Kontrollrummet

1up-Fuck (Parental Advisory - Explicit Content)

1up · 16 · 12426

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
VERSION 3! :D Nu mkt längre! på 3.40 typ, och med massa roliga ljudeffekter (du vet vilken sorts)!

Resten får bli en överraskning! Klimax, någon? ;)



Info:

Inte så mycket att kommentera. Kärnfull poesi / spokenword med undertoner av, ja. :)


Text:

What the fuck is all fucking about? You know all the steam in the air at nighttime?

Hey, you! What the hell is your shades all about? Grabbing her ass so tight on the dance floor.

Eye on you so you can see,                 

we can be united freaks.

Fuck!


Jag: 1up
« Senast ändrad: 10.02.2008, 01:11:48 by tsmalmbe »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ok 1up!
Ska vara rätt uppriktig, när låten har ett sådant namn att den innehåller sån text jag inte skulle visa mina föräldrar så drar jag mig nästan från att lyssna. Jag är väl gammalmodig, ska väl vara det i denna ålder, men jag tycker att både engelskan o svenskan ja och t.om finskan har många andra mera användbara ord, tycker det är snyggare att bolla lite med ord istället för att ropa:
KNULLA!

h.  Johan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ok 1up!
Ska vara rätt uppriktig, när låten har ett sådant namn att den innehåller sån text jag inte skulle visa mina föräldrar så drar jag mig nästan från att lyssna. Jag är väl gammalmodig, ska väl vara det i denna ålder, men jag tycker att både engelskan o svenskan ja och t.om finskan har många andra mera användbara ord, tycker det är snyggare att bolla lite med ord istället för att ropa:
KNULLA!

h.  Johan



Ok, tack för dina tankar om ämnet! Tänkte skriva rubriken F-CK men känns för mig som att ordet tappat lite av sin styrka. I konsten är poängen att utmana gränser, att vara just provokativ. Visst, det går att provocera på många olika sätt, men ofta kan det upplevas stötande just för att konsten utmanar något "gällande", eller allmänt vedertaget, på olika plan.

Ledsen om någon tar illa upp, fast är det värre att skriva FUCK än ÄLSKA?


DåligtGehör

  • Gäst
Nej inte alls men knulla/fuck har knappast samma betydelse som älska. Själv tycker jag iofs att ordet knulla snarare är vackert och lidelsefullt än fult och hemskt. Fast lite hemskt är det som tur är, annars vore det lika tråkigt korrekt som att säga älska  ;)


DåligtGehör

  • Gäst
helt ok men oj så kort.

Sista fucket - ja det känns lite krystat.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Nej inte alls men knulla/fuck har knappast samma betydelse som älska. Själv tycker jag iofs att ordet knulla snarare är vackert och lidelsefullt än fult och hemskt. Fast lite hemskt är det som tur är, annars vore det lika tråkigt korrekt som att säga älska  ;)

Good points. Kul du tycker knulla är vackert. :) Ordens betydelse kommer ju och går och är i ständig förnyelse. Det är ju tjusningne det!

Fortsätter lika raskt som en känguru på syra att tacka för feedbacken på den korta konstsnutten!

Det är ju kort, och jag är nog ämnad att skriva jinglar snarare än fullängdare! FUCK i slutet skulle nog behöva mer paus innan sig för bättre effekt, jo.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det behöver ju inte handla om fortplantning. sätt in "djävlas" istället för tuck så funkar det ungeför lika bra.

Mer filthy voice tack, och återkom igen. pitcha ner ett tonsteg oxo, så blir man lite slibbigare ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Det behöver ju inte handla om fortplantning. sätt in "djävlas" istället för tuck så funkar det ungeför lika bra.

Mer filthy voice tack, och återkom igen. pitcha ner ett tonsteg oxo, så blir man lite slibbigare ;)

Det är sant. Engelskans fuck kan användas till mkt.

Ja, okey, I'm game. Imorgon bitti kommer ny verre, med lite mer slidder och kanske ljudeffekter i bakgrunden. Bara det inte blir over the top! ;)

kram på er


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
ja som du skrev i min låt. kan jag säga något som är galen själv(förvanskat citat)..

stämmer gott

tony
att leva är att dö


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
ja som du skrev i min låt. kan jag säga något som är galen själv(förvanskat citat)..

stämmer gott

tony


Touché


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
snuskgubbe från oxford :D:D

mer filthy samplingar kanske? och gör bakgrunden längre! så får mr smith komma in på slutet och undra sina tankar.

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
har nu lyssnat ett par ggr, och  den kan nog vara för pang på rödbetan den här. går ju lixom inte att lyssna på den här så famlijen hör :lol:

"no bedtime story for children"

Alltrså det är verkligen snyggt gjort, rent tekniskt. Ett tips för att få den mer subtilt snuskig är att lägga lite andra ambienser runt ikring...kanske ljud från gatan utanför, några bråkar i grannrummet....nåt sånt. Lite mer musikaliska inslag. Sampla av lite rökig jazz, delaya blött, reverera bitar, snurra runt.

då blir själva akten inte riktigt lika rätt upp i ansiktet.

Men, snyggt jobbat :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu blossar kinderna på en snart 50 åring.. :D

Kul ide,,barnförbjudet ja.. :D

Schysst mix å schyssta ljud(stön)..Muuuaaahahaha

Mvh
Micael


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
har nu lyssnat ett par ggr, och  den kan nog vara för pang på rödbetan den här. går ju lixom inte att lyssna på den här så famlijen hör :lol:

"no bedtime story for children"

Alltrså det är verkligen snyggt gjort, rent tekniskt. Ett tips för att få den mer subtilt snuskig är att lägga lite andra ambienser runt ikring...kanske ljud från gatan utanför, några bråkar i grannrummet....nåt sånt. Lite mer musikaliska inslag. Sampla av lite rökig jazz, delaya blött, reverera bitar, snurra runt.

då blir själva akten inte riktigt lika rätt upp i ansiktet.

Men, snyggt jobbat :)

Goda kommentarer! Ska pröva lite. Ambienser var bra bra tips. jag vill knappt själv lyssna på den :D det som är de värsta.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Nu blossar kinderna på en snart 50 åring.. :D

Kul ide,,barnförbjudet ja.. :D

Schysst mix å schyssta ljud(stön)..Muuuaaahahaha

Mvh
Micael

Tick-tack! :)

Den har en förmåga att genera. :D

Ska som sagt, pröva att tona ned den biten liite.