Kontrollrummet

Asti - Another kind of people

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kör vidare med subbas och hiphop-trummor som grund i ytterligare en låt.
Texten är en reflektion över våra ofta inskränkta och låsta inställningar i möten med människor.
Tänk om vi (inkl mig själv) kunde vara lite mer öppna och fördomsfria och inte
vara så rädda att "göra bort oss".... Per var en spontan och frispråkig person,
som kanske inte alltid i mitt tycke var helt "rätt ute", men det behövs sådana personer
för att vi inte ska fastna i våra bekvämlighetszoner utan ifrågasätta och kanske värdera om.
Därför vill jag tillägna denna låten till Per. Tyvärr träffades vi aldrig "på riktigt", men det känns
som att vi kände varann ändå. Vi gjorde några intressanta samarbeten, som jag tyckte om.
Kommentera gärna om något låter fel eller om vad som helst.

Titel: Another kind of people
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:16
År: 2017

Another kind of people

There's another kind of people here
They look me in the eyes
I don't know what they are thinking
It took me by surprise
Maybe they are seeing me
as someone on the run
When all I'm doing's mind my own
Lying in the sun

In every human being
in every true belief
In all of our behaviour
In the deepest of our grief
We seek for understanding
to find some peace of mind
A better way of living
Salvation for Mankind

Another kind of people
Another kind of place
Leaning on each other
for someone to embrace
How can I fit into this
I've never really tried
I have nothing more to lose so
it can only hurt my pride
« Senast ändrad: 05.02.2017, 17:49:43 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Riktigt skönt flow i låten! Gillar verkligen basen. Efter solot med bara trummor, sång och bas är effektfullt och skönt dynamiskt. Bra sång och snyggt arr. Kanske blir det lite väl statiskt med den här 2-4 virveln/rytminstrumentet? som går genom hela låten. Men också ganska suggestivt. Kanske den bara är lite torr? Annars låter det kanon tycker jag!/Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Va snyggt! Suggestivt och bra flow som Toby skriver. Gillar delayet på voxen och mixen är ju hur bra som helst. När det nu i övrigt låter så proffsigt skulle man ju önska att du tajtar till kören och en effekt som jag tror skulle funka är att voxen blir solo (utan kör) på en eller flera slutfaser i verserna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Suverän låt härligt flow som sgt. Texten är hur bra som helst och tankarna känns igen. Gurorna kommer in helt rätt med sitt lilla elaka ljud. Nån sa nåt om virveln den tänkte jag inte alls på men subbasen är ju helt perfekt möjligen är körerna inte riktigt i synk men det tror jag du inte tänkte de skulle vara heller funkar bra så här.
Det blir fyra såna här  :D :D :D  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Detta låter alldeles utmärkt!
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jag lyssnade... och lyssnade och tyckte att "dehär låter stökigt otydligt på nåt sätt"... sen kopplade jag om från mina passiva Behringer Truth B2031P till mina aktiva monitorer (också Behringer) och då lät allt rätt :). Vet inte om det beror på försärkaren eller högtalarna men i det första fallet försvann sångens klarhet helt och det lät bara otydligt.
Men jo, bra låt och bra text (som vanligt). Jag tror mig veta att du använder Waves Reel ADT... om du använt den även här kanske du vill berätta hur du ställt in spakarna :rolleyes:

//Space
« Senast ändrad: 15.02.2017, 12:49:59 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt skönt flow i låten! Gillar verkligen basen. Efter solot med bara trummor, sång och bas är effektfullt och skönt dynamiskt. Bra sång och snyggt arr. Kanske blir det lite väl statiskt med den här 2-4 virveln/rytminstrumentet? som går genom hela låten. Men också ganska suggestivt. Kanske den bara är lite torr? Annars låter det kanon tycker jag!/Toby
Jag har fastnat för den här subbasen, som jag tycker ger ett mjukt och fylligt sound.
Roligt att du gillar sång och arr! Ville pröva om det funkade med sång till enbart bas och trummor.  :)
Trummorna är från en gammal Groove Agent version. Försöker hitta lite "nya", spännande
rytmalternativ till de konventionella trum-patterns jag har tillgång till i Superior Drummer.
Tyvärr finns det inte så mycket fills och variationer i GA, så det kanske blir lite monotont..?
Jag har lagt på lite reverb, men kanske inte tillräckligt....
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Va snyggt! Suggestivt och bra flow som Toby skriver. Gillar delayet på voxen och mixen är ju hur bra som helst. När det nu i övrigt låter så proffsigt skulle man ju önska att du tajtar till kören och en effekt som jag tror skulle funka är att voxen blir solo (utan kör) på en eller flera slutfaser i verserna.
Kul att du nämner delayet, som jag inte använt så mycket tidigare!
Skönt att mixen verkar funka! Jag är medveten om att stämmorna i andra versen
inte är helt tajta. Ska försöka fixa det eller i värsta fall sjunga om!
Tror jag förstår hur du tänker med att ta bort ett par stämmor på valda ställen...
Ska fundera på det! Tack för din feedback Micke!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Suverän låt härligt flow som sgt. Texten är hur bra som helst och tankarna känns igen. Gurorna kommer in helt rätt med sitt lilla elaka ljud. Nån sa nåt om virveln den tänkte jag inte alls på men subbasen är ju helt perfekt möjligen är körerna inte riktigt i synk men det tror jag du inte tänkte de skulle vara heller funkar bra så här.
Det blir fyra såna här  :D :D :D  :D
Roligt att du gillar låten och speciellt att du nämner texten!
Har inte lagt så mycket tid på den, men vissa delar funkar väl rätt bra tror jag...
Kören har jag helt enkelt inte hunnit tajta till ännu, men jag ska försöka åtgärda det.
Tack för din feedback Eddi och för dina fyra smilfinkar!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Detta låter alldeles utmärkt!
/G
Gläder mig att du tycker det!
Tack för din kommentar Göran!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lag lyssnade... och lyssnade och tyckte att "dehär låter stökigt otydligt på nåt sätt"... sen kopplade jag om från mina passiva Behringer Truth B2031P till mina aktiva monitorer (också Behringer) och då lät allt rätt :). Vet inte om det beror på försärkaren eller högtalarna men i det första fallet försvann sångens klarhet helt och det lät bara otydligt.
Men jo, bra låt och bra text (som vanligt). Jag tror mig veta att du använder Waves Reel ADT... om du använt den även här kanske du vill berätta hur du ställt in spakarna :rolleyes:
//Space
Märkligt att det skilde så mycket på de olika lyssningsalternativen!  :unsure:
Roligt att du gillar låt och text! Jo, jag använder ADT! Det enda jag justerat
i den pluggen är att jag dragit ner ADT-nivån till 55-60% ungefär. Utöver ADT:n
använder jag dessutom ett Hall reverb (låg nivå) och ett försiktigt delay, samt de-esser.
Tack för din feedback Krister!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Finfin Astilåt.. Suben e go och sången e go o ligger fint i volym..Lite off på körerna som nämns tidigare..det fixar du lätt som plätten  :)
Förläng gärna låten i slutet med temat som sjungs några vändor istället för nedtoning .Kommer tillföra ytterligare värme ..det kände jag i stortån nu :D..


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jättefin låt och tankeväckande text, sången gillas som alltid . Tyvärr kan jag inte uttala mig om ljudbilden eftersom jag drabbats av öroninflammation med brusten trumhinna som följd, så nu kan jag bara "höra vänster kanal" känns skitkonstigt, hoppas att det går över snart...men det blir inget lira för mig på ett tag, inte roligt att lyssna heller.  :wacko: :(
/Roughe
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Jomen detta är bra.  Jag är ju egentligen ingen större fan av elektroniska musikstilar men du sätter melodi och sång i första rummet s.a.s. och då funkar det.  Snyggt är det också och jag gillar att du tillägnar Per låten.    /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Finfin Astilåt.. Suben e go och sången e go o ligger fint i volym..Lite off på körerna som nämns tidigare..det fixar du lätt som plätten  :)
Förläng gärna låten i slutet med temat som sjungs några vändor istället för nedtoning .Kommer tillföra ytterligare värme ..det kände jag i stortån nu :D..
Kul att du gillar låten! Jag är med förtjust i subbas-ljudet! Varmt och fylligt.
Hade faktiskt funderingar på en repeterande sång/kör i slutet!
Ska fundera på det lite till...
Tack för din feedback Marsall!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättefin låt och tankeväckande text, sången gillas som alltid . Tyvärr kan jag inte uttala mig om ljudbilden eftersom jag drabbats av öroninflammation med brusten trumhinna som följd, så nu kan jag bara "höra vänster kanal" känns skitkonstigt, hoppas att det går över snart...men det blir inget lira för mig på ett tag, inte roligt att lyssna heller.  :wacko: :(
/Roughe
Roligt att du gillar låt, sång och text!
Tråkigt däremot att du fått hörselproblem, men det är ju lyckligtvis övergående!
Hoppas bara du inte hinner bli helt vänstervriden innan högerörat läkts.  :rolleyes:
Tack för feedback Roughe! Krya på dig och var rädd om dina öron!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jomen detta är bra.  Jag är ju egentligen ingen större fan av elektroniska musikstilar men du sätter melodi och sång i första rummet s.a.s. och då funkar det.  Snyggt är det också och jag gillar att du tillägnar Per låten.    /Fuzz
Förstår att det inte är din favvo-musik, men det gläder mig att du hittar något bra ändå!
Jo, jag försöker alltid hitta en melodi som funkar, fast här kanske den inte blev så varierad...?
Tack för din feedback Fuzz!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Det låter väldigt bra, jag har inget att anmärka på  :wub:
Fin text, fina tankegångar och tema. Håller med dig där.
Plinkar på en låt...


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det låter väldigt bra, jag har inget att anmärka på  :wub:
Fin text, fina tankegångar och tema. Håller med dig där.
Jättekul att du tycker det låter bra och
speciellt roligt att du sympatiserar med mina tankar i texten!
Tack för din feedback Carina!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag läser inte vad andra skrivit, har lyssnat en gång. Långt med den här 'sinuskurve-basen' men du håller den i schack så jag upplever inte att den blir för mycket. Skönt i introt att höra det högerkanten från trummorna och hånglat från dem, som är ljusare än hissarna, ute till höger. Snyggt gjort.

Såg och unison stämma är aningen osämja nånstans men den kan man väl acceptera för att det ska vara liv i produktionen, så att det inte är för kliniskt bra.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag läser inte vad andra skrivit, har lyssnat en gång. Långt med den här 'sinuskurve-basen' men du håller den i schack så jag upplever inte att den blir för mycket. Skönt i introt att höra det högerkanten från trummorna och hånglat från dem, som är ljusare än hissarna, ute till höger. Snyggt gjort.

Såg och unison stämma är aningen osämja nånstans men den kan man väl acceptera för att det ska vara liv i produktionen, så att det inte är för kliniskt bra.
"Skönt i introt att höra det högerkanten från trummorna och hånglat från dem, som är ljusare än hissarna, ute till höger"???
Fattar tyvärr inte vad du menar här Max!  :D
Jo, sångstämmorna är lite otajta! Ska försöka snygga till det.
Tack för din lite kryptiska feedback Max!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag läser inte vad andra skrivit, har lyssnat en gång. Långt med den här 'sinuskurve-basen' men du håller den i schack så jag upplever inte att den blir för mycket. Skönt i introt att höra det högerkanten från trummorna och hånglat från dem, som är ljusare än hissarna, ute till höger. Snyggt gjort.

