Dåligt med ideer på egna låtar.
Med den här gjorde jag en ny grej jag aldrig gjort förr: Först spelade jag trummorna till orginalinspelningen med Stones, och jäklar vad det svajar i i tempot på orginalet... Svårt.
Sen ville jag ha den i 2,5 tonsteg lägre än Jagger för att kunna sjunga den, då spelade jag in min första gitarr med stärkare o mick i studion samtidigt som jag lyssnade på både orginalet och de pålagda trummorna, men, jag spelade min gitarr i den tonart jag ville. Det funkade om jag inte hade nån som helst lyssning alls på det jag spelade själv. Jag kunde ju följa deras rytm ungefär, o det smarta är att då slipper jag skriva ner alla ackordsvändor o solon osv. Har man bara trummor utan ackord att göra första gitarrpålägget till så är chansen stor att man spelar fel och upptäcker det först långt senare när man ska tex sjunga; "ojdå, detta stämmer ju inte alls med texten"...
Med täta HD 280 Pro lurar funkar det bra att spela i fel tonart om man kan låten... När första gitarren var ditlagd kunde jag fimpa ljudet från Stonesorginalet o lägga resten av mina instrument, och även göra om den första slaskgitarren.
Ful men dum.

https://soundcloud.com/user7908154/hakan-nilsson-one-man-band-brown-sugar-170214