Forum > Demolåtar
Plinka & Marre -The eagles flight
Plinka:
Detta var ju mitt och Marres bidrag på Eagles-festivalen, och eftersom jag inte är något Eagles-fan så nöjde jag mig med tema Örn.
Men det är alltid intressant att i efterhand få lite konstruktiv kritik på mix eller annat också för den delen. Och just nu har jag haft en tung period mad jobbiga beslut att fatta, och andra trista grejer, så blev lite tömd på kreativitet, och då brukar det vara bra att komma igång genom att ta sig en titt på något tidigare man gjort...så lägger upp denna nu :)
2017-03-14: Har fått till mer bullerikrashbang där reffen drar igång och höjt sångvolymen där med. Har också putsat lite eq, justerat kör-nivåer, och dragit ihop kören en aning så den inte är lika utspridd(tycker det blev bättre) och gjort en ny master.
stajo:
Jag tycker ju att det är ett väldigt kreativt, spännande och variationsrikt arr på denna som håller kvar lyssnaren hela låten. Låten är pampig och speglar också nästan känslan av att vara en örn och flyga ut över det öppna landskapet. Helt enkelt jättebra, bra jobbat bägge.
MaxB:
Det låter proffsigt om inspelning och mix! Och det är en bra låt!
John Isak:
Toppenbra! :) Mycket suggestivt och ändå framåtskridande! :)
Asti:
Bra variationer i arr och i musik! Intressant och spännande!
Avsnittet som börjar vid ca 81 sek (refrängen?) tappar lite i "tryck" pga att
bas och botten i trummor i mina öron nästan försvinner där.....
Lite starkare bas och bastrumma där, kanske några stötvisa celli, skulle nog ge extra fyllighet.
I så fall antagligen även höja sången i det stycket.
För mig utgör versen låtens starkaste parti med snyggt arr och sköna harmonigångar!
Fint!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida