Kontrollrummet

Forumfestival #4 - Kulturkrock (röstingstråden)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Helsikesdoktor vid Hedebyuniversitetet?  B)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Om jag inte minns fel så var jag den första som röstade. Borde inte det ge en bonus typ hedersdoktor vid Helsinki universitet?

För att nå den doktorsgraden så räcker det inte med att rösta först utan det gäller åxå att rösta BÄST! :P
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Vidare DG,så är det ju inte fel att bidra med ett alster..sånt ger ju oxå hattar.. :P


Utloggad carl cadello

Hade jag väntat med att rösta till sist och då rösta på de som inte hade med "slutstriden" att göra hade jag vunnit. Men nu ville jag inte det. Ha! Så det så!


Jag menar: Grattis til vinnarna!  :lol: Det VAR rätt låt som vann  :wub:, även om den var lite för lång. Men regler är ju ändå bara regler. B)

Bra jobbat alla. En riktigt bra festival det här.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Där sumpade man omröstningen alltså efter fyra dagar i Barcelona utan större kulturkrock. Hade faktiskt laddat ner alla låtar för att rösta.
Mycket svårt val denna gång. Var väl för att egghufvud inte deltog  :D. Njarå, hög kvalitet på allt. Liiite tydligare direktiv från festivallednings sida
hade inte skadat. Jag menar skulle man rösta efter vilken låt man gillade mest eller där kulturkrocken lyckats bäst? Vinnarlåten iaf kanon, grattis!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
INtressanta bidrag denna gång. Alltså intressantare än vanligtvis. "kulturkrocks"-temat spelar väl in. Vinnarlåten är bra. mycket bra.
By the way, 1up och jag släpper den FÄRDIGA versionen av vår låt under Färdiga demos idag. Ny rap, nygammal text osv.. Kommentera gärna.....
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

Ja det var väldigt svårt att rösta just på grund av att låtarna var så otroligt olika.

Kan det vara en orsak att röstprocenten förblev historiskt låg - det att låtarna var helt enkelt för svåra? Eller kan det vara så att de var så jäkligt professionella, att många tycker att det är onödigt att rösta på bussiga klubben, som kan göra proffsiga låtar.

Eller är det så att hela forumfestivalkonceptet skulle behöva en rejäl ansiktslyftning?

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

egghuvud: få koll på rösterna, och skriv ett slutinlägg här så kan jag sätta upp det under nyheter sen också. Tack.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Edit: se rätta resultaten nedan
« Senast ändrad: 08.10.2007, 11:00:46 by egghuvud »


Utloggad tsmalmbe

Ok. Enligt västerländska normer är det ju så att om vi har en delad andra plats, så är den som följer därefter på plats nummer 4. Annars bör vi väl lita på din räkenskaper då :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ok. Enligt västerländska normer är det ju så att om vi har en delad andra plats, så är den som följer därefter på plats nummer 4. Annars bör vi väl lita på din räkenskaper då :)


Å jag som trodde jag äntligen nått en podium plats, men nej.....buuuuhhääääää :( :( :(

Kan väl tilläggas hela 16 medlemmar röstade i Forumfestival #4
(nån annan kan räkna ut röstningsprocenten)

OCh visst e jag nöjd över fjärdeplatsen, men .....ändå.... :D :P

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Stor ursäkt till den nedre delen av startfältet.  :wub:  Som tur är hade jag räknat rätt på topp tre. (puh!)
Så kan det vara ibland. Här är den aktuella listan. Hoppas det är rätt nu. Jag har räknat om det ett par gånger för säkerhets skull.

Jag har även ändrat tabellen ovan så att det skall stå rätt.


Vinnaren är
bidrag 6
Dont give a damn
Bluesrock och Electronica
Emulator, Harmonika Mike och Wernborg
Med 28 poäng


Stort grattis till segern och lycka till med att anordna nästa tävling.  :) :) :)


På delad andra plats kom

Bidrag 1 HomoNeophilus
Industrial Lounge Jazz - Chemical Warfare
och
Bidrag 8 carl cadello away far away
Vietnamesisk Ska

Med 24 poäng

Bronset togs av

Bidrag 3
Mahan
Some Day One Day
OPEROCK
22 poäng

Därefter kom
Bidrag 4
titel: Upp o Ner
genres: Tribal-cannibal-house-punkvisa
av Jonas Humleklo
19 poäng

Bidrag 10
Dividend +1up
17 poäng

bidrag 7
Ynot
Cecilia
visa elektronica banjodjälvel o worldmusic
14 poäng



bidrag 9
Ratlesnake
On the water
munkpop blandat med austral-indisk reggae
med 13 poäng

bidrag 5
Hellpig
Namn: Cult of The Corn
Krocktyp: Contry-Metal-Country
11 poäng

Bidrag 2
ChromaWoods
Titel: Ingen Ögonbindel
Blandade genrer: Chipmusik och kärleksballad
4 poäng


Nae, det är fortfarande inte rätt... Jag fick det till att mitt bidrag ( nr 9) skrapade ihop 18 poäng. Inte för att det spelar så stor roll för min del, men då kanske det har blivit fel på andra ställen också.

Kan det vara så att två röstare har givit poäng i omvänd ordning, med 1:an först, och lurat hr domares beräkningar?  ;)
DON'T PANIC


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jag trodde att det dessutom kom anonyma röster som det tidigare gjort !?  :wacko:

piggelin.

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


DåligtGehör

  • Gäst
Vidare DG,så är det ju inte fel att bidra med ett alster..sånt ger ju oxå hattar.. :P

Håller dig på halster... men du vann du får hattifnattar?


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Vidare DG,så är det ju inte fel att bidra med ett alster..sånt ger ju oxå hattar.. :P

Håller dig på halster... men du vann du får hattifnattar?

Du kan få alla mina hattar..fast min blues hatt får du inte.


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com

Utloggad tsmalmbe

Ha! Jag höll vad jag lovade! :lol:

Jag känner mig lurad. Du skulle ju vara skit. Nu var du bara minst bäst..

 :lol: :wub:
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Host host... Jag kan bara skylla på att jag haft någon slags tung förkylning med massor av feber så siffrorna snurrade rejält när jag skulle räkna ihop. Jag försöker en gång till för nu känner jag mig lite klarare i skallen.

 :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Okej... Tredje gången gillt. ledsen för altt rörande men nu måste det väl ändå stämma


Vinnaren är
bidrag 6
Dont give a damn
Bluesrock och Electronica
Emulator, Harmonika Mike och Wernborg
Med 28 poäng


Stort grattis till segern och lycka till med att anordna nästa tävling.  :) :) :)


På delad andra plats kom

Bidrag 1 HomoNeophilus
Industrial Lounge Jazz - Chemical Warfare
och
Bidrag 8 carl cadello away far away
Vietnamesisk Ska

Med 24 poäng

Bronset togs av

Bidrag 3
Mahan
Some Day One Day
OPEROCK
22 poäng

Därefter kom
Bidrag 4
titel: Upp o Ner
genres: Tribal-cannibal-house-punkvisa
av Jonas Humleklo
19 poäng

bidrag 9
Ratlesnake
On the water
munkpop blandat med austral-indisk reggae
med 18 poäng


bidrag 7
Ynot
Cecilia
visa elektronica banjodjälvel o worldmusic
14 poäng

Bidrag 10
Dividend +1up
12 poäng

bidrag 5
Hellpig
Namn: Cult of The Corn
Krocktyp: Contry-Metal-Country
11 poäng

Bidrag 2
ChromaWoods
Titel: Ingen Ögonbindel
Blandade genrer: Chipmusik och kärleksballad
4 poäng


Jag hade mao räknat rätt från början i mitt febriga tillstånd. Det innebär att Rattlesnake återtar en något högre position och att Dividend och 1Up puttades ner en smula. Ber om ursäkt för allt trassel med den här tävlingen. Det har varit lite rörigt hela tiden känns det som. Men vi tar väl nya tag inför nästa tävling?

Visst var det lite tråkigt att inte fler röstade. Denna gången var vi ju faktiskt rätt så många bidrag och många med mycket hög kvalité. Vi kanske skall fundera kring hur vi gör det mer attraktivt. Tävlingarna är ändå vikti9ga tycker jag. De ger utrymme för både intressanta diskussioner och en viss spänning för oss som är med.
 :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
jag trodde att det dessutom kom anonyma röster som det tidigare gjort !?  :wacko:

piggelin.

:)

Nope inga anonyma röster. Det klargjorde jag nog i början av tävlingen att de skulle vara offentliga. Roligare så faktiskt.  :)


Utloggad tsmalmbe

Jag skall åtminstone komma med en teknisk lösning så man kan lyssna på låtarna utan att lämna tråden, mao en inline player. Mera idéer mottages fortfarande.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kom igen och rösta nu..... Vi har nästan ett helt år på oss till 6 oktober.