Forum > Färdiga produktioner

mahan - OPTIMISTIC EXPECTATIONS

(1/6) > >>

mahan:
Nåja, här följer ett stycke som har kommit till förra lördan när mina kompisar Krister Sjöblom och Calle Eklund besökte min lilla hemstudio. Krister hade en låtidé o text och Calle spelar ackegurorna. OCh som vanligt så gav dom mig fria händer med resten. Och jag kan intyga att slutresultatet inte denna gång heller blev vad grabbarna hade tänkt sig, bruka gå så när Mahan producerar. Så jag slängde in sång o stämmor, lite distguror och bas, mixade idag och här får ni att klösa i:

LÅTNAMN:            Optimistic Expectations
ARTIST/GRUPP:     The Night Song Company (Krister Sjöblom, Calle Eklund och Mahan)
GENRE:                Slow Rock/Pop
LÅTLÄNGD:           4:40
KOMPOSITÖR:       The Night Song Company
PRODUCENT:         mahan
SÅNG o STÄMMOR: mahan
TEXT:                  Spacetrucker
EV. MEDVERKANDE: husflugan i Obbnäs
INSPELNINGSÅR:     2007
FORMAT:               mp3

För dom nyfikna så finns det en länk till dessa grymma rockares hemsida:
http://www.kolumbus.fi/crapart/tnsc/[/url]

MASTRAD OCH FÄRDIG VERSION NU!

Harmonica mike:
Tjena.
I väntan på att forumfestival 4:a skall sjunka in låtmässigt, så kan man ju lyssna på annat - detta t.ex..

Skön låt,hoppas polarna inte sågar dig nu..he he

Jag tycker mixen låter riktigt bra här.Bra balans mellan de olika insatserna,det ligger en solo gura och "fillsar" lite här och där.Kanske lägga fillsen i anslutning till slutet på varje sång strof..Så att det inte blir kaka på kaka liksom,gunget och drivet från det övriga bär ju bra i låten..Skumt klippt sång vid 1.14,automatisera strax före ned till nästan noll..då flyter det in snyggare.Skit snyggt vid 2.33 när allt nyps ihop - grymt tajta stämmor där!

Detta har ni gjort bra,bra sång och snygga stämmor överlag - kanonmix i mina lurar.Fast dom har ju lurat mig förr :ph34r:  det är lite lurigt ibland.. :D

Gillade låten oxå,shit - det bor nog en hårdrockare nånstans under den slitna blues själen..

Mvh
Micael

spacetrucker:
Där satt den... övertäffar åtminståne mina förväntningar. Sådesså

eders

Krister

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.09.2007, 23:12:31 ---Tjena.
I väntan på att forumfestival 4:a skall sjunka in låtmässigt, så kan man ju lyssna på annat - detta t.ex..

Skön låt,hoppas polarna inte sågar dig nu..he he

Jag tycker mixen låter riktigt bra här.Bra balans mellan de olika insatserna,det ligger en solo gura och "fillsar" lite här och där.Kanske lägga fillsen i anslutning till slutet på varje sång strof..Så att det inte blir kaka på kaka liksom,gunget och drivet från det övriga bär ju bra i låten..Skumt klippt sång vid 1.14,automatisera strax före ned till nästan noll..då flyter det in snyggare.Skit snyggt vid 2.33 när allt nyps ihop - grymt tajta stämmor där!

Detta har ni gjort bra,bra sång och snygga stämmor överlag - kanonmix i mina lurar.Fast dom har ju lurat mig förr :ph34r:  det är lite lurigt ibland.. :D

Gillade låten oxå,shit - det bor nog en hårdrockare nånstans under den slitna blues själen..

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Får sända ett tack norrut!
Vi e ju grymma rockare här på denna sidan vattnet, vi samlas två gånger om året och ställer till! :D :lol: :P

Ska kolla fyllset, eller vänta, var det fillsen, nåväl allt o alla tas hand om. Kul hade vi när den gjordes och kulare att den gillas! :)

h. Johan

EDIT: nu hörde jag klippet vid 1:13, fixas immidetyately! Och märker du hur AD funkar igen. ;)

mahan:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 24.09.2007, 23:13:04 ---Där satt den... övertäffar åtminståne mina förväntningar. Sådesså

eders

Krister

--- Slut citat ---

Ja jag hoppas du kände igen låten, det var ju du som kom med ideén :rolleyes:
Och texten sitter tusans fint, tycker jag, lätt sjungen, not heavy at all!

h.  Johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion