Kontrollrummet

Forumfestival #4 - Kulturkrock (röstingstråden)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DåligtGehör

  • Gäst
På sidan tre i denna tråd finns en länk till en plug-in som gör att du kan få Quicktime att spela upp .ogg-formatet. Den laddade jag ner, och det funkar. Men min pc fattar ändå inte om man bara klickar på låten, så jag får köra "öppna med" och välja Quicktime.

Om du går in på kontrollpanelen - Folder options (Mappalternativ?) - Filtyper och letar upp ogg och anger vilket program som skall hantera ogg-filer så slipper du ange det varje gång. Alternativt hm... kan du inte kryssa i en liten ruta när den frågar efter vilket program som skall öppna filen typ; "gör detta automatiskt nästa gång" eller vad det nu står?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Svårt denna gång. När går röstningstiden ut?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Svårt denna gång. När går röstningstiden ut?

Går ut?

Ja. Går den frågan att missuppfatta? Hur länge får man rösta?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
1 min version var kort i alla fall 1.36.gillar känslan i låten lite mindre dist o effekter på sången är detta hur bra som helst. gillar detta aha genom dist box tror att den egentlligen är långra men men man tar det man får

2 dansband för 12bits generationen. banjon funkar fint svajig sång passar utmärkt. krockar lite radiobilsaktig i kulturens vaderade nöjesfält. inte fel

3 yes inleder denna amerikanska roadmusic skulle gärna sett nån mer rounabout på vägen krockar väll inte alls utan kör vidare mot nya mål. väldigt komptenta insatser, sången har lite bakfull robb hallford över sig skit bra..

4 diggiredo igen. sundström sjunger om livet i sverige. lite svag reff gillar banjo andvändning lite hög sång kanske. tycker krocken finns där..

5 hillbilly elrura utrustat o laddad för jakt på poäng. saknar sång lite eller en röst sampling som malerlite. men visst finns det lite bryt i kulturen.

6underbart blues vibbar genom de distade gurorna trampar lite vatten lite lång tappar lite i arr men riktigt bra musiker insatser.krockar väl inte så mycket

7kan vara en efter jobbet låt kanske man vet inte men digiredon finns där

8jojk o asiatiska stråkar inte fel tycker arret funker o det krockas faktiskt lite oxå...gott

9 udervattens musik från havsutsikten gillar guran på reffen helt underbar, krockas väll inte så mycket men bra låt helt klart  digiredo my brake..

10 vad säger man, tvspel är inte bara til godo. skum kanske lite kompressor på sång men var för polera när den ruffa ytan river så gott. krocken uteblir men det var en kul-tur. skönt

låt   poäng
1......1
4......2
5......3
8......5
att leva är att dö


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Svårt denna gång. När går röstningstiden ut?

Går ut?

Ja. Går den frågan att missuppfatta? Hur länge får man rösta?

6.e oktober  = 7 dagar till.

ha det godis eq ;)

tony
att leva är att dö


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej. På grund av ytterligare tekniska problem så har bidrag nummer 1 blivit alldeles för kort. Halva låten följde inte med i uppladdningen. Jag har Pm:at Tsamble så jag hoppas att det går att fixa. När den nya (hela) verisonen är uppladdad så vill jag att ni ger den ännu en chans

I ärlilghetens namn så borde alla som har röstat ge låten ännu en chans. Det innbär att ni också får lov att ändra era röster så länge det rör sig om bidrag nr 1.
Avvakta tills jag säger till att den är klar och jag är ledsen för allt strul som varit. Så kan det vara med teknik kontra egghuvud ibland.  :wub:




Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Svårt denna gång. När går röstningstiden ut?

Går ut?

Ja. Går den frågan att missuppfatta? Hur länge får man rösta?

6.e oktober  = 7 dagar till.

ha det godis eq ;)

tony

Tack Tony! Sorry DG trodde jag blev missuppfattad och det var nog alldeles för sent för mig att vara uppe och vara på internet.  :blink: :D
« Senast ändrad: 30.09.2007, 18:19:00 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad tsmalmbe

Okej. På grund av ytterligare tekniska problem så har bidrag nummer 1 blivit alldeles för kort. Halva låten följde inte med i uppladdningen. Jag har Pm:at Tsamble så jag hoppas att det går att fixa. När den nya (hela) verisonen är uppladdad så vill jag att ni ger den ännu en chans

It has been done.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej. På grund av ytterligare tekniska problem så har bidrag nummer 1 blivit alldeles för kort. Halva låten följde inte med i uppladdningen. Jag har Pm:at Tsamble så jag hoppas att det går att fixa. När den nya (hela) verisonen är uppladdad så vill jag att ni ger den ännu en chans

It has been done.

Perfekt!

Okej i den goda tävlingsandans namn så tycker jag att ni skall kolla in hela bidrag ett. Förra gången var det endast halva som kom med. Skulle detta ändra er uppfattning så får ni lov att ändra poängen rörade detta bidrag. I övrigt så är det inte tillåtet att ändra poäng allt eftersom tävlingen fortskrider.
Rösta rösta rösta!!!  :)


DåligtGehör

  • Gäst
Nu har jag ändrat. Jag uppmanar alla att göra (rösta) som jag!


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Nu har jag ändrat. Jag uppmanar alla att göra (rösta) som jag!

Jag har gjort som du men jag kommer inte att             ändra!


Utloggad humleklo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Tjoahaddelittanlejjjjjj...det är ju helt underbart...jag är lite lite förbryllad...hm...hur var det nu igen?? covers...vänta Carl Bildt sa just Myanmar på Halländska...nu ska vi se...210 sekunder...etttusen ett...ettusen två...etthundratusenmiljoner tre... ...host...nu sa han visst Burrrrrrrma...får man det? Jovisst, jovisst, jovisst, konstnärlig frihet är  den oomkullrunkeliga grundbulten i mänsklighetens existens. Det måste vara var och en fritt att klämma in Buddhismen i en bluestolva om behovet pockar på...men att meja ner den med automatvapen kan vi aldrig tillåta. Så - låt karman hoppserva militärjuntan ner i Marianergraven och låt alla sjunga sitt hjärtas sång....AND here are the results from...

melodi nummer sju - un pointe
melodi nummer två - deux pointe
melodi nummer åtta - trois pointe
och slutligen
melodi nummer ett - douze pointe...



Merci d´un perfomrmaaaance fantastique...pardon my french...


DåligtGehör

  • Gäst
Citera
Merci d´un perfomrmaaaance fantastique...pardon my french...

Nej då. Plötsligt infanns sig en känsla av den stora världen.


Utloggad humleklo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Hm, ja vi är ju i "överalltbruset"...men samtidigt ingenstans om ingen ser  :wacko: ...eller som nån filosof fick till det - "Här är här där man är och där är där där man inte är"  ;)


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tjena!

Jag vill be att få lägga in mina röster enligt följande:

Låt nummer 3: 5p
Låt nummer 8: 3p
Låt nummer 6: 2p
Låt nummer 9: 1p

eders
Krister
Life is too short to remove USB safely


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
EN BUMP!

HÄR SKALL MAN ANVÄNDA SIN RÖST

FAST MAN INT KAN SJUNGA
:P

SÅ RÖSTA NU!
BÄSTA BIDRAGEN I FORUMFESTIVAL #4 AVGÖR DU!



HÄR HITTAR DU LÅTARNA OCH RÖSTNINGDIREKTIVEN
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
KOM IGEN DÅ!

SAKNAS FORTFARANDE NÅGRA HUNDRA RÖSTER!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Jajaja..jag ska rösta...
Men tycker att det är så svårt...jag vill rösta på de låtarna jag tycker är bäst. Men de har svag kulturkrock.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag kommer rösta på de låtar jag tycker är bäst...efter hjärtat så att säga :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Deltagarna har nog tolkat uppdraget lite olika, en del som att det skulle gå ut på en mer eller mindre subtil genreblandning, andra som att det är två diametralt motsatta (musik)kulturer som verkligen krockar. En del som både och.

Jag tycker att alla har lyckats med det som jag tror var andemeningen, att göra något i en annorlunda stil.

Hur man kunde tolka max 3:30 till max 7 minuter är en annan femma.  :P :lol:

Hjärnan eller hjärtat? Ja, bra fråga. Rösta som ni vill.

(Ville egentligen bara hjälpa Mahan att bumpa. ;))
DON'T PANIC


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tror nog inte man tolkat 3:30 till en annan tid. Läs tidigare debatt, där framkommer lite åsikter åt olika håll om en tidsbegränsning :)

tjohopp!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Jag tycker att det är en stilren kulturkrock att komma med en 7-minuterslåt som bidrag till standardradiolängtreochtretti o-tävlingar!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag tycker att det är en stilren kulturkrock att komma med en 7-minuterslåt som bidrag till standardradiolängtreochtretti o-tävlingar!

 :D


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Haha, givet tema till nästa festival - längsta låten vinner.  :lol:

Kanske bäst att börja spela in på en gång!

DON'T PANIC


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Haha, givet tema till nästa festival - längsta låten vinner.  :lol:

Kanske bäst att börja spela in på en gång!




Längsta låten vinner, GREAT IDEA!
Månne 150 meter hinner till?? :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
OCH ÄNNU EN BUMP!

HÄR SKALL MAN ANVÄNDA SIN RÖST IDAG!
I MORRON ÄR DET FÖR SENT!



SÅ RÖSTA NU!
BÄSTA BIDRAGEN I FORUMFESTIVAL #4 AVGÖR DU!



HÄR HITTAR DU LÅTARNA OCH RÖSTNINGDIREKTIVEN
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
jepp nu börjar det dra ihop sig snart är tiden ute så rösta nu!!!


Utloggad humleklo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Ja, rösta nu...men rösta för hujedamig rätt. Själv röstade jag på franska och gav 12 poäng till uppenbarligen fel melodi för jag vaknade i morse med ett gunghästhuvud i sängen i vars mun det satt en äggklocka inställd på 6 minuter och 37 sek. Strax under svansen satt ett hohner tiohåligt munspel i tonart F instucket i ett hål fyllt med blandfärs. Det kan vara en hint, men jag har börjat öva hursomhellst och laddar upp såfort jag fått till det...Take care //Mr Bumblebeeclaw


...munspel alltså...det jag övar, menar jag...
« Senast ändrad: 06.10.2007, 21:28:52 by humleklo »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
OCH ÄNNU EN SISTA BUMP!

NU SKA DU ANVÄNDA DIN RÖST
I MORRON ÄR DEN INGEN TRÖST!



SÅ I OCH MED ATT RÖSTA NU!
BÄSTA BIDRAGEN I FORUMFESTIVAL #4 AVGÖR DU!



HÄR HITTAR DU LÅTARNA OCH RÖSTNINGDIREKTIVEN
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Vi har över 600 medlemmar och 13, alltså TRETTON trogna KR:are har röstat när det är en dryg timme kvar av röstningen

SÅ KOMIGENDÅ,
kostar inget men ger så oerhört mycket åt låttillverkarna!


RÖSTA NU
!

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad humleklo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Sassa brassa mandelmössa
Vi vill höra flera rösta.....

(grymt rim  :D)


Utloggad humleklo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Kom igen...annars kanske den där "halvlånga" låten vinner... :mellow:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad tsmalmbe

Trots högljutt ropande vågar jag mig in. Låtarna var starka. Jag har valt att rösta enligt kollision mera än enligt smak.

5 åt nummer 1

Tycker det kollierar både i format ogg i upplägg. Definitivt annorlunda. Mixen ogg låten fungerar också så det tål ett flertal lyssningar.

3 åt låt nummer 6

Jan Långben i dvärgarnas land. Så kan man också krocka. Givetvis är det lätta att få en 6-minuterlåt att krocka, men det oaktat så har det lyckats. Mixmässigt.. si som så.

2 åt nummer 3 2 åt nummer 1

Genremässigt närmast mitt hjärtta. Låtmässigt fungerande. Krockmässigt, tja, det krockar väldigt traditionellt, och dessutom väldigt försiktigt jämför med många andra krockar. Mixmässigt, lite väl massivt och kontrastlöst rakt igenom.

1 poäng åt nummer 8

Kollision i annat format. Inte i form av överraskning, utan en allround kollision. Skulle jag ha röstat med det som utgångspunkt, skulle detta varit vinnare. Mixmässigt neutralt och lättlyssnat. Sång som jag inte begrep något av, vilket var positivt.

Nu får jag sluta, annars ändrar jag mig - igen. Ganska skönt men tillika tröttsamt att lyssna och rösta. På riktigt - verkligen starka bidrag. Mixmässigt, vokalerna väldigt högt på ytan mixade i flere bidrag. Idémässit, en hel del chipmusikaktigt också. Inget illa, men en tydlig trend. Intressant med ett fleratl låtar där vokalisten båda lyriskt, mixmässigt och performansmässigt var på väg ut genom högtalarna.

« Senast ändrad: 07.10.2007, 00:05:09 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.