Forum > Demolåtar
Plinka & pxm - "Lady 2017."
Marruschkka:
Underbart samarbete!
Andas lite Zappa (min husgud), och Plinka går in med oemotståndliga sångslingor och skön text!!
Så himlans bra samarbete, hejja er :wub:
/Marre
spacetrucker:
Inte illa alls :) Sången sitter jättebra
Lite för mycke detaljer bara ställvis. Hade nöjt mig med lite mindre gitarrer kanske.
Sen en mer diffus grej... nåt instrument har väldigt skarp attack, tror jag, kanske basen, och den får bastrumman ställvis att låta lustig. Kan inte riktigt sätt fingret på vad det är :unsure:
//Space
pxm:
--- Citat från: Gurano skrivet 24.01.2017, 23:08:48 ---Ett bra lyft med Plinkas sång - blir behagligare att lyssna på.
Basen är lite ploppig i ljudet ibland i min lyssning
/G
--- Slut citat ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 26.01.2017, 10:03:54 ---Inte illa alls :) Sången sitter jättebra
Lite för mycke detaljer bara ställvis. Hade nöjt mig med lite mindre gitarrer kanske.
Sen en mer diffus grej... nåt instrument har väldigt skarp attack, tror jag, kanske basen, och den får bastrumman ställvis att låta lustig. Kan inte riktigt sätt fingret på vad det är :unsure:
//Space
--- Slut citat ---
Det är en förinställd eq på masterbussen som heter "Reduce Bassbumble". Den påverkar hela mixen som är litet mörk och dov annars. Kan inte justera så mycket då trummorna är samplade till en stereo-fil. Har alltså inga separata trumspår. Skall fundera idag på vad jag kan göra, men jag kanske inte kommer på något. Har stött på liknande kommentarer förr, men inte hittat någon lösning. :)
Sen så gillar jag trummorna så som de är nu. Härligt torra. :)
mvh
Plinka:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 24.01.2017, 21:10:11 ---Snyggt samarbete. Plinkas sång ger en röd enkel tråd som knyter ihop det lite märkliga kompet.
Men nog är det väl mer jazz än blues?
--- Slut citat ---
Ja, det blir lätt mer jazzigt än bluesigt när jag sjunger tror jag. Men det är en jazzblues och man har ju ändå bluestolvan där. Paxoms arr uppmuntrade till jazzigare sångstil ;)
-------------
Gurano, Marre och Space: Tack för edra öron och uppmuntrande kommentarer samt mix-input! Väldigt roligt att det gillas :)
Marsall:
Jazz med fina kringlor ..När sången kommer in så lyfter planet från marken,riktigt fint ..Lite tight/smal ljudbild kanske? kaggen är lite för ploppig ..Mer beat på den än nu ..Annars jazz på hög terass :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida