Forum > Färdiga produktioner
mahan - OPTIMISTIC EXPECTATIONS
1up:
Imponerande verk!
Gillar groovet och hur energin följs åt och ibland lättar lite för att sen åter blir mer kraftfull. Kanske det DåligtGehör menar med andning? Svårt att beskriva men det flödar fint. Sången gillar jag. Där lite högre upp i registret (inte riktigt högst upp) tycker jag det låter som allra bäst.
Där sången lite lägre ned i registret är lite kämpigare att höra, är gitarrerna som redan påtalats lite grälla och skarpa.
En mogen känsla över hela låten. Erfarenhet i spel, produktion och framförande.
Optimist, javvist. :)
mahan:
--- Citat från: 1up skrivet 28.09.2007, 12:05:37 ---Imponerande verk!
Gillar groovet och hur energin följs åt och ibland lättar lite för att sen åter blir mer kraftfull. Kanske det DåligtGehör menar med andning? Svårt att beskriva men det flödar fint. Sången gillar jag. Där lite högre upp i registret (inte riktigt högst upp) tycker jag det låter som allra bäst.
Där sången lite lägre ned i registret är lite kämpigare att höra, är gitarrerna som redan påtalats lite grälla och skarpa.
En mogen känsla över hela låten. Erfarenhet i spel, produktion och framförande.
Optimist, javvist. :)
--- Slut citat ---
Får bara fortsätta att buga o bocka!
Blir ju helt bortskämd med positivitet och optimism!
Nog en mogen proddare till åldern he he, och erferenheter kommer det dagligen hoppeligen många år till.
TAckar 1up för att du tog dig tid för lyssning o kommentar :)
h. johan
Wernborg:
Bra låt. Har lyssnat på Eagles idag. Detta kändes som en naturlig fortsättning på det spåret. (Även om det inte låter som Eagles... :blink:)
Du är grym på körer. Täta och fina.
Härligt ljud på sologitarren, men jag gillar inte sjösjukevibratot. Vibrator i sidled utmed halsen istället för upp/ner kanske?
Bra jobbat!
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 30.09.2007, 22:19:53 ---Bra låt. Har lyssnat på Eagles idag. Detta kändes som en naturlig fortsättning på det spåret. (Även om det inte låter som Eagles... :blink:)
Du är grym på körer. Täta och fina.
Härligt ljud på sologitarren, men jag gillar inte sjösjukevibratot. Vibrator i sidled utmed halsen istället för upp/ner kanske?
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
TAkk o bokk Wernis!
Stämmorna sitter,....nästan, kommer nog att kolla några ställen men rätt så bra ändå.
Och mitt sololirkande , ok, jag övar mig alla dar, so maybe someday. OCh när man bor så nära havet som jag gör så finns det alltid risk för sjösjukevibran :D
Och det att du kommenterar att sologitarren har bra sound värmer åxå mycket! :)
TAckar för avlyssningen o kommenten!
h. johan
tsmalmbe:
Nåt måste vi ju hitta att peta i. Så om inte annat så smaksaker från Petnoga Petters Hörna.
Lite vassare virvel. Bort med näsduken från mikrofonen liksom.
Sologitarren mer i mitten.
Lite diskant och vasshet bort från akustiska gitarrerna. De tar onödigt med utrymme i stereobilden. Med mindre diskant skulle det låta mindre "line in" också. Troligen skulle virveln bli vassare och klarare bara genom att ta bort vassheten från gitarrerna. The magic of our ears.
Mera riktiga röster i körpartierna för att få djupare harmonier.
Ett tilläggsproblem i ljudbilden. Akustiska gitarrerna och elgitarrerna är bägge panorerade fullt ut. Det blir trångt ut i kanterna och mitten blir lite tom. Så, lite inåt med antingen ena eller andra gitarren.
På riktigt var det här ju riktigt bra. Ur arrangemangssynvinkel kanske jag saknar en riktigt distinkt refräng med totalt avvikande ackordgång.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida