Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Dreamscape

<< < (4/7) > >>

Marsall:
[quote ... Men hur gör man detta om man inte vill koppla det till yoga eller den kulturen?

[/quote]

kanske testa egna påhittade yoga ord. :D.snart ere mello visst var det nåt bidrag för nåt år sen som hade hittat på ett helt eget språk? testo diframmigo  nåntingo  :D B)

MOMA:
Mycket trevlig lååååååt! Bra att den är lång - det gör att variationerna blir mer påtagliga och vår svängrum!

Fick en skön vib av purple i starten, men sedan växte den ut i art och mer avant garde! Mer sånt!! Plinka som svävar in gör den mer levande och närvaron är guld värd!

Mycket trevlig lyssning

MOMA

Gurano:

--- Citat från: Wernborg skrivet 28.02.2017, 21:29:28 ---Tog mig igenom hela. Passade lagom i längd från dotterns kulturskola och hem i bilstereon.

Monotont och malande. Gissar att det är tanken med stycket, alltså fritt från hookar, tydliga melodier eller annat som upprör. New age, fast lite mer riv liksom.

Lite stökig mix stundtals. Hade inte skadat om gitarrerna hade mer skilda sound. Nu grötar det ihop sig en del.

Eloge att få till ett så långt stycke. Har själv tänk många, många gånger att göra linjär musik, från A till Ö på nåt sätt. Utan traditionella vers/refrängprylen. Befriande emellanåt. Min husgud Mike Oldfield pysslar med sånt allt som oftast, men då mer som en melodisk resa. Kanske något att fnula på till nästa 15-minutare.

Tjusigt!

--- Slut citat ---
Kul att du tragglade dig igenom hela :D
Vet inte om den är utan hookar eg - bara mycket subtila diton (i mina öron i alla fall :D)
Ska kolla upp stökigheten.
Gör en 15-längdare du med - kan bli kul att höra:D

--- Citat från: Marsall skrivet 01.03.2017, 16:25:01 ---Blir bättre å bättre med mer svävande sång tycker jag..
Om ork finns så fyll i med ytterligare lite yoga fraser? ..kan ju bli en Y.mattfiller" i yogastudion ;) :D

--- Slut citat ---
Tackar - vi får se om vi gör mer med denna.

--- Citat från: Plinka skrivet 04.03.2017, 15:04:03 ---
Tjoho, äntligen finns jag närvarande i tråden :) Jag tror jag anar vad ni är ute efter, har lyssnat några gånger nu, dock med skräplurar på tåget(så mixen kan jag ännu inte kommentera) men får funderingar av lite olika slag...vill vi ha det lite meditativt malande och skön lunk så kanske det nästan var bättre innan med de instrumentala delarna i början och slutet, kanske bara ha kvar och fylla ut mer med de softa körerna som en del av arret. Eller om man nu vill ha det mer melodiskt (som Wernborg var inne på) och kanske få in sång med ord som Marsall föreslår? Jag förstår hur du tänker med yogafraser, att använda sanskrit-ord/mantran e.d. för att man inte ska förstå ordens betydelse utan bara baka in en känsla av dom... Men hur gör man detta om man inte vill koppla det till yoga eller den kulturen?
Mja, vi får se var det landar, och vad Gurano har för tankar. Det går nog att utveckla egentligen :)

--- Slut citat ---
Ja vi får se  ;D

--- Citat från: MOMA skrivet 07.03.2017, 11:34:40 ---Mycket trevlig lååååååt! Bra att den är lång - det gör att variationerna blir mer påtagliga och vår svängrum!
Fick en skön vib av purple i starten, men sedan växte den ut i art och mer avant garde! Mer sånt!! Plinka som svävar in gör den mer levande och närvaron är guld värd!
Mycket trevlig lyssning

MOMA

--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar och kul att du hör purple (de fanns i mina tankar när introt byggdes) :D
Har åter börjat lyssna på dem igen - köpte så sent som igår en gammal vinyl-Purple för att ha i stugan i sommar :D

Ja utan Plinka skulle nog min låtidé halta en del.

Tackar alla för era tankar och tips!

/Gurano

Plinka:
Jag har just nu väldigt roligt i studion med detta projekt, marsall gav mig lite idéer här och mer melodiskt tema  :D sen får vi se hur resultatet blir och om g gillart. Men det finns hopp om utveckling.  B)

hogge:
Det kan ju förvisso bara vara jag, men du Gurano är oerhört kreativ och skicklig, men som alla gitarrister så lämnar du väldigt lite utrymme för sångslingan. Det blir vädigt mycket musikalisk musik..
Kanske ska du tänka - "kompa lite mer, sola lite mindre" och låta sången komma fram...
ELLER..
Så vill du jobba med denna typen av produktioner, och det är också helt OK... Jäkligt proffsigt och så, men särskilt "catchigt" och lättlyssnat blir det ju liksom aldrig...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion