Forum > Färdiga produktioner

WholeSpirit - Five Numbers

(1/3) > >>

Toby:
LÅTNAMN:Five Numbers
ARTIST/GRUPP: WholeSpirit
GENRE: Alternative Rock
LÅTLÄNGD:3.58
KOMPOSITÖR:WholeSpirit
PRODUCENT:WholeSpirit
INSPELNINGSÅR:2017
FORMAT: mp3

Småfixat lite efter era förslag. Bättre?
Mvh
Toby

Eddi:
Bra produktion och sångröst som vanligt, det var väl inget som hookade hos mig riktigt försökte höra vad den handlade om men jag gick bet där. Pianosolot stack ju ut lite i jämförelse med resten det kanske skulle ha legat i mitten av låten?

Asti:
Snygg prod och mixen känns bra! Kanske att basen och botten i trummorna
kunde varit lite starkare... Intressanta harmoniföljder och snyggt framfört.
Tror att "pianosolot" i inledningen kunde sänkas en aning och möjligen ha lite mer sustain.
Ev kunde du släppt mer på det "stötvisa" kompet i refrängen för att få
ytterligare "flow" och variation där... Finurlig och spännande låt!
/Asti

spacetrucker:
Håller med Asti, snyggproduktion och mix. Väl spelat och sjunget ...fast om det fanns nån röd tråd i texten gick den nog mig förbi.
Ställvis kom jag att tänka på Godley&Creme och ställvis på Gino Vannelli. Pianosolot i början störde mig inte egentligen, mera lät jag mig störas av virveln som käns för hård i början (under pianosolot). Kunde kanske ha börjat lite "mjukare"... smaksak.

//Space

MaxB:
Leadsången skulle kunna få lite reverb för att gifta sig med instrumenten. Men det var kanske enbart efter 73 men sen vid 90 tänker jag inte på det så, kanske bara sänka volymen på sången i det partiet. Men näe efter c:a 140 sekunder är sång + kör väldigt starka i förhållande till bakgrunden.

Goa gitarrpartier och instrumentala insatser!

Mina lyssningsförutsättningar är okej lurar och hög volym.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion