Forum > Färdiga produktioner
Fuzzbub - Flow
Fuzzbub:
LÅTNAMN: Flow
ARTIST/GRUPP: Bubben Band
GENRE: Garagerock
LÅTLÄNGD: 2:06
KOMPOSITÖR: Fuzzbub
PRODUCENT: Fuzzbub
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2017
FORMAT: mp3
Ja, precis så. Har inte jobbat ihjäl mig på denna men det ska ju vara lite ruffligt i den här genren. :)
[mp3=200,20,0]https://dl.dropboxusercontent.com/u/10482850/KR/Bubben%20Band%20-%20Flow7.mp3[/mp3]
Man får tycka till om allt man har lust till. /Fuzz
[Senaste versionen i trådstarten nu.]
MaxB:
Kul med öset. Känns lite som en live-inspelningen på något sätt. Men det är nog bland annat det inspelade sångljudet som är mixat på sånt sätt.
Undrar om det skulle låta mer live om gitarrerna på sidorna kröp lite närmare mitten. Ingen aning om det är önskvärt.
Tokmycke ös!
Asti:
Underbart! Härligt ös och raka rör utan krusiduller! Musik man blir upprymd och glad av! :)
Skitbra gitarrer! Kanske kunde du få lite mer "fyllighet" i sången om du dubbade den..?
Lite mer "botten" och tyngd i bas och trummor skulle möjligen förstärka....
Men det funkar fint såhär också. Kom att tänka på the Knack när jag lyssnade. B)
/Asti
Fuzzbub:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.01.2017, 17:25:37 ---Kul med öset. Känns lite som en live-inspelningen på något sätt. Men det är nog bland annat det inspelade sångljudet som är mixat på sånt sätt.
Undrar om det skulle låta mer live om gitarrerna på sidorna kröp lite närmare mitten. Ingen aning om det är önskvärt.
Tokmycke ös!
--- Slut citat ---
Det är lite reverb på mastern, det kanske är det som gör live-vibben eller min mixning helt enkelt. Ska kolla om gitarrer el. något ska flyttas. Tack för tyck Max! /Fuzz
--- Citat från: Asti skrivet 10.01.2017, 18:29:57 ---Underbart! Härligt ös och raka rör utan krusiduller! Musik man blir upprymd och glad av! :)
Skitbra gitarrer! Kanske kunde du få lite mer "fyllighet" i sången om du dubbade den..?
Men det funkar fint såhär också. Kom att tänka på the Knack när jag lyssnade. B)
/Asti
--- Slut citat ---
Det kanske är för mycket kakburk/telefonröst-eq på rösten för din smak? Jag brukar alltid göra så på min röst fast den här gången extra mycket s.a.s. Kan vara för mycket, om det nu är det du menar. Har inte dubbat men ska testa!
Jag blir också glad av sånhär musik och lyssnar mycket på musik i den här stilen. Kul att du också blir det. Det kanske bor en garagerockare i dig också Asti! :)
Ska undersöka om det passar med lite mera tyngd.
Tack för tyck och tips! /Fuzz
Asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 11.01.2017, 10:41:08 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 10.01.2017, 17:25:37 ---Kul med öset. Känns lite som en live-inspelningen på något sätt. Men det är nog bland annat det inspelade sångljudet som är mixat på sånt sätt.
Tokmycke ös!
--- Slut citat ---
Det är lite reverb på mastern, det kanske är det som gör live-vibben eller min mixning helt enkelt. Ska kolla om gitarrer el. något ska flyttas. Tack för tyck Max! /Fuzz
--- Citat från: Asti skrivet 10.01.2017, 18:29:57 ---Underbart! Härligt ös och raka rör utan krusiduller! Musik man blir upprymd och glad av! :)
/Asti
--- Slut citat ---
Det kanske är för mycket kakburk/telefonröst-eq på rösten för din smak? Jag brukar alltid göra så på min röst fast den här gången extra mycket s.a.s. Kan vara för mycket, om det nu är det du menar. Har inte dubbat men ska testa!
Jag blir också glad av sånhär musik och lyssnar mycket på musik i den här stilen. Kul att du också blir det. Det kanske bor en garagerockare i dig också Asti! :)
Ska undersöka om det passar med lite mera tyngd.
Tack för tyck och tips! /Fuzz
--- Slut citat ---
Jodå, visst har man spelat garage-rock i yngre dar! :D
Gör inga ändringar förrän du får fler kommentarer om det jag påpekar,
eftersom min hörsel inte är att lita på längre!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida