Forum > Färdiga produktioner
mahan - OPTIMISTIC EXPECTATIONS
mahan:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 28.09.2007, 00:23:07 ---Det är inte min genre :lol:
+ Fan du sjunger bra på många ställen! Inte minst passagen vid 1:16 "Before the night is over..."
+ Fantasi! Ni tar ut svängarna samtidigt som ni har låten i ett fast grepp.
+ Stycket andas.
+ Bra leadljud.
+ Trummera är bra.
- Ak. Gitarrer har ett sprilligt könstigt ljud. (bra beskrivning va?)
--- Slut citat ---
TAckar DG!
Alla dina plus kan jag ju bar buga o bocka till!
Jäkla snyggt beskrivet annars, känns gött med sån feedback ska du veta!
Och minuset då, håller med dig helt, blev lite bråttåm med inbandeingen av ackena så det drogs bara direkt line in från acken egna mic, och det låter för cleant och stelt, eller just de SPRILLIGT! :D
tack för feeden DG! :)
h. johan
perrra:
SJukt bra låt ju!
Bra sång , bra guror .. och framför allt riktigt riktigt bra proddade trummor.
Faktum är att det inte är sådär jättevanligt med live truminpsleningar idag ju.
Det finns ju så jävla mkt som låter exakt som vanliga trummor idag och som dessutom är smidiga att programmera. så varför egentligen ? Mjo.. för den levande känslan såklart men ändå =)
BRAAAAAAAA JOBBAAAAAAAAT
mahan:
--- Citat från: perrra skrivet 28.09.2007, 00:37:07 ---SJukt bra låt ju!
Bra sång , bra guror .. och framför allt riktigt riktigt bra proddade trummor.
Faktum är att det inte är sådär jättevanligt med live truminpsleningar idag ju.
Det finns ju så jävla mkt som låter exakt som vanliga trummor idag och som dessutom är smidiga att programmera. så varför egentligen ? Mjo.. för den levande känslan såklart men ändå =)
BRAAAAAAAA JOBBAAAAAAAAT
--- Slut citat ---
Gratias Perrra!
Kul att du gillar och uppskattar. Men för att det ska bli oklart så är det en trum plugg ( AD ) som jag använder, inte alltsä riktiga burkar, ryms tyvärr inte in i min lilla HomeWideStudio på 3x3m.
Men ett rejält jobb är det att få pluggen att låta, inte bara plug-and-pray!
Så hoppas inte besvikelsen blev för stor nu :D
tackar för lyssning o feed! :)
h. johan
Harmonica mike:
Nu är jag här!
Jag har kört motorsåg idag, så jag är riktigt på bettet!
Frågan är vad jag skall göra med den till denna låt.Mixen är ju as grym!
Om jag skall vara riktigt petig,och det vet jag ju att du vill att jag skall vara.Något hög eller kanske bara vass ackegura,lätta lite där - om nån fler är av samma åsikt.Mina lurar har lurat mig förr..Hur jag än vrider och väder på detta i övrigt så är det f-n världsklass på rubbet.Nån skrev "Scorpions",och visst det finns vibbar åt det hållet utan att vara en plankning.Trummornas sound och lir - ja du Johan - jag får nog skaffa mig en ny plugg.Det låter som "The reel stuff".
4,999 - av 5..Ackeguran drog ned det hela en tusendel.
Över till mina funderingar,du kan ju dra ett pm om du vet vad detta är..
Baspolarn hade en pryl som heter Zoom BFX-708 (Bas effect Processor)..
Har du nån erfarenhet av den? Typ skräp,eller gångbar? Den funkar perfekt,och det blev ett ruskigt lyft lirmässigt.Bland annat en inbyggd kompressor som gjorde vad den skulle,samt lite andra prylar och sound..
Mvh
Micael
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.09.2007, 02:37:00 ---Nu är jag här!
Jag har kört motorsåg idag, så jag är riktigt på bettet!
Frågan är vad jag skall göra med den till denna låt.Mixen är ju as grym!
Om jag skall vara riktigt petig,och det vet jag ju att du vill att jag skall vara.Något hög eller kanske bara vass ackegura,lätta lite där - om nån fler är av samma åsikt.Mina lurar har lurat mig förr..Hur jag än vrider och väder på detta i övrigt så är det f-n världsklass på rubbet.Nån skrev "Scorpions",och visst det finns vibbar åt det hållet utan att vara en plankning.Trummornas sound och lir - ja du Johan - jag får nog skaffa mig en ny plugg.Det låter som "The reel stuff".
4,999 - av 5..Ackeguran drog ned det hela en tusendel.
Över till mina funderingar,du kan ju dra ett pm om du vet vad detta är..
Baspolarn hade en pryl som heter Zoom BFX-708 (Bas effect Processor)..
Har du nån erfarenhet av den? Typ skräp,eller gångbar? Den funkar perfekt,och det blev ett ruskigt lyft lirmässigt.Bland annat en inbyggd kompressor som gjorde vad den skulle,samt lite andra prylar och sound..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
JA jisses Micael!
VA kan jagsäga till detta, världsklass som proddare, går en rysning genomgamla kroppen. OCh allt bara med lärdomar härifrån, MUK (Musik Universitätet Kontrollrummet). :wub:
OCh ackegurornas lite skräpiga sound beror på lathet, "hann" inte micka med min Rode NT1a utan linade bara direktin från guran, och allt märker ni he he. :P
SÅ ÄR DET NÅN SOM BEHÖVER EN MUSIKPRODUCENT ELLER EN MIXARE SÅ TA GÄRNA KONTAKT, KAN GOTT O VÄL DEDIKERA RESTEN AV MITT LIV ÅT MUSIKBRANSCHEN! :)
Okei tibaks på jorden nu, med både fötterna. Tyvärr har jag nog ingen som helst erfarenhet av Zoomar el. dyl, har nogsett såna men aldrig testat. Hört att dom har "alltför myscken " knappar och pottar att ratta med och därför llite styva att använda. Men det måste ju finnas användbara presets för nybörjare, själv hör jag till presetanvändare, manick som manick. Är man sämre människa för att man använder presets, knappast.
Men om du säger och känner att den funkar perfekt så tycker jag du ska lita på ditt eget omdöme. Kör ju själv direkt line in direkt, men måste medge attdina göromål har fått mig aningen nyfiken på nån såndär grunka åxå. Tycker ju att jag har sköna basso sound i proddena men.....
Håll mig underrättad om din basorganisation! :D
TAck o bock för lyssning ofeed!
j. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida