Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Dreamscape

(1/7) > >>

Gurano:
Kan kanske tyckas att jag spammar KR men så är inte fallet - är bara inne i en kreativ process.
Detta stycke är långt (ca 15 min) och Plinka kommer in efter 4 minuter - orkar ni lyssna så kommentera gärna vad ni vill, så att låten kan bli bättre!  :D  B)

/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/2017_6_Dreamscape1A.mp3[/mp3] 

spacetrucker:
Spamma på du bara :D

Lyssnade igenom låten... jag gillar långa låtar... och denna är inget undantag

Några observationer (skriver medan jag lyssnar):

Virveln har ställvis för hög volym tycker jag (låter bra t ex i partiet som börjar vid 84). Har du använt färdiga patterns? Isåfall kan det löna sig att kolla volymerna.
Skönt när Plinka kommer in, lite (men bara lite) låter jag mig störas av virveln här också (härreguud va jag är trumfixerad :wacko:)

Intressant passage vid 712-717, gillas

Basen är lite anonym, lite mer botten kanske?

Jag är som sagt aningen trumfixerad, så du kan kanske ta mina kommentarer med en nypa salt. Jag skriver utgående från MITT sätt att jobba B)

Skön morgonlyssning hur som helst trots gnället om trummorna  :lol:

//Space

Gurano:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 20.02.2017, 08:36:30 ---Spamma på du bara :D
Lyssnade igenom låten... jag gillar långa låtar... och denna är inget undantag
Några observationer (skriver medan jag lyssnar):
Virveln har ställvis för hög volym tycker jag (låter bra t ex i partiet som börjar vid 84). Har du använt färdiga patterns? Isåfall kan det löna sig att kolla volymerna.
Skönt när Plinka kommer in, lite (men bara lite) låter jag mig störas av virveln här också (härreguud va jag är trumfixerad :wacko:)
Intressant passage vid 712-717, gillas
Basen är lite anonym, lite mer botten kanske?
Jag är som sagt aningen trumfixerad, så du kan kanske ta mina kommentarer med en nypa salt. Jag skriver utgående från MITT sätt att jobba B)
Skön morgonlyssning hur som helst trots gnället om trummorna  :lol:

//Space

--- Slut citat ---
Du är nog mer virvel- än trumfixerad - men det är ok :D
Tack för att du orkade lyssna igenom hela. Jo jag vet att vissa virveldelar är nååågot starkare/högre än andra - det stör eg inte mig men jag ska se över det efter att ev mer sång lagts på några av de delar som är osjungna. Kanske att virveln duckar lite med sång och att det löser sig självt?

Ang basen: har nu lyssnat i mina mixlurar, vanliga högtalare och mina telefonlurr och basen går fram bra på det sätt som jag vill - så den rör jag nog inte tror ja.

Tack för komment
/G

Asti:
Snygg ljudbild och ett skönt groove!
Gitarrslingorna sitter säkert och snyggt och Plinkas snygga stämmor
kompletterar ljudbilden och stämningen på ett fint sätt.
Jag gillar avsnittet mellan ca 430 och strax efter 500 sek bäst! Där
blir det lite mer nerv och fina gitarrer som smyger in från båda hållen...
Är det en e-bow du använder eller är det synthljud, som dyker upp här och var?
Håller nog med space ang basen. Den kunde vara lite fetare och kanske även lite starkare....
Trummorna låter fint. Möjligen lite mer botten där.....är osäker.
Mixen i övrigt tycker jag låter bra! Suggestiv och skön lyssning!
/Asti

Gurano:

--- Citat från: Asti skrivet 20.02.2017, 11:00:22 ---Snygg ljudbild och ett skönt groove!
Gitarrslingorna sitter säkert och snyggt och Plinkas snygga stämmor
kompletterar ljudbilden och stämningen på ett fint sätt.
Jag gillar avsnittet mellan ca 430 och strax efter 500 sek bäst! Där
blir det lite mer nerv och fina gitarrer som smyger in från båda hållen...
Är det en e-bow du använder eller är det synthljud, som dyker upp här och var?
Håller nog med space ang basen. Den kunde vara lite fetare och kanske även lite starkare....
Trummorna låter fint. Möjligen lite mer botten där.....är osäker.
Mixen i övrigt tycker jag låter bra! Suggestiv och skön lyssning!
/Asti

--- Slut citat ---
Tack
Som sagt - själv tycker jag att basen låter bra i alla mina lyssningsvarianter - men nu är ni två som tycker lika ... jag får helt enkelt lyssna igen ... men om jag fortsatt tycker att den e bra så... :D
Japp det är en E-bow som dyker in här och där :D Det finns endast mycket lite synth i detta alster.

Jag tror att det kommer mera sång under veckan - vi får se :D

Tack för komments
/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion