Forum > Demolåtar
Gurano - Spotnicks-inspiration
Gurano:
--- Citat från: Roffe H skrivet 06.02.2017, 00:38:51 ---Det skulle stå den spröda gitarren (inte sprida) men du fattade trots felskrivning...visst mycket bättre så här. Men med min brustna trumhinna sedan öroninflammationen kan jag inte höra så mycket mer än att gitarren nu kom upp i rätt volym. Hur fick du fram det spröda ljudet? Jag kan nog inte spela in på ett tag nu, inte lyssna så mycket heller förresten... :(
/Roffe H
--- Slut citat ---
Nu råkade jag av misstag lägga på en synth i början oxå :D
Den där guran har i grunden ett rent ljud och en massa reverb och chorus av olika slag - det är allt
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Spotnicks_2017_7_130bpm_A.mp3[/mp3]
spacetrucker:
Känner inte till Spotnincks tillräkligt bra för att kunna uttala mig om det men låten är det inget fel på. Trummisen är väl kanske lite enformig.
//Space
Håkan Nilsson:
Helskön låt. Suverän gitarr!
Men det är nåt som knasar i ljudet i antingen trummorna eller elbasen. Eller bägge? Nåt låter störigt bullrigt där. Kanske inte baskaggen o elbasen går ihop rytmiskt? ett dubbeltramp för mycket? Eller så är det bara eq som är fel.
Gurano:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.02.2017, 09:07:35 ---Känner inte till Spotnincks tillräkligt bra för att kunna uttala mig om det men låten är det inget fel på. Trummisen är väl kanske lite enformig.
//Space
--- Slut citat ---
Tackar - ska kolla på trummorna men det brukar falla på plats när/om sång kommer på. Då brukar jag kolla över sådana grejor
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 06.02.2017, 13:14:43 ---Helskön låt. Suverän gitarr!
Men det är nåt som knasar i ljudet i antingen trummorna eller elbasen. Eller bägge? Nåt låter störigt bullrigt där. Kanske inte baskaggen o elbasen går ihop rytmiskt? ett dubbeltramp för mycket? Eller så är det bara eq som är fel.
--- Slut citat ---
Tackar - knasar det genom hela låten eller på vissa partier? Ska kolla upp det hela?
/Gurano
Asti:
Låter väl lite för modernt för Spotniks, tycker jag! :)
Snygga gitarrer och fint spelat! Trummorna kanske lite anonyma..?
Lite mer variation vad gäller dynamik eller melodi/harmonier vore
nog nyttigt. Hur som helst låter det bra!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida