03.2017, 21:01:23 ---Såå skall en slipsten dras ..nu jäkul anamma så satt den finemangus o gottmosus med nya sången blev det pricken över ...Säger bara 3 ord ! Jävlar vad den blev bra nu. Det blev visst  5 ord jajja sorry!  :D

--- Slut citat ---
Haha, ja där tror jag satt den! Fick gå in för det lite mer. Tack för din idé där Marsall, den inspirerade mig. Fast jag skrev istället ihop några flummiga rader och översatte till gaeliska på google översätt. Språket blev med mitt uttal Plink-Gäliska :D

Vad sägs om denna poesi:

Jag är som en fjäril i rymden och i kosmos
Du är som ljuset på himlen och i rymden
Vi är älskande i evigheten

Tha mi mar an dealan-dè anns an fhànais agus a Cosmos
Tha thu mar an solas na rionnagan anns an adhar agus spas
Tha sinn a gràdhach sìorraidheachd

Marsall:

--- Citat från: Plinka skrivet 09.03.2017, 21:26:39 ---
--- Citat från: Marsall skrivet 09.03.2017, 21:01:23 ---Såå skall en slipsten dras ..nu jäkul anamma så satt den finemangus o gottmosus med nya sången blev det pricken över ...Säger bara 3 ord ! Jävlar vad den blev bra nu. Det blev visst  5 ord jajja sorry!  :D

--- Slut citat ---
Haha, ja där tror jag satt den! Fick gå in för det lite mer. Tack för din idé där Marsall, den inspirerade mig. Fast jag skrev istället ihop några flummiga rader och översatte till gaeliska på google översätt. Språket blev med mitt uttal Plink-Gäliska :D

Vad sägs om denna poesi:

Jag är som en fjäril i rymden och i kosmos
Du är som ljuset på himlen och i rymden
Vi är älskande i evigheten

Tha mi mar an dealan-dè anns an fhànais agus a Cosmos
Tha thu mar an solas na rionnagan anns an adhar agus spas
Tha sinn a gràdhach sìorraidheachd

--- Slut citat ---

Vilken gosig text dileva go home..o plink gäliskan vill man ju bara äliskan  Hörs! måste göra en lyss till nämligen. :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion