Forum > Demolåtar

Roffe H - Sing with me

<< < (3/4) > >>

Toby:
Kul det här! Gillade den gamla inspelningen bäst om du ursäktar. Lite extra snygga gitarrgrejer där och större dynamik men däremot inte sagt att din nyinspelning är dålig. Känns som man stod vid en jukebox på Gullans Fik med en Zingo och en mazarin. :)/Toby

Roffe H:

--- Citat från: Asti skrivet 07.01.2017, 15:31:56 ---Låter fint om nyinspelningen! Bra mix och snyggt framfört!
Originalet låter ju 60-tal i soundet, halvtaskig ljudkvalitet och ojämn mix  :rolleyes:,
men kul att höra och jämföra med nyinspelningen!  :)
En reunion låter toppen! Då måste ni spela in nåt som vi får lyssna på!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och kommentar...reunion är denna låt när jag får med alla grabbarna.  :D
--- Citat från: Toby skrivet 07.01.2017, 18:39:47 ---Kul det här! Gillade den gamla inspelningen bäst om du ursäktar. Lite extra snygga gitarrgrejer där och större dynamik men däremot inte sagt att din nyinspelning är dålig. Känns som man stod vid en jukebox på Gullans Fik med en Zingo och en mazarin. :)/Toby

--- Slut citat ---

Den första verren har ju definitivt jukeboxlängden inne  :lol: kul att du lyssnar och gillar, zingo och mazarin låter gott  :)

Håkan Nilsson:
Skön låt! Faces och The Who vibbar. Jag tycker tvärtemot de andra att den nya versionen nästan är bättre. Lite väl försiktig sång kanske.

Roffe H:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 09.01.2017, 11:41:19 ---Skön låt! Faces och The Who vibbar. Jag tycker tvärtemot de andra att den nya versionen nästan är bättre. Lite väl försiktig sång kanske.

--- Slut citat ---

Tack för lyss och tyck...väntar in förstärkning på sången. Då är hela gänget med, som på originalet från1967
Roffe H

Marsall:
Riktigt kul att höra när det begav sig o nutid med roughe :D Den tidiga e mer skitig o din egna e mer polerad En bra låt ere o jag Jag gillar bägge  B) Riktigt kul som sagt :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion