Kontrollrummet

Håkan Nilsson: "Red House".

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Det blev en låt även förra natten. Jag började att spela in ett grundkomp på trummorna som sen loopade i kanske 15 minuter. Sen spelade jag elbasen till det, o försökte tänka mig lite olika still o attack på de olika verserna. Efter det la jag en kompgitarr som sen aldrig ens lyssnade på, tänkte att den kunde vara bra stöd till leadgitarren, men det blev aldrig så, jag raderade den bara.
När basen var spelad till trumloppen spelade jag om trummorna o försökte få till det fast jag är usel på trummor. Just denna grundtakt går halvhyfsat.
Sen leadgitarren, det är bara en gitarr som jag spelade rakt av hela låten utan klipp. Jag borde nog ha tagit vers för vers kanske, det bär iväg i lite väl fula grejer på några ställen. Egentligen är det typ omöjligt att spela bra blues ensam i studion utan levande medmusiker, men kul ändå. Det känns som fusk att klippa i en sån här blues. Jag fick ju till en duglig backtrack i alla fall.
Sången la jag sist. Sen var det bara ångesten över hur illa jag bitvis spelar som var kvar att härja med.
https://soundcloud.com/user7908154/hakan-nilsson-one-man-band-red-house-170215
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)