Kontrollrummet

Roffe H - Peppar, peppar ta i trä

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
LÅTNAMN: Peppar, peppar ta i trä
ARTIST/MEDVERKAN: Roffe H
KOMPOSITÖR: Roffe H
GENRE: vispop?
LÅTLÄNGD: 3:06
INSPELNINGSÅR: 2017
FORMAT: mp3

Har tröttnat på vintern och börjar längta enormt till våren och sommaren…det får vara nog nu!
Skriver en visa om min sommarlängtan tills vidare, hoppas den kan skynda på processen lite, än så länge snabbmix...går den att förbättra?
« Senast ändrad: 25.01.2017, 13:50:42 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ja våren kan verkligen behöva få sig lite inspiration att vakna till liv, och denna sprider verkligen glädje och hopp! Riktigt befriande med så här lätta glada toner och din uppmuntrande svenska text gillas. Den låter ju faktiskt jättebra som den är, men hade också kunnat bli snygg med akustisk gitarr istället, ev kanske lite mer inspirerad trummis som glatt skickar in några "sommar-fills"?
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Känns mysigt med som sommarbeskrivningarna.
Mycket sköna körer här också och munspelet sitter bra så här!

En fin sommarkänsla!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ja våren kan verkligen behöva få sig lite inspiration att vakna till liv, och denna sprider verkligen glädje och hopp! Riktigt befriande med så här lätta glada toner och din uppmuntrande svenska text gillas. Den låter ju faktiskt jättebra som den är, men hade också kunnat bli snygg med akustisk gitarr istället, ev kanske lite mer inspirerad trummis som glatt skickar in några "sommar-fills"?


Roligt om man kan sprida lite glädje och hopp och att du gillar texten (alltid knepigt att få till nåt vettigt där).
Ska prova med ackegura  får se hur det blir. Trummorna tycker, jag själv, är ganska ok...får se om jag kanske ändå kan få tiil några extra "sommar-fills"  :D


Roffe H
Känns mysigt med som sommarbeskrivningarna.
Mycket sköna körer här också och munspelet sitter bra så här!

En fin sommarkänsla!

Roligt att du gillar, kul att jobba med kören...munspelet måste också vara med (så klart), har väl fått ersätta saxen som fortfarande smärtar.  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En trevlig sommarlåt - fick lite Ledinvibbar ett tag  :lol:
Har eg inget som behöver fixas ... kanske att orgelljudet blir lite mer hammondig liksom - tycker jag då

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
En trevlig sommarlåt - fick lite Ledinvibbar ett tag  :lol:
Har eg inget som behöver fixas ... kanske att orgelljudet blir lite mer hammondig liksom - tycker jag då

/G

Tack för lyss och tyck, kollar om det går att göra något åt orgeln...
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det finns ingen låt att lyssna på i första inlägget, Roffe :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Nu finns det...lade precis in en ny version med ackegura samt försökte fixa lite med orgeln...tror inte jag kan göra så mycket mer åt denna nu.
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag slank in o lyssnade nu när den är klar  :) - kul att höra det gamla 60-tals kompet på gitarren och visst sjutton längtar man till värme och sol och gröna ängar och alltihop när man hör detta!! Tack för den tidsresan Rough har inget att anmärka på :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jag slank in o lyssnade nu när den är klar  :) - kul att höra det gamla 60-tals kompet på gitarren och visst sjutton längtar man till värme och sol och gröna ängar och alltihop när man hör detta!! Tack för den tidsresan Rough har inget att anmärka på :D

Tack själv Eddi, jätteroligt att du gillar... :D och man kan alltid hoppas på en fin sommar  :)
Roughe
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Välgjord men inte min kopp te :D

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Välgjord men inte min kopp te :D

//Space

Tack ändå för att du lyssnar... :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Det var nog det där lilla du gjorde nu som gav den sista putten in i mål! Acke-guran gjorde den ännu mer sommarlätt ;)
Den är ju bara för härlig denna, och munspelet är så skönt!
Plinkar på en låt...


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Det var nog det där lilla du gjorde nu som gav den sista putten in i mål! Acke-guran gjorde den ännu mer sommarlätt ;)
Den är ju bara för härlig denna, och munspelet är så skönt!

Tack Plinka och jätteroligt att du tycker jag fick ordning på grejerna...ibland behövs det inte så mycket kanske. Jag lägger upp den som färdig nu.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Vilken härlig inspelning. Klar och fin, alla nivåerna är perfekt.  :)
Låter proffsigt och radioklart. Munspelet är suväränt. Sången
är jättebra. Trummorna är häftiga, vad är det för trummor ???

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Vilken härlig inspelning. Klar och fin, alla nivåerna är perfekt.  :)
Låter proffsigt och radioklart. Munspelet är suväränt. Sången
är jättebra. Trummorna är häftiga, vad är det för trummor ???

mvh

Tack för den fina recensionen, roligt att höra att nivåerna är bra...brukar ofta vara svårt att få till...jag använder logics olika trummisar. De fungerar för det mesta helt ok för min del.
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Antar jag är för sent ute om jag tycker att leadsången borde få komma upp ett myren i volym... 
Skön sommarlåt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Antar jag är för sent ute om jag tycker att leadsången borde få komma upp ett myren i volym... 
Skön sommarlåt!

Tack för dina synpunkter Max..."bättre sent än aldrig", skall ta en lyssning igen, kanske håller jag med dig då. Som du ser har jag börjat intressera mig för idiom... :lol:
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bad sommar o flugor..its back :D Finfin låt on the track!  B)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Bad sommar o flugor..its back :D Finfin låt on the track!  B)

Gillar bad, sommar (kanske inte lika mycket flugor och getingar :lol:)
Tack för lyssning och finfint rim... :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Mysig treminutare med skön sommarfeeling!
Du har blivit säker på att få till mix och arr - en skön ljudbild.
Gillar speciellt munspelet! Snyggt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mysig treminutare med skön sommarfeeling!
Du har blivit säker på att få till mix och arr - en skön ljudbild.
Gillar speciellt munspelet! Snyggt!
/Asti

Roligt att du gillar Asti, speciellt munspelet, som jag jobbar mer och mer med när jag inte kan spela på saxen...
/Roughe
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)