Forum > Färdiga produktioner
Funk R Us-Funky Bastard Extra
1up:
VERSION 3!
Nu med basen justerad med överlappande toner under kortare tid för mer realism! Hur blev det? Och sura noter fixade.
Ver2:
Nu med läckra rhodes-grejer i hela låten. Plus basen lättare kvantiserad. Stråkar och bas bättre sound med 24 bit grundupplösnig. Och lite annat godis! :) Kan man inte fixa saker rätt får man lägga till mer grejer för då syns inte felen lika tydligt. ;)
En soft låt med juste groove. lätt åt loungehållet, men mest funk och jazz-feeling. 5 min typ. Smakar orange (matt och lätt mer dov än mandarinskal!
Piano av Lord Wallace
Trummor utvalda av Lord Wallace och 1up
Bas 1up
Solon 1up
produktion 1up
2005-2007
Triggat av sorgsna känslor.
equality:
Gillar den tuggande basen och elpianot, blir som ett mantra i sin monotoni. Snyggt med stråkar och flöjt också men de rör sig så långsaaaamt i förhållande till den snabba backingen att det känns ungefär som man försöker springa i en dröm. Som du förstår ingen musik jag normalt lyssnar på (vet knappt vad jag lyssnar på längre :o) men detta var både intressant och avkopplande.
Dividend:
Väldigt trevlig låt. JAzzig feeling. Bra bakgrundsmusik... :)
mahan:
JA detta är ju skönt o luftigt. Men vid två minuter börjar jag vänta att nåt mer ska börja hända. Okei lite snygga flöjtdrillar där och .......där kom det, en breik, bra! Men sen e vi tillbaka med samma samplen, lite copy-paste feeling. För att vara funky låt så är det nåt i basgången som stör, för det första kunde den varieras och sen känns den på nåt sätt inte tillräkligt tajt, får dock inte tummen påt. OCh så kunde ett tonartsbyte göra gott åt den enformighetskänslan.
Men helheten gillas! :)
h. Johan
1up:
Tack Dividend! :)
Ni är ju inne på rätt spår Equality och Mahan. Blir glad att så här på morgonen dagen efter postning se flera som lyssnat och kommenterat. Så måste berätta det :)
Det ÄR copy paste. Och basen är småskum. Låten visar sina skönhetsfläckar så ere och ni fann dem!
Så flöjten är som en snigel i ett dragrace? Ja där ser man! Kan ju lätt pröva att tighta till basen med quantisization. Och flöjten, hmm, ja den får väl suga lite apa i förhållande till resten. Dunno what to do with it really.
Kan ju korta ner låten eller göra något annat för att slänga in mer variation i skräpet.
Det avkopplande i musiken är det skönt att ni också upplever. Skumt att något så up-tempo kan ha en avslappnande effekt ändå.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida