Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Dreamscape

<< < (3/7) > >>

Gurano:

--- Citat från: Marsall skrivet 25.02.2017, 12:46:49 ---Fint rockigt men ändå meditativt stycke Finemang svepande sång av plinka ,,gärna mer av den varan i låten  :) Känns inte för lång alls

--- Slut citat ---
Tackar - jag tror att Plinka filar på lite mera sång - vi får se :D

--- Citat från: Toby skrivet 25.02.2017, 19:20:02 ---Fint groove i början! Gillar när låten ändrar sig med Plinkas röst. Meditativt med en känsla av folkmusik i hennes tonspråk. Sedan lite Pink Floyd feeling. Gött! Jamen detta är bra! Skönt att du låter delarna ta tid och låter lyssnaren sjunka in i känslan. Fint spaceat gitarrspel.  :) Sista delen med ditt patenterade giatrrspel sitter fint. Du har hittat din egen stil. Skönt att du inte är rädd för långa låtar. Lite av ett tabu idag. Annat var det på 70-talet. Då vågade man.
Snyggt jobb!/Toby

--- Slut citat ---
Tackar - ja på 70-talet var det långa grejor ibland - har faktiskt börjat att återlyssna på gamla 70-talsvinyl ... blev kanske inspirerad och därför blev denna extra lång? :D

Tack båda för era tankar
/G

Gurano:
Nu innehåller den mera sång!
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Dreamscape_Longplay_100bpm1.mp3[/mp3] 

Wernborg:
Tog mig igenom hela. Passade lagom i längd från dotterns kulturskola och hem i bilstereon.

Monotont och malande. Gissar att det är tanken med stycket, alltså fritt från hookar, tydliga melodier eller annat som upprör. New age, fast lite mer riv liksom.

Lite stökig mix stundtals. Hade inte skadat om gitarrerna hade mer skilda sound. Nu grötar det ihop sig en del.

Eloge att få till ett så långt stycke. Har själv tänk många, många gånger att göra linjär musik, från A till Ö på nåt sätt. Utan traditionella vers/refrängprylen. Befriande emellanåt. Min husgud Mike Oldfield pysslar med sånt allt som oftast, men då mer som en melodisk resa. Kanske något att fnula på till nästa 15-minutare.

Tjusigt!

Marsall:
Blir bättre å bättre med mer svävande sång tycker jag..
Om ork finns så fyll i med ytterligare lite yoga fraser? ..kan ju bli en Y.mattfiller" i yogastudion ;) :D

Plinka:

Tjoho, äntligen finns jag närvarande i tråden :) Jag tror jag anar vad ni är ute efter, har lyssnat några gånger nu, dock med skräplurar på tåget(så mixen kan jag ännu inte kommentera) men får funderingar av lite olika slag...vill vi ha det lite meditativt malande och skön lunk så kanske det nästan var bättre innan med de instrumentala delarna i början och slutet, kanske bara ha kvar och fylla ut mer med de softa körerna som en del av arret. Eller om man nu vill ha det mer melodiskt (som Wernborg var inne på) och kanske få in sång med ord som Marsall föreslår? Jag förstår hur du tänker med yogafraser, att använda sanskrit-ord/mantran e.d. för att man inte ska förstå ordens betydelse utan bara baka in en känsla av dom... Men hur gör man detta om man inte vill koppla det till yoga eller den kulturen?
Mja, vi får se var det landar, och vad Gurano har för tankar. Det går nog att utveckla egentligen :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion