Kontrollrummet

Putte & Håkan: "Soft Copacabana".

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Putte Sandström´s och mitt bidrag till hissmusiken.
-"Lägg ut det här som GUITAR 66´s nya stil" sa Putte.
Putte på keyboard o ak gitarr, jag på elgitarr.

Putte satt o lekte lite med min dotters Casiokeyboard som plötslig började spela denna evighetsslinga. Sen duttade vi lite fler toner till det.
Det var väl mest på skämt vi spelade in det, men det är hyfsat avkopplande att lyssna på tyckte jag själv.
https://soundcloud.com/user7908154/soft-copacabana-170118
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Putte Sandström´s och mitt bidrag till hissmusiken.
-"Lägg ut det här som GUITAR 66´s nya stil" sa Putte.
Putte på keyboard o ak gitarr, jag på elgitarr.

Putte satt o lekte lite med min dotters Casiokeyboard som plötslig började spela denna evighetsslinga. Sen duttade vi lite fler toner till det.
Det var väl mest på skämt vi spelade in det, men det är hyfsat avkopplande att lyssna på tyckte jag själv.
https://soundcloud.com/user7908154/soft-copacabana-170118

Tycker jag också, kul ide. Soft och snyggt  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja det var ju lite soft hissmusik ...typ ... Sommarlätt

Keyborden är ställvis för hög och bör sänkas. Låten är nog för lång - ska den vara så så bör man nog ha sång oxå.
Jag är inte helt vän med guraljudet (är nog bara en smaksak).

/Gurano

 
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hissmusik haha :D
Själv brukar jag aldrig höra musik om jag åker hiss, men det inträffar att jag hör sån här musik om jag hamnar i telefonkö B)
Produktionen låter bra i alla fall, förutom på vissa ställen där synthorgeln skränar lite högt. Haha, det låter faktiskt keyboardkomp om det!
Plinkar på en låt...


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Hissmusik haha :D
Själv brukar jag aldrig höra musik om jag åker hiss, men det inträffar att jag hör sån här musik om jag hamnar i telefonkö B)
Produktionen låter bra i alla fall, förutom på vissa ställen där synthorgeln skränar lite högt. Haha, det låter faktiskt keyboardkomp om det!
Det är ju keyboardkomp! Casio, kanske 15 år gammal. Ackordsföljden låg som den var i keyboarden, Putte som lekte med Casion första gången råkade få igång det här kompet av misstag, det var så "låten" kom till.
När Putte spelar lite orgeltoner ibland så kommer de tillsammans med kompet, att separera de volymerna går inte. Jag plattar ihop det lite där med kompressor o sänker regeln lite.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)