Såg och unison stämma är aningen osämja nånstans men den kan man väl acceptera för att det ska vara liv i produktionen, så att det inte är för kliniskt bra.
"Skönt i introt att höra det högerkanten från trummorna och hånglat från dem, som är ljusare än hissarna, ute till höger"???
Fattar tyvärr inte vad du menar här Max!  :D
Jo, sångstämmorna är lite otajta! Ska försöka snygga till det.
Tack för din lite kryptiska feedback Max!  :)
/Asti

Jag hoppas du inte förväntar dig att jag förstår det skrivna. Jag hade en idé men tankarna for visst iväg.

Uppskattade hög frekventa ljud som mot pol till låg basen.
De jag syftade på var ej bara hihat (hissarna) utan annat liknande men annat, på höger sidan.

Hånglat fått jag ingen förståelse för, i samband med ditt musik stycke... Vad tänkte jag på?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag läser inte vad andra skrivit, har lyssnat en gång. Långt med den här 'sinuskurve-basen' men du håller den i schack så jag upplever inte att den blir för mycket. Skönt i introt att höra det högerkanten från trummorna och hånglat från dem, som är ljusare än hissarna, ute till höger. Snyggt gjort.

Såg och unison stämma är aningen osämja nånstans men den kan man väl acceptera för att det ska vara liv i produktionen, så att det inte är för kliniskt bra.
"Skönt i introt att höra det högerkanten från trummorna och hånglat från dem, som är ljusare än hissarna, ute till höger"???
Fattar tyvärr inte vad du menar här Max!  :D
Jo, sångstämmorna är lite otajta! Ska försöka snygga till det.
Tack för din lite kryptiska feedback Max!  :)
/Asti

Jag hoppas du inte förväntar dig att jag förstår det skrivna. Jag hade en idé men tankarna for visst iväg.

Uppskattade hög frekventa ljud som mot pol till låg basen.
De jag syftade på var ej bara hihat (hissarna) utan annat liknande men annat, på höger sidan.

Hånglat fått jag ingen förståelse för, i samband med ditt musik stycke... Vad tänkte jag på?
Jo, hade nog förväntat mig att du skulle förstå vad du själv skrivit!  :lol:
Detta gör mig tyvärr inte mycket klokare - "....som mot pol till låg basen"??
Ja fråga inte mig vem du hånglade med när du skrev inlägget.  :P
Förstår om du hade tankarna någon annanstans.... :rolleyes:
Skit samma! Roligt att höra från dig Max!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Å nu har jag har fått en ridsadel där bak...
« Senast ändrad: 11.02.2017, 16:18:35 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Å nu har jag har fått en ridsadel där bak...
Ja, det gäller att behandla hemorojderna i tid!  :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Å nu har jag har fått en ridsadel där bak...
Ja, det gäller att behandla hemorojderna i tid!  :)

Ja, det är ingen hejd på skojigheterna idag. Fick åka ända... till Ingarö för att hämta sadeln.
Fick inte plats i bagagerummet så jag la den på baksätet. Men nu får det vara nog med skojigheter.
Tack att du finns och är aktiv Asti!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Å nu har jag har fått en ridsadel där bak...
Ja, det gäller att behandla hemorojderna i tid!  :)

Ja, det är ingen hejd på skojigheterna idag. Fick åka ända... till Ingarö för att hämta sadeln.
Fick inte plats i bagagerummet så jag la den på baksätet. Men nu får det vara nog med skojigheter.
Tack att du finns och är aktiv Asti!
Ja vi får vara rädda om varandra och vårda relationerna vi som har förmånen att vara kvar här.
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Låter kalas det här :). Skön mjuk stämning och härliga melodier. Bra start på 2017.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter kalas det här :). Skön mjuk stämning och härliga melodier. Bra start på 2017.
Kul att du gillar!
Jag har snöat in lite på subbas och hiphop/RnB-trummor, som jag tycker funkar bra ihop
och som du säger, skapar en mjuk ljudbild, vilket också är snällt mot mina öron!  :)
Tack för din feedback!
/Asti
« Senast ändrad: 12.02.2017, 18:15:50 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vilken härlig ljudbild du alltid får till :rolleyes:

Bra och tänkvärd text, väldigt fin musik.

Den här skulle Per ha gillat :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MOMA

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 626
  • MOMA - Music Of Modern Artists – för att vi kan!
    • Visa profil
Som någon redan sagt; Bra start på 2017!

Mjukt och samtidigt levande melodiskt. Den viskande stämman får en att lystra ett snäpp till - och gör man det blir man dessutom belönad med en riktigt bra text!

Bara att gratulera!

MOMA
MOMA - Music Of Modern Artists


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vilken härlig ljudbild du alltid får till :rolleyes:
Bra och tänkvärd text, väldigt fin musik.
Den här skulle Per ha gillat :wub:
/Marre
Roligt att du tycker jag fått till en bra ljudbild! Det är minsann inte alltid jag lyckas med det.  :wacko:
Gläder mig också att du gillar text och musik. Kanske hade Per tyckt att låten innehåller för enkla harmonier,
men han hade säkert gillat att jag försöker hitta nya instrumentljud och inte bara kör på i gamla hjulspår.
Tack för din feedback Maria! Hoppas du har gott om vänner omkring dig nu i en svår och jobbig tid!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Som någon redan sagt; Bra start på 2017!
Mjukt och samtidigt levande melodiskt. Den viskande stämman får en att lystra ett snäpp till - och gör man det blir man dessutom belönad med en riktigt bra text!
Bara att gratulera!
MOMA
Har inte funderat över sången som "viskande", men det stämmer säkert
att jag sjunger ganska tyst. Blir väldigt glad över alla positiva omdömen!
Tack för din feedback MOMA!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Du går från klarhet till klarhet nu, Asti. Dina mixar sitter
och allt låter proffsigt. Musiken är jättebra komponerad och
mycket bra framförd. Har alltid gillat din sång och nu är du
verkligen bra. Du har utvecklats som musiker, låtskrivare
och mixare. Det känns som om du kan få det låta som du
vill ha det nu. Och det låter fortfarande Asti, vilket ju är
jättebra för jag gillar ditt sound och din personliga touch i
musiken.  :) Det är viktigt att ha kvar.

Suveränt.

mvh
« Senast ändrad: 14.02.2017, 00:40:10 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Du går från klarhet till klarhet nu, Asti. Dina mixar sitter
och allt låter proffsigt. Musiken är jättebra komponerad och
mycket bra framförd. Har alltid gillat din sång och nu är du
verkligen bra. Du har utvecklats som musiker, låtskrivare
och mixare. Det känns som om du kan få det låta som du
vill ha det nu. Och det låter fortfarande Asti, vilket ju är
jättebra för jag gillar ditt sound och din personliga touch i
musiken.  :) Det är viktigt att ha kvar.
Suveränt.
mvh
Jag tror att mina mixar blir lite bättre av att jag använder grafisk eq till sång och akustiska gitarrer numera!
Då får jag lättare bort rumblet och "dovheten" från höga bas- och låga mellanregistret.
Jättekul att du gillar komposition och framförande! Förhoppningsvis har man kanske utvecklats en smula
med åren, det är svårt att avgöra själv.... Nja, fortfarande finns det en hel del som jag inte får att låta
som jag vill, men gärna skulle vilja haft med, som t.ex ett snyggt blås ibland, ett varierat pianospel, naturliga
stråkar, gitarrsolon med känsla etc..... :) Men hur jag än gör låter det nog Asti, det är väl svårt att komma ifrån
och beror väl på min röst och dialekt främst skulle jag tro!  :rolleyes:
Tack Johan för din feedback och alla snälla ord!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten