Forum > Demolåtar
Dividend, Leif, Girly, Marre (sång) och C Brandt (text)- Härifrån till evigheten
Gurano:
Har inte läst vad de andra skrivit men här är mina tankar: Ett trevligt och mycket behagligt stycke.
Jag upplever pianot/musiken vara lite .... bara lite .... för reverbig/instängd generellt. Den är inte för hög i mina öron. Sångens nivå funkar bra - möjligen lite mer diskant på sången dock. Ett klick vid 37 innan sången måste bort - det stör mitt öra!
Gärna mer sådan här musik - bra för själen :D
/Gurano
Dividend:
Slängde då upp ver Ji, i det första inlägget, där jag försökt följa era råd så gott jag kan.
Är det här lyssningsbart? :)
(Ska svara allihop lite senare.)
Asti:
Låter jättefint! Pianointrot är suveränt!
Marres sång känns lite närmre nu! Antar att du dragit ner reverbet...
Möjligen skulle jag vilja ha en lite diskantrikare ljudbild generellt.
Slutet känns lite konstigt - ska det sluta så här?
Återkommer när jag hört version Qy! :)
/Asti
Marruschkka:
--- Citat från: Asti skrivet 02.01.2017, 19:52:51 ---Låter jättefint! Pianointrot är suveränt!
/Asti
--- Slut citat ---
Hahahaaaa...det kan bli flera versioner, vem vet? Jag vill tacka Girly och Leif Sand för era underbara sångbidrag, blev rena himmelriket här :wub:
Slutet tycker du känns abrupt...hmm....vet inte om jag håller med.
Divi: prova med att dra på med lite mer diskant rent generellt, kan bli bättre ljudbild♥
En sån här visa gjord av Divi , tonsatt från Carl Brandts text är värd guld, harmoni :rolleyes:
/Marre
Asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 02.01.2017, 21:30:49 ---
--- Citat från: Asti skrivet 02.01.2017, 19:52:51 ---Låter jättefint! Pianointrot är suveränt!
/Asti
--- Slut citat ---
Hahahaaaa...det kan bli flera versioner, vem vet? Jag vill tacka Girly och Leif Sand för era underbara sångbidrag, blev rena himmelriket här :wub:
Slutet tycker du känns abrupt...hmm....vet inte om jag håller med.
Divi: prova med att dra på med lite mer diskant rent generellt, kan bli bättre ljudbild♥
En sån här visa gjord av Divi , tonsatt från Carl Brandts text är värd guld, harmoni :rolleyes:
/Marre
--- Slut citat ---
Jag menar inte att slutet är direkt abrupt, utan att det känns som att det blir "hängande"
i en åtminstone för mig oklar tonart/harmoni!
Hade förväntat mig en återgång till D-moll eller kanske i alla fall ett mer utklingande slut....
Men det är bara en bagatell - inget att hänga upp sig på. :)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida