Kontrollrummet

mahan - OPTIMISTIC EXPECTATIONS

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nåja, här följer ett stycke som har kommit till förra lördan när mina kompisar Krister Sjöblom och Calle Eklund besökte min lilla hemstudio. Krister hade en låtidé o text och Calle spelar ackegurorna. OCh som vanligt så gav dom mig fria händer med resten. Och jag kan intyga att slutresultatet inte denna gång heller blev vad grabbarna hade tänkt sig, bruka gå så när Mahan producerar. Så jag slängde in sång o stämmor, lite distguror och bas, mixade idag och här får ni att klösa i:

LÅTNAMN:            Optimistic Expectations
ARTIST/GRUPP:     The Night Song Company (Krister Sjöblom, Calle Eklund och Mahan)
GENRE:                Slow Rock/Pop
LÅTLÄNGD:           4:40
KOMPOSITÖR:       The Night Song Company
PRODUCENT:         mahan
SÅNG o STÄMMOR: mahan
TEXT:                  Spacetrucker
EV. MEDVERKANDE: husflugan i Obbnäs
INSPELNINGSÅR:     2007
FORMAT:               mp3

För dom nyfikna så finns det en länk till dessa grymma rockares hemsida:
http://www.kolumbus.fi/crapart/tnsc/[/url]


MASTRAD OCH FÄRDIG VERSION NU!

« Senast ändrad: 26.09.2007, 17:51:00 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
I väntan på att forumfestival 4:a skall sjunka in låtmässigt, så kan man ju lyssna på annat - detta t.ex..

Skön låt,hoppas polarna inte sågar dig nu..he he

Jag tycker mixen låter riktigt bra här.Bra balans mellan de olika insatserna,det ligger en solo gura och "fillsar" lite här och där.Kanske lägga fillsen i anslutning till slutet på varje sång strof..Så att det inte blir kaka på kaka liksom,gunget och drivet från det övriga bär ju bra i låten..Skumt klippt sång vid 1.14,automatisera strax före ned till nästan noll..då flyter det in snyggare.Skit snyggt vid 2.33 när allt nyps ihop - grymt tajta stämmor där!

Detta har ni gjort bra,bra sång och snygga stämmor överlag - kanonmix i mina lurar.Fast dom har ju lurat mig förr :ph34r:  det är lite lurigt ibland.. :D

Gillade låten oxå,shit - det bor nog en hårdrockare nånstans under den slitna blues själen..

Mvh
Micael


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Där satt den... övertäffar åtminståne mina förväntningar. Sådesså

eders

Krister
Life is too short to remove USB safely


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena.
I väntan på att forumfestival 4:a skall sjunka in låtmässigt, så kan man ju lyssna på annat - detta t.ex..

Skön låt,hoppas polarna inte sågar dig nu..he he

Jag tycker mixen låter riktigt bra här.Bra balans mellan de olika insatserna,det ligger en solo gura och "fillsar" lite här och där.Kanske lägga fillsen i anslutning till slutet på varje sång strof..Så att det inte blir kaka på kaka liksom,gunget och drivet från det övriga bär ju bra i låten..Skumt klippt sång vid 1.14,automatisera strax före ned till nästan noll..då flyter det in snyggare.Skit snyggt vid 2.33 när allt nyps ihop - grymt tajta stämmor där!

Detta har ni gjort bra,bra sång och snygga stämmor överlag - kanonmix i mina lurar.Fast dom har ju lurat mig förr :ph34r:  det är lite lurigt ibland.. :D

Gillade låten oxå,shit - det bor nog en hårdrockare nånstans under den slitna blues själen..

Mvh
Micael

Får sända ett tack norrut!
Vi e ju grymma rockare här på denna sidan vattnet, vi samlas två gånger om året och ställer till! :D :lol: :P

Ska kolla fyllset, eller vänta, var det fillsen, nåväl allt o alla tas hand om. Kul hade vi när den gjordes och kulare att den gillas! :)


h. Johan

EDIT: nu hörde jag klippet vid 1:13, fixas immidetyately! Och märker du hur AD funkar igen. ;)
« Senast ändrad: 24.09.2007, 23:30:30 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Där satt den... övertäffar åtminståne mina förväntningar. Sådesså

eders

Krister

Ja jag hoppas du kände igen låten, det var ju du som kom med ideén :rolleyes:
Och texten sitter tusans fint, tycker jag, lätt sjungen, not heavy at all!

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter bra! Är det du som lirar trummor? Tungt! Proddat som en hårdrocksballad, antar jag, med reverbnivåer som sig bör? Skickligt hantverk och jag kan inte slå ner på ett enda litet kantslag.  :D Tajt och snygg mix. Bra proddat (jobbat)!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Låter bra! Är det du som lirar trummor? Tungt! Proddat som en hårdrocksballad, antar jag, med reverbnivåer som sig bör? Skickligt hantverk och jag kan inte slå ner på ett enda litet kantslag.  :D Tajt och snygg mix. Bra proddat (jobbat)!

TAckar EQ!
Tyvärr kan jag inte säga att jag "lirar" trummorna utan jag programmerar min AD. KAnske jag nångång har råd och utrymme för riktiga trummor, men tycker nog åxå att resultatet nu är ritigt snyggt!

JAg är en god proddare, jag är en god proddarej jag är en god proddare, jag börjar småningom tro på det själv :rolleyes:

Nog sitter det allt i det hur mycket man jobbar och hur mycket energi man kan slänga med i proddandet.

Ha haa, dina kantslag, du slog ju faktiskt ett för mycket :D

tackar för kommentaren!
(ska hälsa dom andra åxå)

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ny mastrad version uppe, lite bas omspelad, intro och outro slipat, lite sång sjunget på nytt, ommixat och mastrat, Men fortfarande samma låt, så varsågoda. Nya versionen längst upp i tråden som vanligt eller via länken
Mastrad version

h.  Johan
« Senast ändrad: 26.09.2007, 17:59:19 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ny mastrad version uppe, lite bas omspelad, intro och outro slipat, lite sång sjunget på nytt, ommixat och mastrat, Men fortfarande samma låt, så varsågoda. Nya versionen längst upp i tråden som vanligt eller via länken
Mastrad version

h.  Johan

Hej Johan.
Intressant med en ny verre,dock hinner jag inte nu..Ska iväg och kika på bas prylar..återkommer..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ny mastrad version uppe, lite bas omspelad, intro och outro slipat, lite sång sjunget på nytt, ommixat och mastrat, Men fortfarande samma låt, så varsågoda. Nya versionen längst upp i tråden som vanligt eller via länken
Mastrad version

h.  Johan

Hej Johan.
Intressant med en ny verre,dock hinner jag inte nu..Ska iväg och kika på bas prylar..återkommer..

Mvh
Micael

No problem!
Ska hoppas att du får din basorganisation i spelbart skick!  :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
va i helskotta !? Scorpions med finlandssvenskar ?  :o

kaxig röst, bra musik.....har inget och gnälla på, eller något som låter patetiskt  ;)


äh, skitsnyggt!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
tänkte också scorpions

Tyckte också den var skön :)

Gillar speciellt breaket runt 2.15

Kul att höra
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Nu har jag lyssnat på den här låten också! Nu sitter jag och flinar  :D Den här är bra!
Jag gillar sången, helst från första refrängen och resten av verserna. Första versen är inte lika bra som övriga. Du behöver inte kräma på så mycket egentligen, det är så mycket känsla i din röst och du har rätt bra teknik låter det som :-)
Jag är ju en stämsjungande tjej i grunden och körerna i den här låten är skitsnygga -då är mina öron kritiska ska du veta när det gäller stämmor   :lol:

Och så tyckte jag mkt om introt, det påminner väldigt mkt om en gammal låt.. kommer inte på vilken??

Bra att du efterlyste lite kritik, nu fick jag upp öronen för ännu en duktig musiker här inne!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nu har jag lyssnat på den här låten också! Nu sitter jag och flinar  :D Den här är bra!
Jag gillar sången, helst från första refrängen och resten av verserna. Första versen är inte lika bra som övriga. Du behöver inte kräma på så mycket egentligen, det är så mycket känsla i din röst och du har rätt bra teknik låter det som :-)
Jag är ju en stämsjungande tjej i grunden och körerna i den här låten är skitsnygga -då är mina öron kritiska ska du veta när det gäller stämmor   :lol:

Och så tyckte jag mkt om introt, det påminner väldigt mkt om en gammal låt.. kommer inte på vilken??

Bra att du efterlyste lite kritik, nu fick jag upp öronen för ännu en duktig musiker här inne!

Oj, bugar och bockar ödmjuktför snygg feedback!
Sången ja, kul att den uppskattas, har småningom börjat hitta det lilla personliga kanske, och det har du så rätt i att det blir lite överkrämat ibland, lite överentusiastisk kanske. Måste försöka hålla tillbaka lite.

Introt ja, vete gudarna varifrån ett sådant kom, är inte så bra ännu på sologuran så det blir alltid nåt enkelt som säkert nån har använt förut.
 
Men kul att du gillar, och javisst här på KR finns det en massa duktiga lirare som är värda lyssningar.
Det var just sånhär kritik o kommentering som jag efterlyste, så tack Åsa för lyssningen o kommentaren! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Det är inte min genre  :lol:

+ Fan du sjunger bra på många ställen! Inte minst  passagen vid 1:16 "Before the night is over..."

+ Fantasi! Ni tar ut svängarna samtidigt som ni har låten i ett fast grepp.

+ Stycket andas.

+ Bra leadljud.

+ Trummera är bra.

- Ak. Gitarrer har ett sprilligt könstigt ljud. (bra beskrivning va?)



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Det är inte min genre  :lol:

+ Fan du sjunger bra på många ställen! Inte minst  passagen vid 1:16 "Before the night is over..."

+ Fantasi! Ni tar ut svängarna samtidigt som ni har låten i ett fast grepp.

+ Stycket andas.

+ Bra leadljud.

+ Trummera är bra.

- Ak. Gitarrer har ett sprilligt könstigt ljud. (bra beskrivning va?)



TAckar DG!
Alla dina plus kan jag ju bar buga o bocka till!
Jäkla snyggt beskrivet annars, känns gött med sån feedback ska du veta!

Och minuset då, håller med dig helt, blev lite bråttåm med inbandeingen av ackena så det drogs bara direkt line in från acken egna mic, och det låter för cleant och stelt, eller just de SPRILLIGT! :D

tack för feeden DG! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
SJukt bra låt ju!

Bra sång , bra guror .. och framför allt riktigt riktigt bra proddade trummor.

Faktum är att det inte är sådär jättevanligt med live truminpsleningar idag ju.

Det finns ju så jävla mkt som låter exakt som vanliga trummor idag och som dessutom är smidiga att programmera. så varför egentligen ?  Mjo.. för den levande känslan såklart men ändå =)

BRAAAAAAAA JOBBAAAAAAAAT
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
SJukt bra låt ju!

Bra sång , bra guror .. och framför allt riktigt riktigt bra proddade trummor.

Faktum är att det inte är sådär jättevanligt med live truminpsleningar idag ju.

Det finns ju så jävla mkt som låter exakt som vanliga trummor idag och som dessutom är smidiga att programmera. så varför egentligen ?  Mjo.. för den levande känslan såklart men ändå =)

BRAAAAAAAA JOBBAAAAAAAAT


Gratias Perrra!
Kul att du gillar och uppskattar. Men för att det ska bli oklart så är det en trum plugg ( AD ) som jag använder, inte alltsä riktiga burkar, ryms tyvärr inte in i min lilla HomeWideStudio på 3x3m.

Men ett rejält jobb är det att få pluggen att låta, inte bara plug-and-pray!
Så hoppas inte besvikelsen blev för stor nu :D

tackar för lyssning o feed! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu är jag här!
Jag har kört motorsåg idag, så jag är riktigt på bettet!

Frågan är vad jag skall göra med den till denna låt.Mixen är ju as grym!

Om jag skall vara riktigt petig,och det vet jag ju att du vill att jag skall vara.Något hög eller kanske bara vass ackegura,lätta lite där - om nån fler är av samma åsikt.Mina lurar har lurat mig förr..Hur jag än vrider och väder på detta i övrigt så är det f-n världsklass på rubbet.Nån skrev "Scorpions",och visst det finns vibbar åt det hållet utan att vara en plankning.Trummornas sound och lir - ja du Johan - jag får nog skaffa mig en ny plugg.Det låter som "The reel stuff".

4,999 - av 5..Ackeguran drog ned det hela en tusendel.



Över till mina funderingar,du kan ju dra ett pm om du vet vad detta är..

Baspolarn hade en pryl som heter Zoom BFX-708 (Bas effect Processor)..
Har du nån erfarenhet av den? Typ skräp,eller gångbar? Den funkar perfekt,och det blev ett ruskigt lyft lirmässigt.Bland annat en inbyggd kompressor som gjorde vad den skulle,samt lite andra prylar och sound..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Nu är jag här!
Jag har kört motorsåg idag, så jag är riktigt på bettet!

Frågan är vad jag skall göra med den till denna låt.Mixen är ju as grym!

Om jag skall vara riktigt petig,och det vet jag ju att du vill att jag skall vara.Något hög eller kanske bara vass ackegura,lätta lite där - om nån fler är av samma åsikt.Mina lurar har lurat mig förr..Hur jag än vrider och väder på detta i övrigt så är det f-n världsklass på rubbet.Nån skrev "Scorpions",och visst det finns vibbar åt det hållet utan att vara en plankning.Trummornas sound och lir - ja du Johan - jag får nog skaffa mig en ny plugg.Det låter som "The reel stuff".

4,999 - av 5..Ackeguran drog ned det hela en tusendel.



Över till mina funderingar,du kan ju dra ett pm om du vet vad detta är..

Baspolarn hade en pryl som heter Zoom BFX-708 (Bas effect Processor)..
Har du nån erfarenhet av den? Typ skräp,eller gångbar? Den funkar perfekt,och det blev ett ruskigt lyft lirmässigt.Bland annat en inbyggd kompressor som gjorde vad den skulle,samt lite andra prylar och sound..

Mvh
Micael

JA jisses Micael!
VA kan jagsäga till detta, världsklass som proddare, går en rysning genomgamla kroppen. OCh allt bara med lärdomar härifrån, MUK (Musik Universitätet Kontrollrummet). :wub:
OCh ackegurornas lite skräpiga sound beror på lathet, "hann" inte micka med min Rode NT1a utan linade bara direktin från guran, och allt märker ni he he. :P

SÅ ÄR DET NÅN SOM BEHÖVER EN MUSIKPRODUCENT ELLER EN MIXARE SÅ TA GÄRNA KONTAKT, KAN GOTT O VÄL DEDIKERA RESTEN AV MITT LIV ÅT MUSIKBRANSCHEN!  :)

Okei tibaks på jorden nu, med både fötterna. Tyvärr har jag nog ingen som helst erfarenhet av Zoomar el. dyl, har nogsett såna men aldrig testat. Hört att dom har "alltför myscken " knappar och pottar att ratta med och därför llite styva att använda. Men det måste ju finnas användbara presets för nybörjare, själv hör jag till presetanvändare, manick som manick. Är man sämre människa för att man använder presets, knappast.
Men om du säger och känner att den funkar perfekt så tycker jag du ska lita på ditt eget omdöme. Kör ju själv direkt line in direkt, men måste medge attdina göromål har fått mig aningen nyfiken på nån såndär grunka åxå. Tycker ju att jag har sköna basso sound i proddena men.....
Håll mig underrättad om din basorganisation! :D

TAck o bock för lyssning ofeed!


j.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Imponerande verk!

Gillar groovet och hur energin följs åt och ibland lättar lite för att sen åter blir mer kraftfull. Kanske det DåligtGehör menar med andning? Svårt att beskriva men det flödar fint. Sången gillar jag. Där lite högre upp i registret (inte riktigt högst upp) tycker jag det låter som allra bäst.

Där sången lite lägre ned i registret är lite kämpigare att höra, är gitarrerna som redan påtalats lite grälla och skarpa.

En mogen känsla över hela låten. Erfarenhet i spel, produktion och framförande.

Optimist, javvist. :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Imponerande verk!

Gillar groovet och hur energin följs åt och ibland lättar lite för att sen åter blir mer kraftfull. Kanske det DåligtGehör menar med andning? Svårt att beskriva men det flödar fint. Sången gillar jag. Där lite högre upp i registret (inte riktigt högst upp) tycker jag det låter som allra bäst.

Där sången lite lägre ned i registret är lite kämpigare att höra, är gitarrerna som redan påtalats lite grälla och skarpa.

En mogen känsla över hela låten. Erfarenhet i spel, produktion och framförande.

Optimist, javvist. :)


Får bara fortsätta att buga o bocka!
Blir ju helt bortskämd med positivitet och optimism!
Nog en mogen proddare till åldern he he, och erferenheter kommer det dagligen hoppeligen många år till.

TAckar 1up för att du tog dig tid för lyssning o kommentar :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bra låt. Har lyssnat på Eagles idag. Detta kändes som en naturlig fortsättning på det spåret. (Även om det inte låter som Eagles... :blink:)

Du är grym på körer. Täta och fina.

Härligt ljud på sologitarren, men jag gillar inte sjösjukevibratot. Vibrator i sidled utmed halsen istället för upp/ner kanske?


Bra jobbat!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Bra låt. Har lyssnat på Eagles idag. Detta kändes som en naturlig fortsättning på det spåret. (Även om det inte låter som Eagles... :blink:)

Du är grym på körer. Täta och fina.

Härligt ljud på sologitarren, men jag gillar inte sjösjukevibratot. Vibrator i sidled utmed halsen istället för upp/ner kanske?


Bra jobbat!

TAkk o bokk Wernis!
Stämmorna sitter,....nästan, kommer nog att kolla några ställen men rätt så bra ändå.
Och mitt sololirkande , ok, jag övar mig alla dar, so maybe someday. OCh när man bor så nära havet som jag gör så finns det alltid risk för sjösjukevibran  :D

Och det att du kommenterar att sologitarren har bra sound värmer åxå mycket! :)

TAckar för avlyssningen o kommenten!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Nåt måste vi ju hitta att peta i. Så om inte annat så smaksaker från Petnoga Petters Hörna.

Lite vassare virvel. Bort med näsduken från mikrofonen liksom.

Sologitarren mer i mitten.

Lite diskant och vasshet bort från akustiska gitarrerna. De tar onödigt med utrymme i stereobilden. Med mindre diskant skulle det låta mindre "line in" också. Troligen skulle virveln bli vassare och klarare bara genom att ta bort vassheten från gitarrerna. The magic of our ears.

Mera riktiga röster i körpartierna för att få djupare harmonier.

Ett tilläggsproblem i ljudbilden. Akustiska gitarrerna och elgitarrerna är bägge panorerade fullt ut. Det blir trångt ut i kanterna och mitten blir lite tom. Så, lite inåt med antingen ena eller andra gitarren.

På riktigt var det här ju riktigt bra. Ur arrangemangssynvinkel kanske jag saknar en riktigt distinkt refräng med totalt avvikande ackordgång.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Stort takk o djup bokk! :)

Ska testa diskanten på akusterna och deras diskant, dom låter ju nog faktsikt nästan sterilt cleana nu. Tuggar säkert i sig en hel del frekvenser, stämmer. Har åxåtestat med nya stämmor redan med bättre resultat men slänger inte opp nåt innan "sista" versionen e lagd! ;) :P :D

men lyssningen o kommenten värdesätts!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Klockrent och riktigt bra producerat från start till slut.
Gillar rösten grymt mycket *avis*. stämmorna har du fått till fruktansvärt bra. Det låter harmoniskt hela tiden.

En riktig Homer "Wohooo!" till Mahan (och dina medmusikanter) proffsigt och stilrent som vanligt.
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Klockrent och riktigt bra producerat från start till slut.
Gillar rösten grymt mycket *avis*. stämmorna har du fått till fruktansvärt bra. Det låter harmoniskt hela tiden.

En riktig Homer "Wohooo!" till Mahan (och dina medmusikanter) proffsigt och stilrent som vanligt.

Ojdå, tackar o rodnar! :wub:
Känns alltid varmt o bra med sådan kommentar, man försöker ju så gott man kan
Så "Homer" tackar för lyssningen! :D


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............